|
#107160 |
hjälp någon på Bali eller som ska dit? 11 år, 7 månader sen |
Stoke: 2 |
|
Det är så att jag håller på att ta hem två hemlösa katter från Bali. De båda katterna har fått sina rabies vaccinationer och nu väntar jag de tre månader som man behöver vänta innan jag kan ta in katterna till Sverige. Under tiden låter jag katterna bo hos en veterinär klinik i Danpasar på Bali.
Situationen är den att veterinären inte svarar mig på vare sig e-mail eller på telefon. Det börjar bli kris för han har inte svarat mig på länge och jag undrar om han gör allt han behöver för att det ska vara möjligt att kunna ta in katterna till Sverige. Därför behöver jag någon person som jag kan lita på att åka in till kliniken och titta till katterna i Denpasar. Så att de lever och mår bra.
Hoppas någon som är på Bali eller någon som ska dit kan hjälpa till.
Mvh Ludde
|
|
|
|
|
#107161 |
Svar: hjälp någon på Bali eller som ska dit? 11 år, 7 månader sen |
Rig
|
Skämtar du? Ska du inte passa på att ta med några herrelösa hundar också när du ändå är igång?
Brukar du mata duvorna och måsarna på torget också?
Vill du hitta hemlösa katter behöver du ju inte direkt importera dom från andra sidan jordklotet, det räcker med ett besök till närmaste lokala ladugård.
|
|
|
|
|
#107162 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Kattorna är nog uppätna vid det här laget.
|
|
|
|
|
#107163 |
Stoke: 25 |
lars
|
|
|
|
|
#107166 |
ErikG
|
Det står en sifferkod eller RW på restaurangerna som serverar hund på Bali, får hoppas dina katter är magra och eländiga mannen.
|
|
|
|
|
#107167 |
Stoke: 84 |
|
Nu ljuuuger du mannen 
|
|
|
|
|
#107168 |
ErikG
|
|
|
|
|
#107169 |
Stoke: -1076 |
IST
|
Ludde
Hur har du tänkt med katterna när det gäller frakt till Sverige från Denpasar?
Vad är det för veterinärklinik där som bör besökas? Är det säkert att du har rätt uppgifter till dem i och med att du inte får något svar? Talar de på kliniken endast bahasa indonesia eller kan de flytande engelska/svenska? Dessa fakta har stor betydelse inför eventuell besök för att klappa katterna.
Är det någon speciell kattras typ som utställningskatter? Hur kommer det sig att katterna just hittades i Bali och vad var det avgörande att du ville adoptera dem förutom att de var vilda utan hem?
Jag har förövrigt en djurvän på plats men den behöver mer fakta för att veta hur uppdraget är.
|
|
|
|
|
#107173 |
Svar: hjälp någon på Bali eller som ska dit? 11 år, 6 månader sen |
|
IST
Jag kommer att åka bil och båt från Bali till Jakarta och flyga därifrån. Vetrinärkliniken ligger i Denpasar området och adressen är: Jl. Kertadalem sari lll/xx Sidakarya Dps
DOKTER HEWAN PRAKTEK. Ja absolut det är rätt uppgifter jag har. På kliniken talar de även engelska. Båda katterna bor på övervåningen, ena är vit Siames och heter Kattis. Den andra är en brun bondkatt och kallas för Kaninis. Båda två höll på att dö och jag och min flickvän är båda djurvänner och godhjärtade så vi ville hjälpa dessa två katter och blev kära i dom så vi beslöt oss för att ta hem dom. Tror du att du kan hjälpa och åka in till kliniken för att se om de mår bra?
Mvh Ludde
|
|
|
|
|
#107177 |
Svar: hjälp någon på Bali eller som ska dit? 11 år, 6 månader sen |
Stoke: -1076 |
IST
|
Tack för mer info! Jag är ej där själv men däremot några bekanta som jag kan kolla med.
|
|
|
|
|