Facebook data

1
Frågor om Fuerteventura, någon som har koll?
#107043 Frågor om Fuerteventura, någon som har koll? 10 år, 7 månader sen Stoke: 0

kite_82
Inlägg: 2
graphgraph
offline

Hej!

Jag testade kitesurfing nyligen och blev naturligtvis hooked direkt... Dessvärre börjar sommaren lida mot sitt slut så jag funderar på att dra till canarieöarna några månader istället.

Boende verkar inte vara något problem, det verkar som att man kan hitta massor av lägenheter för några hundra euro/månad...

Men jag skulle verkligen behöva en bil. Någon som har koll på möjligheterna att hyra bil en längre tid på ön? Typ en månad i taget. Har läst på nätet att detta skulle vara möjligt likaså för några hundra euros i månaden. Det behöver absolut inte vara Europcar eller Avis, bara något billigt som rullar. Någon som kan bekräfta? Några issues med dokument/försäkring/körkort etc för att kunna göra detta?

Sedan tar jag gärna emot lite tips om vilken del av ön man bör sikta på som kitare? Jag åker troligtvis dit själv till en början så skulle vara kul att bosätta sig någonstans där det hänger trevligt folk.
 
Logga in för att svara
#107048 Svar: Frågor om Fuerteventura, någon som har koll? 10 år, 7 månader sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Hade inga problem m att hyra bil. Det kan ju dock underlätta om du har körkort heheheeee
 
Logga in för att svara
#107049 Svar: Frågor om Fuerteventura, någon som har koll? 10 år, 7 månader sen Stoke: 0

kite_82
Inlägg: 2
graphgraph
offline

Liinus skrev:
Hade inga problem m att hyra bil. Det kan ju dock underlätta om du har körkort heheheeee

Jo, körkort har jag... Att hyra bil från något väletablerat hyrbilsföretag är inga problem det inser jag...

Men jag tänkte mig mer att hyra en månad i taget via någon lokal "förmedlare". Har hyrt bil på andra orter för ynka 150E/månad, men hittar inget liknande på kanarieöarna.

Billigaste jag hittar online är drygt 600E/månad, kan man komma undan billigare än så på något sätt?
 
Ändrat av kite_82
Logga in för att svara
#107061 Svar: Frågor om Fuerteventura, någon som har koll? 10 år, 7 månader sen Stoke: 1

arnstar
Inlägg: 2
graphgraph
offline

Prova autoreisen www.arcarhire.com/car-hire/car-hire-autoreisen.html
eller cicar www.cicar.com/
Båda har fått bra kritik och lägger inte till massa extraavgifter.
Man kan till och med betala cash på cicar, så behöver man inte oroa sig för att dom reserverar pengar på kortet.
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!