Facebook data

1
Medewi point hjälp!
#106463 Medewi point hjälp! 11 år, 10 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Dudes!

Alla säger att man kan bo PÅ Medewi pointet. Försöker hitta lite boende via google maps men fattar inte riktigt var det där pointet exakt? Eller ja.. ni kanske tom har några tips på boende PÅ pointet, eller så nära som möjligt iaf.

Även Canguu å Uluwatuish tips vore grymt!

Jag drar mitten juli - aug, eftersom d e högsäsong bör man styra boende innan eller är det lugnt att hitta när man kommer ner?

Snälla hjäälp!! kraaam

Logga in för att svara
#106465 Svar: Medewi point hjälp! 11 år, 10 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Det finns alltid boende att få tag på under den tiden.
Javisst det finns två boende direkt vid pointet och några längre upp på vägen.
Det ena boende är dyrt och det andra är billigt men riktigt sunkigt:-)

wikitravel.org/en/Medewi_Beach här finns många adresser till boende i Medewi

Canguu är tyvärr sönderbyggt enligt min mening och har tappat stor del av sin charm, tyvärr. Men det är min uppfattning.
Ulu är en cool tung hårig våg med en spännande ingång och utgång! Bara att ta moppen ut till Bukit tar typ 30-40 min från kuta.

Logga in för att svara
#106475 Svar: Medewi point hjälp! 11 år, 10 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Gud va braaa!! TACK !

Logga in för att svara
#106476 Svar: Medewi point hjälp! 11 år, 10 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

btw... vart äre bäst att hålla sig till om man vill ha lite mindre surf? Jag är inte så bra nämligen heh

Logga in för att svara
#106478 Svar: Medewi point hjälp! 11 år, 10 månader sen Stoke: 6

Thefonz
graphgraph

www.medewisurfhomestay.com

Otroligt mysigt och billigt ställe, bodde där för ett år sen. Har typ 4 bungalows, en mama som lagar fantastiskt käk och magiska Ugis som ger jordens bästa massage! Rekommenderas varmt! Ca 5-10 minuter att promenera ner till pointen, 1 minut om du hyr moppe, det kan de fixa genom homestayet. Behöver du bräda har du rocksurfshop, ligger 100 meter från brytet. Har du inte surfat där innan kan det vara värt att paddla ut med någon av grabbarna så de visar dig vart du skall i och hur du undviker stenarna Boots bör användas för att rädda fötterna!

Logga in för att svara
#106488 Svar: Medewi point hjälp! 11 år, 10 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Det stället såg nice ut! Själv brukar jag bo på det sunkiga stället ihop med kackerlackorna direkt vid brytet:-) Billigare och närmare än så kommer du inte men å andra sidan såg medewisurfhomestay jävligt prisvärt ut:-) Det vid pointet såg i och för sig igenbommat ut när jag passerade där i feb iår.

Mindre surf under högsäsong oj Indonesien går ju av under denna period:-)? Medewi är en bra våg som är relativt långsam men det finns en snabbare sektion där du måste kunna ta fart för att kunna surfa hela vågen.
Kan tyvärr numera vara ganska crowded i vattnet.

För mindre vågor skulle jag leta upp de vågor som ligger på östra kusten nedanför Keramas typ secret osv. annars är playgrounds på Nusa lembongan ett alternativ (rev).

Men som sagt det beror på vilket swell som träffar ön?

Kuta är jag inget större fan av då det byggts sönder samt dräller av nasare osv dock så finns det många bra restauranger samt om du vill partaja ja då har du hamnat rätt.
Kuta beach break är ingen höjdare surfmässigt då det oftast bara slår över. dock kan det vara bra efter en storm då bankarna förändras.
Finns en hyfsad enkel våg typ 10 min norr om kuta med moppe som heter Ku de ta. Surfas vid lågvatten tidig morgon eller sen eftermiddag. Lång vänster och ibland en lång höger, ej tubande utan bara en stor vägg. Där brukar det inte vara crowded! Väldigt länge sedan jag surfade där så jag vet hur det är idag?

Logga in för att svara
#106492 Svar: Medewi point hjälp! 11 år, 10 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Taaack alla ni ar grymma!

Min plan ar att kolla swellet innan och antingen dra till medewi canguu eller tom lombok!
Bukit tar ja efter 2 veckor nar ja lart mig duckdajva i polen hehe

Nu kommer lite fler fragor... Vad innebar 5ft swell pa ex. balangan/ canggu och syd vastra lombok?
Waste high... head ....doubble overhead?
I Panama morro negrito var 5ft swell typ knappt knee high.. Men pretty head high i marocco. Any erfarenheter har?

Fick aven tips pa att lombok ska va lite mer nyborjar vanligt.. Och uncrowded. Men sa laste jag pa wannasurf att don don hade 30 pa peaket? Are definitionen pa uncrowded lr? Suck...
Sen sa verkar d inte finnas nanstans att bo i Lombok heller? Iaf inte nare brytet. Faan finns d ingen boat bungalows lr?

Logga in för att svara
#106493 Svar: Medewi point hjälp! 11 år, 10 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Thefonz skrev:
www.medewisurfhomestay.com

Otroligt mysigt och billigt ställe, bodde där för ett år sen. Har typ 4 bungalows, en mama som lagar fantastiskt käk och magiska Ugis som ger jordens bästa massage! Rekommenderas varmt! Ca 5-10 minuter att promenera ner till pointen, 1 minut om du hyr moppe, det kan de fixa genom homestayet. Behöver du bräda har du rocksurfshop, ligger 100 meter från brytet. Har du inte surfat där innan kan det vara värt att paddla ut med någon av grabbarna så de visar dig vart du skall i och hur du undviker stenarna Boots bör användas för att rädda fötterna!

Medewii... perfekt elin wave!!!! Mellow... Sloppy... yesssss! Nu har jag skickat bokningsförfrågan till Medewihomestayet...1 vecka! Göött tack!!

Logga in för att svara
#106494 Svar: Medewi point hjälp! 11 år, 10 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Surfer skrev:
Det stället såg nice ut! Själv brukar jag bo på det sunkiga stället ihop med kackerlackorna direkt vid brytet:-) Billigare och närmare än så kommer du inte men å andra sidan såg medewisurfhomestay jävligt prisvärt ut:-) Det vid pointet såg i och för sig igenbommat ut när jag passerade där i feb iår.

Mindre surf under högsäsong oj Indonesien går ju av under denna period:-)? Medewi är en bra våg som är relativt långsam men det finns en snabbare sektion där du måste kunna ta fart för att kunna surfa hela vågen.
Kan tyvärr numera vara ganska crowded i vattnet.

För mindre vågor skulle jag leta upp de vågor som ligger på östra kusten nedanför Keramas typ secret osv. annars är playgrounds på Nusa lembongan ett alternativ (rev).

Men som sagt det beror på vilket swell som träffar ön?

Kuta är jag inget större fan av då det byggts sönder samt dräller av nasare osv dock så finns det många bra restauranger samt om du vill partaja ja då har du hamnat rätt.
Kuta beach break är ingen höjdare surfmässigt då det oftast bara slår över. dock kan det vara bra efter en storm då bankarna förändras.
Finns en hyfsad enkel våg typ 10 min norr om kuta med moppe som heter Ku de ta. Surfas vid lågvatten tidig morgon eller sen eftermiddag. Lång vänster och ibland en lång höger, ej tubande utan bara en stor vägg. Där brukar det inte vara crowded! Väldigt länge sedan jag surfade där så jag vet hur det är idag?

Tack för grymma tips! Har faktiskt läst om de där kackerlackorna.
Tror jag börjar i Medewi och jobbar mig nedåt heltenkelt... Hur är Medewi då antar att det inte finns bankomat å man måste man ta med sig en massa cash?

Logga in för att svara
#106499 Svar: Medewi point hjälp! 11 år, 10 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Ibland kommer BOS in när Redax ber om det och sätter stopp. STOPP!

Logga in för att svara
#106505 Svar: Medewi point hjälp! 11 år, 10 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

adamski skrev:
Vad ska sättas stopp för? Min information om Bali och alla välkända bryt eller Elinns planerande om hennes surftripp till Bali eller ditt svamlande eller? Ja vadå???????????

Logga in för att svara
#106507 Svar: Medewi point hjälp! 11 år, 10 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Surfer skrev:
adamski skrev:
Vad ska sättas stopp för? Min information om Bali och alla välkända bryt eller Elinns planerande om hennes surftripp till Bali eller ditt svamlande eller? Ja vadå???????????

adamski ar inlove med mig.. Har en gammal trad nanstans dar han sa att han ville gifta sig med mig. Nu e Han bara sur for att jag tackade nej....

Logga in för att svara
#106508 Svar: Medewi point hjälp! 11 år, 10 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

adamski skrev:

Jag drar sjalv... vill du med? Vore himla mysigt! Du kan hjalpa mig bara min 8ft pusss

Logga in för att svara
#106520 Svar: Medewi point hjälp! 11 år, 10 månader sen Stoke: 1

fiffez
graphgraph

Det är bara så jävla dött i Medewi med omnejd, stela och allt för seriösa herrar där. Medewis vänster är dock Balis längsta, men man vill ju ha mer än en bra våg när man väl är på Bali, gudaön!

Gör dig själv en tjänst, och satsa på Canggu, det är helt fantastiskt! En handfull bra bryt, finfin logi, bra käk, härliga dudes and dudettes, ice cold bintangs, ojojoj där mår man!

Echo beach är stället för dig och din 8 fotare! Lååång långsam vänster, en riktigt performance våg. Du kan ju börja där, innan du drar iväg mot Bukit och Uluwatu. Vi var där för knappa månaden sedan, där var 10-12 feet varje dag och 3-5 locals som paddlade ut på Uluwatu....
då paddlar man inte ut med sin longboard i första taget

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!