|
#10604 |
Förvirring inför SSAs årsmöte 18 år, 1 månad sen |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
<strong>Här diskuteras nyheten: Förvirring inför SSAs årsmöte</strong>
Det blev fel på diskutera-funktionen på denna post så därför klistrar jag in de två kommentarer som tillkommit.
nekons:
Ursäkta mig, men....
....hade bestämt mig för att INTE kommentera denna cirkus...men vad i H-VETE håller dessa herrar på med???
En maktkamp med så pinsamt genomskinliga "kupp"försök och tarvliga cheapshots kan man möjligtvis ha någon slags logisk förståelse för om det handlade om ordförandeposten i Microsofts styrelse eller att bli vald till President i USA eller någon annan bananrepublik!!
Kan någon balanserad människa därute med insyn i SSA´s verksamhet förklara för en naiv idiot som mig vilka fantastiska fördelar man åtnjuter som medlem i SSA´s styrelse som rättfärdigar denna typ av beteende?? Får man gratis stor stark på någon krog i Huddinge, eller har man gratis Taxitransport till alla secret spots i Mälaren, eller vad F-N handlar detta om!!??
Binge:
När jag läser Redax inlägg om årsmötet blir jag lite ledsen. Det finns inte två falanger i SSA. Det finns en styrelse med fem arbetande personer, vi har all olika åsikter
men kommer fram till gemensamma beslut.. Utanför detta står Peter Klang. Han kör sitt eget race. Fråga alla som suttit i en styrelse med honom.
För det mesta försöker vi i styrelsen inte kommentera hans utspel
men när det gäller årsmötet måste vi kommentera för att det inte skall bli missförstånd.
Vi vet att många ändå tror att det är osämja och bråk i styrelsen men så är inte
fallet och vi är överens om tid, plats och lokal för årsmötet.
Detta har stadgeenligt skickats ut i god tid till medlemmarna.
Trots detta finns det ändå de som tror att det är två falanger som kämpar mot varandra och vem skall man då lita på.
För er som fortfarande är osäkra kontakta Erik Hultman eller Johan Rosenius.
De blev inröstade på årsmötet som revisorer, och jag tror att även Redax känner dem tillräckligt väl för att veta att de inte väljer sida utan bara uttalar sig efter vad som gäller för SSA
Det hade varit bra om Redax kontaktat dem innan notisen.
Binge.
|
|
|
|
|
#10605 |
Svar: Förvirring inför SSAs årsmöte 18 år, 1 månad sen |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Binge, jag vet att den ena falangen bara består av en person. Två delar av styrelsen som drar åt olika håll är det ju, även fast den ena delen bara består av en person.
Att vi uppmärksammar och kommenterar denne persons utspel och annat som sker inom SSA är något vi kan göra som det oberoende surfmedia vi ämnar att vara. Jag tyckte den s.k. desinformationen som spriddes var så grov att den förtjänade en nyhetsnotis. Främst för att den kom från SSA's sekreterare.
|
|
|
|
|
#10623 |
Stoke: 5 |
|
Nu är det så här Binge, jag har endast i egenskap av sekreterare utfört mitt uppdrag enligt SSA's stadgar. Valberedningen ber mig skicka ut deras av styrelsen och förra årsmötet ålagda uppgift.
Jag ser tyvärr ingen framtid för SSA så länge SSA vill skicka 45-55 åriga gubbar till EM; och VM. Inse att er tid är långt förbi. Ants som vill sälja SSA medlemskap genom SSS för att tjäna pengar luktar illa. Jag vet mycket väl att årsmötet är förlagt till din studio. Jag håller däremot med valberedningen om att era försök att rigga föreställningen är lite väl transparant. En lokal fylld med så mycket negativ energi kommer aldrig generera kraft för framtiden.
Jag tycker det är synd att ni blivit så förblindade av egenintressen och använder er av alla fula och odemokratiska medel för att befästa era roller. Lägg energin på någon rolig aktivitet. Medlemmarna har inte fått någonting de senaste fyra månaderna, jag postar gärna samtliga mötes protokoll så alla kan se de förslag som kommit och enkelt jämföra med vad som faktiskt har hänt.
Varför jag inte ville ge Janne inloggningskoderna till hemsidan vet ni. Janne fick dem av någon innan han satt i styrelsen och gav dem vidare till Ants som inte var av styrelsen utsedd att uppdatera hemsidan använde sig av detta för att få ut sitt budskap. Detta är inte OK. Detta bryter inte bara mot SSA's stadgar utan även mot svensk lag. Agerandet visar på avsaknad av god etik och omdöme, därav mitt beslut. Jag har däremot aldrig vägrat att lägga upp vad styrelsen beslutar på hemsidan, vilket ni försöker förvrida sanning till. Rannsaka er själva lite och kom in i matchen.
Min fråga kvarstår Janne, hur ser din vision och verksamhetsplan ut för 2007? Jag och styrelsen har aldrig fått ett enda svar eller tanke sedan tillträdandet.
Jag är färdig med den här soppan och kommer gå vidare med andra projekt som ger energi. Jag tycker helt enkelt att det inte är roligt längre.
Kommentar till Ants, angående sss är de inte ännu klart med er anslutning och det vet du, försök inte sprida falsk information. Vågar gå på årsmötet, varför skulle jag inte våga det? Det är knappast så att jag skulle vara rädd för dig, eller någon annan, jag har rent mjöl i påsen. Däremot har jag en familj, något du inte kan sätta dig in i, men när man har barn så går de liksom först. 15.00 är det fotbollsmatch och då är jag där. Ni kör utmattningsmetoden för att alla ska ge upp, funkar på de flesta, men med mig funkar det inte. Jag ska inte kandidera, jag får inte rösta och jag ska skicka min verksamhetsbeskrivning till Erik. Valsedlarna ska gå direkt till valberedningen om de ska vara godskända. Skulle tro att ni tummar även på det för att nå ert syfte. Angående röran, vilken röra, vi (jag, Jesper och Krille Hedman, som ni vuxen mobbade ut ur styrelsen) genomförde det händelserikaste året i SSA's historia, vad har du gjort?
Nu orkar jag fan inte skriva mer och kommer aldrig mer kommentera något så skriv vad ni vill, I´m out.
Peace
PK
|
|
|
|
|
#10644 |
Stoke: 68 |
|
MY PRESIDENTIAL CANDIDACY SPEECH......
I PROMISE NEVER TO COME TO ONE MEETING EVER...........I'LL BE AT THE PUB IF YOU NEED ME!!
I PROMISE TO NEVER TELL ANYONE ELSE WHERE I SURF (that's why there's never anyone else out where I surf)
I PROMISE TO GET TOTALLY BLIND DRUNK EVERY TIME I'VE HAD GOOD WAVES
I PROMISE TO NEVER DO ANYTHING BUT LAUGH AND HAVE FUN IN THE WATER..ESPECIALLY WHEN MY FRIENDS WIPE OUT AND GET CHUCKED TO THE BOTTOM AND PINNED DOWN ON THE ROCKS.(that includes me getting worked as well HAHAHA)
I PROMISE TO LIVE EVERY DAY TO THE MAX UNTIL THE DAY I DIE...BE IT TOMORROW OR IN 45 YEARS..
In retrospect maybe I wouldn't be a very good president after all..!!!! ahhhhhhhhh fuck it..VOTE ! RATMAN hahahahahahahahahaha..(just joking...DON'T VOTE FOR ME..I'M A NO GOOD.. DOWN RIGHT SLOB ALCOHOLIC WHO IS TOO LAZY TO DO ANYHING BUT SURF....PEACE DUDES
|
|
|
|
|
#10707 |
Stoke: 4 |
Ants
|
KLANG PUNG skrev:
Ants som vill sälja SSA medlemskap genom SSS för att tjäna pengar luktar illa.
Till alla! Tro inte på denna man, han försöker bara sprida sin skit.
Gå in på www.subsurfers.se och se att vi är en förening med en vald styrelse efter årsmöte. Det finns stadgar och plusgiro för föreningen. Inga pengar går idag till annat än direkt tillbaka till medlemmarna i form av försäkring, SSS-tee och förbundsavgift mm. Ingen är hedersmedlem idag och alla inklusive styrelsenledamot måste betala sin medlemsavgift för att få vara med i SSS. Vi delar inte heller ut gratis tees till någon, de är endast förunnade till medlemmarna. Jag, kassören och en ledamot har lånat ut pengar till föreningen för att betala inköp av SSS-tees. Vi är flera som lagt ner flera år av arbete för SSS. Peter Klang hånar inte bara mig, utan också de andra engagerade.
|
|
|
|
|