Facebook data

1
Portugal-Algarve assistans
#107232 Portugal-Algarve assistans 11 år, 6 månader sen Stoke: 6

Thefonz
graphgraph

Hej hej, jag skall ner till Algarvekusten i slutet av oktober och undrar om det är några här inne som har tips på spots därnere?
Kommer att bo i Armacao De Pera, ca 2-3 mil väster om Albufeira.
Ordnar bil så man kan åka ut till Sagres någon dag och leta lite utefter kusten men är evigt tacksam om det är någon som har scoutat lite och kan ge en heads up på spots, vilka ställen som har mycket crowd, lokalilism etc.
Har ni något tips på surfbutiker? För att hyra bräda etc.? Att släpa med mig brädan hemifrån kommer att kosta lika mycket som resan ner så tänkte att det var lika bra att hyra på plats.

Har tillgång till ett hus därnere så i framtiden kommer det att bli mer och mer surfresor, eventuellt försöka styra upp lite mer organiserade turer. Det finns plats för 6-8 personer så kom med bra tips nu så har ni en fot inne sen i Surf-stugan om det är av intresse

Cowabunga

Logga in för att svara
#107433 Svar: Portugal-Algarve assistans 11 år, 6 månader sen Stoke: 0

philipjungegren
graphgraph

Tjena! Jag blev jävligt nyfiken på hela grejen bara, vad har du för business där nere? Jag är själv väldigt intresserad av att resa dit ett längre tag men jobbmöjligheterna ser inte för ljusa ut. Vad är det du planerar för mer organiserande turer och är det någonting du skulle vilja ha hjälp med? Hojta om du är intresserad! /Philip

Logga in för att svara
#107469 Svar: Portugal-Algarve assistans 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

staff68
graphgraph

Hej,

Här finns en länk på olika spots längs kusten jahshakasurf.com/surf-camp-portugal/algarve-surf-guide/

Jag och tjejen har varit ett 10-tal gånger i Lagos och surfat. Västkusten från Sagres och norr ut har de finaste stränderna. Orörd natur och låånga sandstränder. När det blir för stort på västkusten brukar sydkusten bli väldigt bra. (Swellet vrider runt Sagres och går in mot sydkusten)

Lycka till
Staffan

Logga in för att svara
#107638 Svar: Portugal-Algarve assistans 11 år, 5 månader sen Stoke: 6

Thefonz
graphgraph

Hej! Tack för tipsen! Hemkommen nu från resan och det var rena paradiset, vågor varenda dag. Skulle definitivt rekommendera att vara där när det är lågsäsong, tomt i vattnet om man letade lite

Staffan: Västkusten var vild efter stormen hade dragit förbi, var inte upp och kollade på Nazare men stort var det. Var ju dock lätt att hitta på skyddade ställen med en mindre självmordsbenägen storlek på vågorna, hehe.

Philip : Detta var första resan ner dit på 10 år, skall definitivt bli fler turer framöver. Det jag funderar på i framtiden är att hyra ut huset, antingen hela eller samband med att man är där nere. Gångavstånd till närmsta bryt och en jäkla massa kust att utforska så skulle ju va fint att försöka vara därnere så mycket som möjligt. Pluggar just nu så det är ett framtida projekt.

Ser ut som ni haft ett fint swell här hemma med i och med stormen, får hoppas på fler höstoväder nu

Bild från öde strand

Logga in för att svara
#107639 Svar: Portugal-Algarve assistans 11 år, 5 månader sen Stoke: 6

Thefonz
graphgraph

Jäkla från höger, inte jag på bilden dock, inte än i alla fall

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!