Facebook data

1
Köptips fenor?
#106014 Köptips fenor? 11 år, 11 månader sen Stoke: 3

martypatches
graphgraph

Nu har jag och min bror införskaffat varsin bräda och är på jakt efter fenor. Brädorna var begagnade och inga dyrgripar och jag hoppas det kan förbli så
Jag har surfat en del i Indonesien och Filippinerna men är lågt ifrån skillad, så jag har svårt att tro att jag känner någon större skillnad på fenorna.

Brädorna är en Light 6.8 Fish och en 7S superfish 6.2. Jag har en vikt på hela 60kg och är 180 lång om det har betydelse.

De första jag kolla på var dom här: G5 Plastic Surfboard Fin Set (minimum order 20st set. Pris inkl frakt ca 960:- = 48kr/set). Det känns dock väldigt overkill men om man har vänner som vill ha fenor så kanske det kunde vara något. Om någon här är intresserad kanske man kan dela på ett 20 pack eller något. Kollade dock vidare efter något mindre parti.

Det andra jag hittade var: FCS K2.1 STYL SURF FIN 3 FIBER (2 set, 240 kr inkl frakt = 120kr/set) Det här känns mer värt för mig, men skulle fenorna passa brädan (alltså storleksmässigt).

Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men det är därför jag skriver här istället för att lägga en beställning. Om det här är dåliga grejer, vilka fenor skulle ni rekommendera och var hittar jag dom? Vad kostar ett set basic fenor om man vill komma billigt undan?

Stort tack på förhand. Aningen vilsen men vill komma igång med surfandet.

Logga in för att svara
#106016 Svar: Köptips fenor? 11 år, 11 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Allt du behover

store.magicseaweed.com/FCS-G-5-Composite-Thruster-/Item/16065/

Kop av Matthew pa Redsnapper

Logga in för att svara
#106017 Svar: Köptips fenor? 11 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Dom där kinafenorna (även FCS görs iofs där) har inte material specificerat överhuvudtaget vilket i mitt tycke diskvalificerar dom.
Köp fenor av välkänt märke. Har du inte råd såga till ett par i plywood och plasta själv.

Logga in för att svara
#106141 Svar: Köptips fenor? 11 år, 11 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

www.surffcs.com.au/shop/surf-thrusters/2012/11/29/k2-1-tri-set

går å kicka lös i svängarna så man glider, går å svänga i branta sektioner, tror dem ger lite extra fart i takeoffs. gjorde surf mer kul för mig. =)

Ändrat av marQs
Logga in för att svara
#106146 Svar: Köptips fenor? 11 år, 11 månader sen Stoke: 3

martypatches
graphgraph

Tack för tips. Det blev dock dom billiga från Ebay.
Har hört att kinafenorna skulle vara helt okej, men har ingen aning om det stämmer.

Det tog 3 arbetsdagar (5 dagar inkl helg) för dom att fraktas från USA till Sverige. Sjukt med tanke på att dom sa att det skulle ta 15 - 30 dagar.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!