Facebook data

1
Madagaskar & surf
#105710 Madagaskar & surf 12 år sen Stoke: 2

Surfingyogini
graphgraph

Hej,
Madagaskar verkar vara ett coolt land med mkt djur och natur samtidigt som man kan surfa. Klurar på om det skulle kunna vara ngt till sommaren, men känner inte en endaste kotte som varit där, har du?

Logga in för att svara
#105715 Svar: Madagaskar & surf 12 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Ja jag har vart där och surfat, du får söka upp det orkar inte dra det igen. Det är kort och gott en del bra men väldigt svårtillgängligt surf.

Logga in för att svara
#105716 Svar: Madagaskar & surf 12 år sen Stoke: 2

Surfingyogini
graphgraph

Alright, kan inte se vad du skrivit Erik, men ser nu att Thor varit där så löser det den vägen. Tack.

Logga in för att svara
#105721 Svar: Madagaskar & surf 12 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jag hittar det inte heller så får väl skriva lite kort.. Surfet är svårtillgängligt. Surfområdena jag känner till är :
1 Runt SO hörnet Fort Dauphin här finns diverse surf nära en hö på gångavstånd Ett kraftigt beachbreak väster om byn. Blåsigt vissa årstider. Finns mer surf upp österut längs kusten. Västerut fram till nr 2 finns troligen hur mycket surf som helst???
2 Runt Madas södra spets finns kända surfställen med mycket långa vågor Glömt bort namnet, har inte varit där.
3 Androka är ett stort revpass, du behöver brädor för STORA vågor och båt ut till revpassets mynning. Mycket hajar av livsfarliga sorten.
4 Itampolo rev med krafigt surf.
5 Anakao surf ute på öar kräver båt.
Övriga Mada har jag inte surfat, östkusten har mycket pålandsvind och hajar
Madagaskar är ett av världens fattigaste länder, befolkningen är trevlig men i vissa områden blir man sedd som en vandrande bank.
Det finns en överraskning runt varje hörn, Lemurerna är grymt sköna värda resan i sig. En restaurang jag åt på nere i Fort Dauphin kom de in från träden ner på axeln på en och krävde mat haha.
Det är ett rent helvete att ta sig runt, flyg så mycket du kan om du inte är väldigt stenhård resenär som mig.

Logga in för att svara
#105725 Svar: Madagaskar & surf 12 år sen Stoke: 0

slab
graphgraph

Jeg skal dit en tur i sommer. Send en mld om det blir til at du drar. Kjekt med litt selskap i lineupen.

/ E

Logga in för att svara
#105726 Svar: Madagaskar & surf 12 år sen Stoke: 2

Surfingyogini
graphgraph

Stort tack för tipsen Erik, känner mig så jäkla lockad!!
Och håller med alltid kul med sällskap och även om inget är bokat än så är jag mitt mindset redan helt inne på att jag ska dit i sommar - och gärna under en lite längre tid. När kommer du vara där Slab?

Logga in för att svara
#105743 Svar: Madagaskar & surf 12 år sen Stoke: 6

Juttz
graphgraph

Den här kanske ni sett?

Skulle aldrig flyga inrikes i Afrika, fast sen har jag blivit mer flygrädd på senare dar.

en.wikipedia.org/wiki/Air_Madagascar

Vilket äventyr.

Logga in för att svara
#105747 Svar: Madagaskar & surf 12 år sen Stoke: 2

Surfingyogini
graphgraph

Man tackar! Inte sett den, men gjorde mig bara mer sugen!!!

Logga in för att svara
#106153 Svar: Madagaskar & surf 11 år, 11 månader sen Stoke: 0

swebihsurfo
graphgraph

Hej folkens. Spana in www.admiremadasurf.weebly.com . Tycker verkligen att ni ska ta er hit! Låt mig veta om ni kommer så kanske vi ses bland vågorna.

Mvh

Admir

Logga in för att svara
#106154 Svar: Madagaskar & surf 11 år, 11 månader sen Stoke: 2

Surfingyogini
graphgraph

Ser inte helt fel ut, har inte hunnit kolla igenom sidan så mkt än, men åker midsommar och är borta två månader så inte helt omöjligt att jag svänger förbi

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!