Facebook data

1
Hej då SSA
#10648 Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Dave
graphgraph

Den som skaffar medlemskap eller tänker bli medlem i SSA idag måste vara riktig naiv. Eller heter han Christer (med barn), John, Nirre, Jesper (med barn), Klang, Niklas, Camillo eller Adam (som andiss sa: styrelsen och denna gänget är lika med 99% av medlemerna!!)
Jag föreslår att SSA döps om till SSAN (SSA by Nord) och på så sätt kan Nord fortsätta att i LUNG O RO skicka sitt eget Team till VM och EM utan någon tjafs. Jesper kan bli THE PRESIDENT OF THE SSAN och Klang THE VICE PRESIDENT OF.... Myggan kan bli THE TEAM CAPTAIN OF THE SSAN. De kan trycka visitkort och vara hur stolta som helst men utan stöd från någon annan än de övernämda herrar.
ENOUGH IS ENOUGH! Nord har förgiftad SSA, Klang har druckit av giftet!
Vi övriga kan klara oss utan SSA, NORD, Sponsorer, VM och EM. Ett riktigt förbund handlar om mycket mer än VM o EM.
Låt Nord o Klang göra vad de vill, SSA har endå ingen legitimitet.
Hej då SSA

Logga in för att svara
#10651 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

ja, hej hej.
Såg team Nords film från Lanzarote. Inget illa ment, att ha ett team, att tävla etc bland svenska surfare är väl en kul grej. Om det däremot blir det minsta uns allvar och divalater kring hypen är jag den förste att säga sanningen.
Teamet på den filmen surfade inte särskilt bra alls. Därmed inte sagt att jag är bättre, men jag kan se sanningen om svensk surfing.
Det fattas så mycket skill, genom ödmjukhet kanske vi kan utvecklas. Men genom tävlingar?
En svensk surfare har nästan alltid överkroppen fel, saknar flow och stil.
Jfr de som lär sig att åka skidor sent. De vrider hela kroppen och stavarna släpar efter bakåt. Istället för att runda staven i svängen och behålla överkroppen hyfsat framåt.
Hur kommer det sig att svenska surfare som borde vara bara soul är så hypade???

Logga in för att svara
#10672 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

word!!!

Logga in för att svara
#10679 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

daniel.t
graphgraph

Jag tycker det e dags att sluta tjafsa om ssa hela javla tiden. Alla har olika asikter och avsikter......

Du tycker nagot, jag tycker nagot. Om dom vill skicka surfare till vm och det finns pengar i kassan. LAt dom gora det. Sen om ni tycker dom e kassa pa att surfa spelar val ingen roll. Eller? Det e grejjen, om du tycker det e fel. Blunda. Jag tycker det e skitkul att sverige representeras i vm o em sammanhang. Tank dig filemen cool runnigs, det e sverige i surf vm ha ha ha......

Logga in för att svara
#10698 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Jag håller med Sverre.

Tycker det är konstigt. När man är ute på Torö eller Åsa (om man nämner ställen i norr eller söder så får man ju skit så möts man av glada ansikten och det är lätt att njuta av surfingen, trots att själva surfingen inte är så bra i sverige.
Men så var jag med på 2006 års SSA-möte och blev rätt förundrad över att folk stog och skrek åt varandra, som rivirhävdande pitbulls... Tänkte - Är det här samma surfare? Helt klart har några blandat ihop surfing med andra exhibitionistiska sporter som konstsim, som förövrig enbart har kvinnliga deltagare... Säg no mår... OK, ingen är perfekt. Det är jag den första att instämma i. Och visst får man uttrycka sig som man vill, men började inte vi alla med surfing för att vi mådde så himla bra av det? Paddla och slita för att till slut bli belönad med den där speciella känslan att bli uppburen av vågenergi - On top of the world - som Beach Boysarna sjön en gång. Ha det i bakhuvudet nästa gång DU börjar koka ihop nästa SSA-gräl. För allt är väldigt uppblåst. Det har absolut inte rätt proportioner.

Summa sumarum: Till er som klaga med höga röster - Det är endast Ni som har möjligheten att ta tillbaka det organiserade surfsverige (SSA+medlemmar) till det vi verkligen vill ha. Lägg ner och börja om. Annars kommer det bara bli sämre.

Ytterligare en sak. Jag är ingen Nordare men känner i alla fall delen Adam, Camillo och Nicklas hyfsat. Det är ett rikitgt skönt gäng och jag känner inte igen de anklagelser som hela tiden dyker upp.

Logga in för att svara
#10704 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Dave
graphgraph

sverre skrev:
Det fattas så mycket skill, genom ödmjukhet kanske vi kan utvecklas. Men genom tävlingar?
En svensk surfare har nästan alltid överkroppen fel, saknar flow och stil.
Hur kommer det sig att svenska surfare som borde vara bara soul är så hypade???

WORDS! Har väntat länge på att läsa denna saningen. Men enligt JAnte är alla sååååå duktiga.....

Logga in för att svara
#10731 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 1

adisgladis
graphgraph

Har Nord ett TEAM? Det visste inte ens jag!

Sverre! Skulle vi bara ta med riktigt bra vågor å surfare så skulle det inte bli någon film överhuvudtaget. En kort kanske! Filmens funktion är inte att skapa hype, det gäller tävlingarna såväl som filmkvällarna och resorna. Det handlar om att ha kul och träffa människor och låta alla få vara med trots total avsaknad av talang.

Om du någonsin besökt en svensk surftävling så skulle du veta att det finns ingen stund då svenska surfare är mer ödmjuka och tar mer hänsyn åt varandra.

Personligen tycker jag det är på nätet som vi saknar ödmjukhet och stil!

Logga in för att svara
#10736 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

nic
graphgraph

adisgladis skrev:

true dat!

Logga in för att svara
#10745 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

good pointB)

Logga in för att svara
#10746 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 5

hman
graphgraph

adisgladis skrev:
Har Nord ett TEAM? Det visste inte ens jag!

Sverre! Skulle vi bara ta med riktigt bra vågor å surfare så skulle det inte bli någon film överhuvudtaget. En kort kanske! Filmens funktion är inte att skapa hype, det gäller tävlingarna såväl som filmkvällarna och resorna. Det handlar om att ha kul och träffa människor och låta alla få vara med trots total avsaknad av talang.

Om du någonsin besökt en svensk surftävling så skulle du veta att det finns ingen stund då svenska surfare är mer ödmjuka och tar mer hänsyn åt varandra.

hear hear

Logga in för att svara
#10749 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Herrejävlar va folk verkar vara uttråkade i Sverige.... Bara sitta o klaga på nätet hela tiden.. Nord hit o SSA dit.. Det är väl bara kul att folk orkar engagera sig lite..

Den svenska svartsjukan e ju helt otrolig!!!!!...

Gör nått själva eller ut o surfa med er..!!!
Har som sagt under mina 12 år som surfare bara stött på 3 dryga svenska surfare i vattnet o det e ju toppen... Nästan alla e trevliga o har en skön inställning...!!!

Stor respekt till alla som verkar vilja göra nått för att förbättra surfsverige t.ex SSA, SSS, Nord, Torö surf sthlm, Surfsverige o alla andra sköna svenska surf hemsidor, Salusand soulsurfers m.fl

MVH: Swingkid

Logga in för att svara
#10750 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Good point Swingkid

Du har precis klagat på nätet själv

Logga in för att svara
#10752 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Borat
graphgraph

swingkig? you go boths ways with adam.no?

Logga in för att svara
#10754 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: -3

latte
graphgraph

kan vi inte va vänner alla, jag e trött på att alla ska ogilla varandra, för tusan vi surfar ju och surfare håller ihop:P

Logga in för att svara
#10755 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

- Hurumph hurumph hurumph...
- Hey! I didn't get a hurumph out of that guy!
- Give the governor hurumph!

Logga in för att svara
#10756 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Hampus.E
graphgraph

Håller med latte, surfare ska hålla ihop å stötta varandra...... så sluta klaga å gör något !!!

peace

Logga in för att svara
#10759 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 3

cosmocat
graphgraph

swingkid, vilka var dom tre dryga surfarna?

Logga in för att svara
#10761 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Redax skrev:
- Hurumph hurumph hurumph...
- Hey! I didn't get a hurumph out of that guy!
- Give the governor hurumph!

-steady as a rock!
-but i shoot with this hand...

Logga in för att svara
#10766 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

- are we drunk?

Logga in för att svara
#10769 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen  

[c]

alex el gordo skrev:
Jag håller med Sverre.

Helt klart har några blandat ihop surfing med andra exhibitionistiska sporter som konstsim, som förövrig enbart har kvinnliga deltagare... Säg no mår...

Ursäkta, kan du förtydliga det där? Av vilken anledning kände du att det var lämpligt att dra in en replik mot kvinnor i denna diskussion?! Hur många tjejer brukar delta i den årliga SSA pajkastningen?!! Inte hört om en enda...

För övrigt är din insinuering helt felaktig. Det är mer tjafs och korrumption i klassiskt mansdominerade sporter. Det är bara en myt att tjejer skulle vara tjasigare än killar, ni är det bara på andra sätt. Jämför vilket hockey eller fotbollsförbund som helst med ett ridförbund, klart mjukare och mindre revirpissande bland ridtjejer än hockeykillar my friend... Say no more

Logga in för att svara
#10770 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

word!

Logga in för att svara
#10771 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 3

cosmocat
graphgraph

som sagt, världen behöver fler surftjejer!

Logga in för att svara
#10776 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Ok, fel att använda sig av tjejer som något synonymt med svaghet. Vad tycker ni om den här istället?

Ni som gapar och skriker. Lägg ner, byt till annan sport där gap och skrik är mer i linje med själva sporten. Typ tyngdlyftning eller annan aktionfylld aktivitet. Jag behöver inte nämna några namn, alla vet vilka ni är. Ni sabbar för alla. Och nej, det är inte cool att hävda sig som en svullen politiker, se hur det gick för sossarna

Logga in för att svara
#10781 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Till Alex el gordos (icke åberopade) försvar vill jag poängtera följande.

Liknelsen med konstsim och att den i princip bara har kvinnliga deltagare har ingenting med hackande på tjejer att göra. Det är ett hackande på de manliga surfare som beter sig på ett på ett barnsligt sätt. Liknelsen syftar enligt min tolkning till att ingen man vill bli sedd som en kvinna, uttrycket jävla kärring riktat till en man, är ett exempel. Detta behöver inte ses som ett användande av det kvinnliga könet ´som något svagt. Lika lite vill väl en kvinna bli kallad för man eller för jävla gubbe. Det handlar inte om det ena könets överlägsenhet eller inte utan om identitet till det kön man tillhör. Liknelsen till konstsim är också ett humoristisk inlägg som jag inte tror de flesta surfare vill bli sedda som.

C ! Repliken var inte riktad mot kvinnor. Den var riktad mot män.
Visserligen med användandet av det kvinnliga könet, men av den anledningen att en kille inte vill bli sedd som en tjej. Inte som något slags underliggande argument för tjejers tjafsighet. Men jag vill ändå ge C 10 poäng för sin politiska korrekthet!

Plötsligt har du lyckats hoppa på och få Alex att framstå som en diskriminerare av kvinnor. Hans uttalande vänder du emot honom och trycker ner honom samtidigt som du hissar upp dig själv till 10 points i politisk korrekthet och manipulation.
Say no more!

Logga in för att svara
#10784 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

word!

Logga in för att svara
#10786 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Sverre, du kunde inte ha mer rätt. Tur att någon kan läsa mellan raderna

Logga in för att svara
#10787 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen  

[c]

Du kan ju inte möjligt tro på vad du själv säger? Jag har aldrig någonsin hört "j-a gubbe/man" som slagord mot tjejer! Det används bara i motsatt riktning. Det finns gott om tjejer i kostym, men hur ofta ser du killar (utanför Irland) i kjol eller klänning..?! Aldrig reflekterat över varför det är så... ? Eller varför män som klär ut sig till tjejer är roliga men inte other way around? Tror du behöver se dig omkring utanför den bubbla du uppenbarligen lever i...

Jag tycker Alex el Gordos kommentar luktade illa och var riktigt förbannat onödig i detta samanhanget, och det står jag för. Känner inte för att gå in i en diskussion om detta med dig för du verkar inte mogen för det ärligt talat. Din kommentar innehåller så mycket förlegat skräp att den nästan framstår som humor. Var ska jag börja...

"Det är ett hackande på de manliga surfare som beter sig på ett på ett barnsligt sätt."
Sweet! Så män som beteer sig barnsligt ska naturligtvis jämföras med tjejer?

"Detta behöver inte ses som ett användande av det kvinnliga könet ´som något svagt."
Nehä, det menar du alltså! Men i så fall är det väl ganska meningslöst att använda som slagord? Känns som du famlar i luften ärligt talat...

"Liknelsen till konstsim är också ett humoristisk inlägg som jag inte tror de flesta surfare vill bli sedda som." Återigen gör du bort dig... varför skulle en surfare inte vilja ses som konstsimmare? Är de mindre värda än surfare? Men fortsätt du gräva den gropen...

Jag är inte ute efter att samla poäng hos någon. Då hade jag knappast skrivit det här. Då hade jag suttit tyst och lett fint, som förväntas. Men med tanke på gnället i LadyLoves tråd från er killar om ett nytt tjejforum borde ni kanske tänka på hur ni bemöter oss tjejer. Inte bara i line-upen utan även här. Man kan inte både ha och käka kakan.

Alex el Gordo: tyckte det var grymt att du uppmärksammade den onödiga gliringen och tog avstånd från den, men uppenbarligen var det bara ett spel för gallerierna... synd

Logga in för att svara
#10788 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

C
Ha ha ha! Du måte vara en av dom som är mot att visa tjejer i reklam om duschtvål?... Hon måste ha kläder på sig, för det brukar man ju ha när man duschar... Kan man inte få skämta genom att leka med ord? Du är ju bara för mycket. Ha ha ha!

Logga in för att svara
#10789 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Bara en liten tanke, kommer varenda tråd urarta till könskrig kan vi ju lika gärna lägga ner alla diskussioner om SURFING överhuvudtaget....

Logga in för att svara
#10790 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Surfing som redskap för det manliga förtrycket.
Surfbrädan..är den egentligen en fallossymbol?
Leashen- har mannen aldrig egentligen klippt navelsträngen?
Vaxkakan- räcker det inte att vi tjejer vaxar benen! Jävla patriarkat!
Osv i all oändlig vilsenhet och tråkighet...

Logga in för att svara
#10791 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen  

[c]

alex el gordo skrev:
C
Ha ha ha! Du måte vara en av dom som är mot att visa tjejer i reklam om duschtvål?... Hon måste ha kläder på sig, för det brukar man ju ha när man duschar... Kan man inte få skämta genom att leka med ord? Du är ju bara för mycket. Ha ha ha!

Fördomar är alltid uppfriskande Jag är garanterat rakad, fet och ful också? Men om du vill ha ett svar så: nej har absolut inget emot att de visar tjejer i reklam för duschtvål. Men skulle de inte kunna visa nakna killar någon gång som omväxling?

Logga in för att svara
#10792 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Refererar till den ypperlige Herr ErikG.
Det är surfing jag/vi brinner för.

Logga in för att svara
#10794 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Det är helt sjukt att alla inlägg slutar med krig... Får hoppas det kommer lite vågor snart så folk får något kul att snacka om ist.

Logga in för att svara
#10796 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

wor... nä jag orkar inte!

Logga in för att svara
#10800 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Hello C !

Du berör i grunden ett intressant genus perspektiv, dvs varför uttrycket jävla kärring till en man inte används omvänt, jävla gubbe till en kvinna. Det här handlar om underliggande, historiska nyanser i språket som i sig kan anses ge uttryck för könsdiskriminering. På ett allmänt plan håller jag alltså med dig i din uppmärksamhet. Jag tror även Alex gjorde det först då han bad om ursäkt. Men du angrep inte den underliggande strukturen i användandet av liknelsen. Du valde att angripa personen på ett sätt som fick denne att känna sig som en kvinnodiskriminerare förmodligen utan att han själv menat något alls åt det hållet. Min poäng är alltså att du reagerade mot en eventuell strukturell kränkning genom att själv kränka en person.
Jag tycker i och för sig att det var effektfullt, det skapade ju debatt.

Den bubbla du menar att jag befinner mig i antar jag syftar till min husvagn. Den känns faktiskt som en bubbla ibland. En härlig bubbla.

Jag tycker summa summarum att det var ett bra argument du kom med , men också att ett bra argument förtjänar ett bra motargument. Jag delar också åsikten att vi alla är surfare och borde hålla ihop. Jag ser inte argumentationen här som något mot person utan som en argumentation i sakfrågor. Därför hoppas jag ingen tar saker alltför personligt.
Nu bjuder jag på svamp party i min husvagn. Jag skulle enligt din önskan också kunna vara naken hela partyt!
Den sista meningen är en slags slutkläm, men den är också intressant eftersom jag tror att du eventuellt tar illa upp av den, trots att du ville se fler nakna killar på tv?

Logga in för att svara
#10803 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen  

[c]

alex el gordo skrev:
Refererar till den ypperlige Herr ErikG.
Det är surfing jag/vi brinner för.

Och det skulle inte jag göra eller?

Inkluderar "vi" inte tjejer? Eller bara tjejer som accepterar att användas som slagord mot män? Ledsen, men jag inte är beredd att ta nån ogrundad skit! Skulle inte du reagerat om någon skrev:

"blev rätt förundrad över att folk stog och skrek åt varandra, som rivirhävdande pitbulls... Tänkte - Är det här samma surfare? Helt klart har några blandat ihop surfing med andra exhibitionistiska sporter som konstsim, som förövrig enbart har deltagare som heter ALEX EL GORDO... Säg no mår"

Skulle du då bara suttit där tyst och myst lite för dig själv eller?

För övrigt klassiskt att försöka skämta bort någon, dunka varandra i ryggen och byta ämne när argumenten tar slut... Var en man och be om ursäkt (och stå för den) istället god damn it

Jag tycker inte heller det är kul när könsdebatten drar igång. Det är F Ö R B A N N A T T J A T I G T O C H T R Å K I G T. Och jag blir uppriktigt ledsen varje gång för man inbillar sig att killar i sverige kommit längre. Men det ligger faktiskt i era händer om debatten ska uppstå överhuvudtaget, inte i våra. Kanske dags att inse det? Live and learn.

ErikG: haha, faktiskt hyfsat kul

Sverre: Jag kände mig personligt påhoppad av alex el gordos första kommentar, lustigt att du inte ser det när du är så klarsynt om alex el gordos känslor. Förmodligen för att du inte kan leva dig in i hur det är att vara tjej. Och du, det är just när man upprätthåller historiska (förtryckande) strukturer som man är diskriminerande. Varken man gillar tanken på det själv eller inte

Logga in för att svara
#10804 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen  

[c]

sverre skrev:
Den sista meningen är en slags slutkläm, men den är också intressant eftersom jag tror att du eventuellt tar illa upp av den, trots att du ville se fler nakna killar på tv?

Det säger mer om dina fördomar än om mig...

Är det något jag tar illa upp av så är det att du tilltalar mig annorlunda än killar, inte din humor. Den är ganska underhållande

Logga in för att svara
#10810 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Nej jag tycker det ar jobbigt med brudar i line up, finns inget varre an att forsoka paddla med stand. I synnerhet min flickvan gillar att fa mig erigerad sa att jag inte vagar ta nagra vagor.

Logga in för att svara
#10818 Svar: Hej då SSA 18 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Jag provar med ett nytt tilltal som är som till en kille,
Tjenare C, whas up man?

Tänkte bara säga att jag är övertygad om att det där viet även inkluderade dig

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!