Facebook data

1
Vibram fivefingers som reef booties?
#106918 Vibram fivefingers som reef booties? 11 år, 8 månader sen Stoke: 6

Juttz
graphgraph

Någon som testat? De är ju väldigt lika tropiska reef boots från surfmärken, men har möjligtvis ännu bättre barfotakänsla än de tvåsplittade surfvarianterna om man ska tro hypen? Vissa modeller lanseras som båt- och vadarskor. Dock mycket dyrare om man råkar skölja bort dem vid en wipeout. Vilken modell bör passa bäst för surfing månne?

Logga in för att svara
#106919 Svar: Vibram fivefingers som reef booties? 11 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Funkar nog helt ok, dock ar de inte dubbelt sa dyra som ett par vatdrakts reef boots?

Logga in för att svara
#106921 Svar: Vibram fivefingers som reef booties? 11 år, 8 månader sen Stoke: 6

Juttz
graphgraph

Jämfört med Rip Curls ankelhöga, tropiska varianter så tror jag att de är minst dubbelt så dyra beroende på modell. Om de funkar bra vore det suveränt då man även kan ha dem som trekking och löparskor på resan. Väger ju ingenting och tar ingen plats.

Ändrat av Juttz
Logga in för att svara
#106922 Svar: Vibram fivefingers som reef booties? 11 år, 8 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Logga in för att svara
#106923 Svar: Vibram fivefingers som reef booties? 11 år, 8 månader sen Stoke: 0

Klabbegrov
graphgraph

Surfat en hel del i FiveFingers. De finns en del äldre modeller med neopren (2 mm) men är man endast ute efter skydd så fungerar löparvarianterna riktigt bra! Finns även nyare vattenvarianter. Känslan är riktigt bra. Var i Bali i våras och när jag inte vågade surfa barfota körde jag med den tunnaste och lättaste löparmodellen SeeYa LS. Sprang även en del löppass med dem där.

Northsport i Sverige har stort sortiment och snabba leveranser (även prisgaranti) om man vill stödja ett svenskt företag: www.northsport.se/category.html/skor--kangor/five-fingers

Logga in för att svara
#106924 Svar: Vibram fivefingers som reef booties? 11 år, 8 månader sen Stoke: 0

Klabbegrov
graphgraph

I mitt galleri finns det ett foto från Balangan där jag surfar i FiveFingers SeeYa LS. Svårt att se just på den bilden dock.

Denna modell:
www.northsport.se/product.html/fivefingers-seeya-ls?category_id=19

Logga in för att svara
#106944 Svar: Vibram fivefingers som reef booties? 11 år, 8 månader sen Stoke: 6

Juttz
graphgraph

Ok, då lutar det åt Fivefingers istället för nya boots som jag tänkte mig först. Tack för tips. Såg t.o.m. att de rekommenderar vissa modeller för surf på länken.

Logga in för att svara
#107016 Svar: Vibram fivefingers som reef booties? 11 år, 7 månader sen Stoke: 0

Klabbegrov
graphgraph

Inga problem, låter smart! Skippade faktiskt mina tjocka Xcel-skor sist här uppe i hemmasurfet och körde mina 2 mm FiveFingers (en modell de hade under en kort period för flera år sedan). Augustisurf i Sverige funkar ju bra utan handskar och tjocka skor. Var riktigt härligt med lite bättre känsla. Tänkte ett tag att det hade kunnat gå att köra helt barfota men kanske hade blivit kallt och det är ju rätt mycket sten att ta sig igenom innan man kan börja paddla..

Ändrat av Klabbegrov
Logga in för att svara
#107020 Svar: Vibram fivefingers som reef booties? 11 år, 7 månader sen Stoke: 6

Juttz
graphgraph

Det blev ett par Bikila LS. Lite grövre sula, men då kan jag ha dem till riktig löpning också.

Logga in för att svara
#107096 Svar: Vibram fivefingers som reef booties? 11 år, 7 månader sen Stoke: 0

Klabbegrov
graphgraph

De är fina! SeeYa LS är dock också en löparmodell.
Kör hårt!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!