Facebook data

1
Skräddarsydda öronproppar
#105775 Skräddarsydda öronproppar 12 år sen Stoke: 2

Surfingyogini
graphgraph

Hej,
läste några tidigare trådar om öronproppar etc, men skulle gärna höra om det är någon som beställt öronproppar som är anpassade just för dig och om det finns ngn leverantör som rekommenderas. Såg t ex www.earstore.se/kategori56-Horselskydd-Individuella-horselskydd.htm men skulle första gärna höra hur bra de funkar.
Provade lite olika antiseptiska örondroppar och spray och tycker det funkade ok. Men märkte också efter ett tag att sprayen verkade ta bort allt vax i öronen och efter några veckor började det svida så smått i öronen... Så tänkte att det nog inte är helt fel att ha specialanpassade öronproppar till mina små öron

Logga in för att svara
#105778 Svar: Skräddarsydda öronproppar 12 år sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Jag har formgjutna öronproppar men de är inte speciellt gjorda för att ha i vatten. Jag skaffade mina när jag jobbade på krogen och allt buller höll på att få mig döv. De sitter som en smäck! Jag antar att man kan ha dom i vattnet. De jag har heter Earmo. När jag skaffade dom för ca 6 år sedan var de riktigt dyra, runt 2500:- Det går att sätta snören i dom så man inte tappar bort dom. Har man rashguard kan man tex fästa snörena i öglan i nacken på tröjan.

www.earmo.com/sv/produkter/vilket-slags-horselskydd/

Logga in för att svara
#105779 Svar: Skräddarsydda öronproppar 12 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Det räcker att skölja ur öronen m dricksvatten efter surfet.

Logga in för att svara
#105782 Svar: Skräddarsydda öronproppar 12 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Skaffa Sorky de funkar bäst av de jag testat, de har ett vattentätt membran som släpper in ljud men inte vatten.

Logga in för att svara
#105783 Svar: Skräddarsydda öronproppar 12 år sen Stoke: 2

Surfingyogini
graphgraph

Tackar för tipset om Earmo! Att de ska sitta kvar känns ju som viktigt, vilket bitvis är mitt problem när jag lyssnar på musik etc.
Kan man prova Sorky ngnstans? Testade för några år sen öronproppar som ser ut som Sorky och det var knappt jag kunde få in dem i öronen - för att inte tala om hur ont det gjorde att få ut dem... Men dessa kanske håller lite högre kvalité?

Logga in för att svara
#105810 Svar: Skräddarsydda öronproppar 12 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Surfingyogini skrev:
Tackar för tipset om Earmo! Att de ska sitta kvar känns ju som viktigt, vilket bitvis är mitt problem när jag lyssnar på musik etc.
Kan man prova Sorky ngnstans? Testade för några år sen öronproppar som ser ut som Sorky och det var knappt jag kunde få in dem i öronen - för att inte tala om hur ont det gjorde att få ut dem... Men dessa kanske håller lite högre kvalité?

Jag tror surfers i VBG har Sorky, jag köpte mina från Magicseaweed på nätet.
Enda nackdelen är att de bara finns i en storlek, de är av mjuk silikon så de fogar sig ok. Efter en lång surftur så kan det kännas lite när man tar ut dem men har aldrig fått några problem. Kommer i en alu-burk som hängs på nyckelknippan. De kommer därmed alltid med till surfet.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!