Facebook data

1
Surfgarderob för Sverige
#106047 Surfgarderob för Sverige 11 år, 11 månader sen Stoke: 0

sunshinesurf
graphgraph

Aloha Surfsverige !

Jag har en undra över hur man bör vara utrustad förutom sin 654 vintervåtdräkt, 7mm skor och 5mm lobster-vantar för att vara "rätt klädd" för ett helt års surf i Sverige? Hur ser eran surfgarderob ut?
Kanske ska tillägga att det är primärt södra sverige jag surfar om det har större betydelse.

Tack på förhand

sunshinesurf

Logga in för att svara
#106051 Svar: Surfgarderob för Sverige 11 år, 11 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jag har även en 3/2 våtis men har hittills bara använt den en gång i Sverige, typ midsommar. Men en sådan kan ju även vara bra om du vill sticka över t Fuerteventura eller Marocko.

Logga in för att svara
#106052 Svar: Surfgarderob för Sverige 11 år, 11 månader sen Stoke: 0

sunshinesurf
graphgraph

Tjenna Liinus, tack för svaret ! Så du tycker att jag endast bör utrusta mig med en 3/2 för att bli klar för året, inga andra vantar, boots som behövs?

Logga in för att svara
#106053 Svar: Surfgarderob för Sverige 11 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

654 och en 4/3 och lägg till ett par tunna handskar 3mm femfingers och tunna dojor kanske förutom de tjocka skorna och handskarna. Jukonsalva i nyllet på vintern. Elväst mitt i vintern är skönt.
Kanske en tunn huva att ha tillsammans med 4/3 an, gärna en så tunn att du kan dra den lätt upp och ner runt halsen.

Logga in för att svara
#106056 Svar: Surfgarderob för Sverige 11 år, 11 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Kör en 3/2 från juli-okt nov. Sen drar jag på en luva om det blir för kallt på knoppen. Nu är jag inte speciellt frusen av mig men en 4/3 och en riktig vinterdräkt är det man behöver. kompletera med ett par tunnare skor och handskar om du är frusen. då är du nog helgarderad.

Logga in för att svara
#106057 Svar: Surfgarderob för Sverige 11 år, 11 månader sen Stoke: 0

sunshinesurf
graphgraph

Tack för era inputs och tips !

Lutar då mot en 4/3, femfingervantar samt några tunnare boots. Är det 3mm i bootsen det man bör sikta på eller ännu lägre?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!