Facebook data

1
Värt att börja surfa i Sverige!?
#105708 Värt att börja surfa i Sverige!? 12 år sen Stoke: 3

Max123
graphgraph

Tjenare!

Jag har tidigare gått en surfkurs i australien och surfat någon vecka och börjar nu få upp suget på att surfa igen.

Jag är kluven på om jag skall fixa våtdräkt + bräda för att börja surfa här i Sverige...

Jag bor i Borås så jag har hyffsat nära till Varberg där jag har förstått att det går att surfa.

Vad är eran åsikt? Är det värt att surfa i Sverige? Är det kul? Kan man surfa ofta eller är det bara några gånger per år? Kan man bara surfa när det är dåligt väder? Är Norge bättre? Vart sticker man som nämast på härliga surfresor? Portugal?

Tips på var jag kan få tag på en billig bräda och en billig våtdräkt begagnat?
Hur lång bräda skall jag ha om jag är 185cm lång och har surfat ca en vecka=nybörjare?

Tacksam för respons!

Logga in för att svara
#105709 Svar: Värt att börja surfa i Sverige!? 12 år sen Stoke: 1

shorteyyy
graphgraph

ingen idé att börja.

Logga in för att svara
#105717 Svar: Värt att börja surfa i Sverige!? 12 år sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

"Kan man bara surfa när det är dåligt väder?" Den frasen existerar inte om man gillar att surfa i svenska vatten.

Ta dig en tripp till Varberg och surfaffären surfers för att känna in stämningen kring västkustentänket o surf däromkring.

Logga in för att svara
#105724 Svar: Värt att börja surfa i Sverige!? 12 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Självklart är det värt det! Hur många surfdagar du får beror mer på dig och din livssituation än vädret. Alltså - hur ofta du kan komma loss. Blåser gör det året runt i "dåligt" och "bra" väder. Kör på bara, du kommer aldrig att ångra dig!

Logga in för att svara
#105746 Svar: Värt att börja surfa i Sverige!? 12 år sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

Redax skrev:
Självklart är det värt det! Hur många surfdagar du får beror mer på dig och din livssituation än vädret. Alltså - hur ofta du kan komma loss. Blåser gör det året runt i "dåligt" och "bra" väder. Kör på bara, du kommer aldrig att ångra dig!

Word !

Logga in för att svara
#105762 Svar: Värt att börja surfa i Sverige!? 12 år sen Stoke: 2

Blomman87
graphgraph

Portugal är grymt. Var i Peniche ca 10 mill norr om Lissabon i Augusti förra året. Ett av- om inte Europas mest vågsäkra område med vågor året runt. De har bland annat ett av världens bästa beach-break Super tubos som dom kör Billabongtävlingar i:D. Riktigt nice!!

Logga in för att svara
#106101 Svar: Värt att börja surfa i Sverige!? 11 år, 11 månader sen Stoke: 0

Jake Styles
graphgraph

Det är fett värt =)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!