Facebook data

1
Första brädan
#106421 Första brädan 11 år, 10 månader sen Stoke: 0

ToveZ
graphgraph

Jag har just spenderat 4 månader i syd/centralamerika, började surfa där och är nu totalt förälskad. Vill köpa en egen bräda nu och önskar lite förslag. Hade en Fish 6,8 där nere som jag älskade. Den hade bra volym och bredd. Passar något sådant även för Svenska/norska förhållanden? borde jag köpa en kortare eller annan modell för att få ut så mycket som möjligt?

Logga in för att svara
#106423 Svar: Första brädan 11 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Bra med lite mer volym här hemma, tycker en 6,8 låter som ett bra alternativ! Jag tycker att min 6,4 är för liten för svenska vatten och ska skaffa något större här hemma.

Logga in för att svara
#106424 Svar: Första brädan 11 år, 10 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Hejsan och välkommen in i gemenskapen:-)

Det finns en hel del Fishar här på Surfmarknaden som borde passa dig bra. Svårt att säga vilken som är rätt åt dig då man behöver veta vikt och vilken nivå du surfar på.

Här har du en bra sida för att jämföra din vikt och din kapacitet till vilken volym du bör ha på brädan.

Lycka till:-)

Logga in för att svara
#106426 Svar: Första brädan 11 år, 10 månader sen Stoke: 0

ToveZ
graphgraph

Tusen tack för det =)!
Jag har kommit till den nivå då jag med tur och rätt placering lyckas fånga vågor samt svänga med. Att läsa vågen rätt är nog det jag gör sämst i nuläget. Men oavsett alla vurpor är detta det roligaste jag testat i livet!! Ska kika på marknaden här och söka runt lite på nätet!

Logga in för att svara
#106428 Svar: Första brädan 11 år, 10 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Länken kom inte med sorry! www.rustysurf.com/volume/

Logga in för att svara
#106458 Svar: Första brädan 11 år, 10 månader sen Stoke: 1

srb808
graphgraph

ToveZ skrev:
Tusen tack för det =)!
Jag har kommit till den nivå då jag med tur och rätt placering lyckas fånga vågor samt svänga med. Att läsa vågen rätt är nog det jag gör sämst i nuläget. Men oavsett alla vurpor är detta det roligaste jag testat i livet!! Ska kika på marknaden här och söka runt lite på nätet!

Har inte erfarenhet av att surfa i Svenskt vatten men har testat dom senaste dagarna och det jag kan säga är att det inte är lätt att läsa vågen. Därför tycker jag du ska skaffa dig något med lite mer volym och en 6´8 eller 7´0. Något som du kan snabbt få upp farten med och va tidigt på vågen.

Lycka till!

Logga in för att svara
#106461 Svar: Första brädan 11 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Skaffa en mini mal 7´4 o uppåt så kommer du ha betydligt mer kul än på en shortboard i allafall i Sverige. Du kommer plocka fler vågor och utveckla din surfing mer. Har man bara surfat i 4 månader så försvinner det man lärde sig ganska fort om man inte sätter igång direkt. Och då kan det vara bra att börja med något större. Min tjej har surfat shortboard ( 5´8, 6´0 och 6´6 ) i över 6 år men har nu gått tillbaka till Minimal och longboard från shortboard, då hon kan plocka fler vågor och har mer kul.

Lycka till..

Logga in för att svara
#106472 Svar: Första brädan 11 år, 10 månader sen Stoke: 0

ToveZ
graphgraph

Sant att det är bättre med en lite större bräda. Mitt huvudsakliga mål är att ha roligt, vilket jag har när jag plockar vågor. Jag ska absolut gå för en lite större bräda. Hade tankar på en retro fish, eftersom jag gillar volymen och bredden på de. Men kanske att det blir en longboard eller minimal som första bräda.!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!