Nu har jag och min bror införskaffat varsin bräda och är på jakt efter fenor. Brädorna var begagnade och inga dyrgripar och jag hoppas det kan förbli så

Jag har surfat en del i Indonesien och Filippinerna men är lågt ifrån skillad, så jag har svårt att tro att jag känner någon större skillnad på fenorna.
Brädorna är en
Light 6.8 Fish och en
7S superfish 6.2. Jag har en vikt på hela 60kg och är 180 lång om det har betydelse.
De första jag kolla på var dom här:
G5 Plastic Surfboard Fin Set (minimum order 20st set. Pris inkl frakt ca 960:- = 48kr/set). Det känns dock väldigt overkill men om man har vänner som vill ha fenor så kanske det kunde vara något. Om någon här är intresserad kanske man kan dela på ett 20 pack eller något. Kollade dock vidare efter något mindre parti.
Det andra jag hittade var:
FCS K2.1 STYL SURF FIN 3 FIBER (2 set, 240 kr inkl frakt = 120kr/set) Det här känns mer värt för mig, men skulle fenorna passa brädan (alltså storleksmässigt).
Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men det är därför jag skriver här istället för att lägga en beställning. Om det här är dåliga grejer, vilka fenor skulle ni rekommendera och var hittar jag dom? Vad kostar ett set basic fenor om man vill komma billigt undan?
Stort tack på förhand. Aningen vilsen men vill komma igång med surfandet.