Facebook data

1
Bali / Maldiverna hjälp!
#105135 Bali / Maldiverna hjälp! 12 år, 2 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Heej!

1. Hur flyger man bäst till Bali (utan att behöva betala en miljard för en 9ft)
2. Vilket område är smidigast om man vill ha lite mellow waves samt gångavstånd till brejksen.h Har en stor bräda att släpa runt på... (moppe inget alternativ för 9ft).
3. Samma som ovan fast för Maldiverna hehe

Puss & Kram !

P.S. Ni som tänker kommentera att jag ska kolla i gamla trådar, eller dylikt, va snälla for once! kraam på er också

Logga in för att svara
#105136 Svar: Bali / Maldiverna hjälp! 12 år, 2 månader sen Stoke: 2

piraten
graphgraph

1. Qatar eller singapore brukar vara bäst enligt min erfarenhet. Reser dock aldrig med brädor då jag har min quiver här på ön. Så kolla vad de tar för brädor, men tror inte att de skinnar en.
2. Canggu eller Bukit för torrsäsong. Nusa Dua eller Sanur våtsäsong om du vill minimera tiden på vägarna. Finns en ganska fin (men ofta crowded med många nybörjare) logvåg i Canggu som heter Tugu och old mans. Sedan flera andra bryt norrut (medewi bla) som kan vara bra för en log. En hel del spots på bukit, kuta reef och östkusten kan också vara bra för en longboard på sina dagar om du kan surfa longboard ordentligt. Om du är mer grön så kör Tugu och/eller seminyak beachies beroende på swell/tide/säsong, kanske serangan på mindre swell på våtsäsong. Oavsett hur du gör kommer du att behöva en moppe, men det går utmärkt att köra med 9"plus-bräda. Utan moppe blir du VÄLDIGT begränsad. Du vill ju inte heller promenera med din longboard allt för långt.

Maldiverna får någon annan hjälpa till med.

ha en fin tur!

Logga in för att svara
#105141 Svar: Bali / Maldiverna hjälp! 12 år, 2 månader sen Stoke: 1

Joakimbuller
graphgraph

Kan också bara kommentera vad gäller Bali

1. Qatar flög jag med ner och kan säga att dom är sjukt serviceminded så det borde inte vara någon större fara att få med brädan där, dock så får du ju kolla vad dina grejer väger men hade föreslagit det.

2. Beroende på vad du vill ha för storlek på vågorna men dra till Medewi, då bor du precis vid brytet, inte så mycket folk och ibland pumpar det på bra där Runt Canggu och Berawa och Eco beach kan också vara nice, dock är det oftast mer crowd här. Sen kan du ju testa östsidan typ Keramas, Serangan. Begränsa dig inte helt till Bali skulle jag säga dock, jag gjorde lite det misstaget tyvärr.. Dra till Lombok, där i Gerupuk tar du båt ut till 3 bryt(pumpar typ alltid) sen har du ett fjärde som pumpar när swellet är lite större, kan vara lite crowd här med, sköna locals

Lycka till!!

Logga in för att svara
#105142 Svar: Bali / Maldiverna hjälp! 12 år, 2 månader sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

Flög med Thai ned till Bali och då var brädfrakt (till just Bali) gratis.

Logga in för att svara
#105143 Svar: Bali / Maldiverna hjälp! 12 år, 2 månader sen Stoke: -2

Frasselinho
graphgraph

Jag åker med Thai i slutet av Mars och bräda är gratis. Dock ingår den i ditt ordinarie incheckade bagage (max 20 kg).
Glöm inte att boka in den innan. Kan vara värt att boka resan direkt på Thais sida då all kontakt då kan gå direkt. I annat fall om du bokat hos ngn nätsida typ travellink etc. måste all kontakt till Thai gå via dom, värdelöst.

Logga in för att svara
#105176 Svar: Bali / Maldiverna hjälp! 12 år, 2 månader sen Stoke: 0

rosurfv
graphgraph

Hey!

Sorry for the english response!
I organize surf trips and I coach professionally so I have a fair share of experience for people traveling with equipment and where to go.
If you fly Qatar airways or Emirates your equipment will fly for free and they are very good at thaking care of it, just make sur that it's not heavier than 30 KG.

I would recommend you to go to Maldives, the waves are a lot more perfect and not as heavy as in bali, plus a lot less people there too. My wife is putting together a group for girls in the first 2 weeks of July in a local island in the maldives, there are 6 or 7 girls going already, there are 2 perfect waves right in fron of the island and we have a boat that takes you there so you don't have to paddle and you can relax between sessions. I will be there too and assist everyone with coaching and guiding throughout the trip. this area of the maldives is not crowded, we normally have the waves to ourselves 85 % of the time.

e-mail us if you have more questions and I will send you more info and pictures of the place.

annalarsson88@gmail.com , victor@diversedynamics.com

Logga in för att svara
#105177 Svar: Bali / Maldiverna hjälp! 12 år, 2 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Ja jävlar. Maldiverna ser ut som fuckin´ paradiiiiise

Logga in för att svara
#105178 Svar: Bali / Maldiverna hjälp! 12 år, 2 månader sen Stoke: 0

Aintain
graphgraph

Jag hade satsat på medewi på bali ligger lite nord väst om all hets. Mellow longboardvåg och lite andra bryt runt i krokarna men det finns absolut inget o göra mer än att surfa men jag hade skitskoj och tjejen lärde sig surfa där med!

Logga in för att svara
#105179 Svar: Bali / Maldiverna hjälp! 12 år, 2 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Nar far du? Blir det till sommarn hade jag hellre dragit till SA..

Logga in för att svara
#105193 Svar: Bali / Maldiverna hjälp! 12 år, 2 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

Bokade precis mina flyg för sommaren. 4500 till bangkok med Air China, sen 700 kr för Air Asia till Denpasar. En natt på flygplatshotell, typ 300 kr. Så ca 6300 kr ToR Bali under högsäsong, har inte lyckats hitta något billigare än så.

Moppe måste du ha, och det går alldeles utmärkt med 9 ft bräda som många påpekat. Ett + är att du blir så jäkla stor där bak så folk håller avståndet bättre. Dessutom blir man mer stabil med en stor bräda när man får upp farten.

Jag skulle väl slå ett slag för Bukit, och bo nära Balangan som är en utmärkt longboardvåg. De som kommer upp tidigt och kan börja åka down the line får längst rides där då den är väldigt snabb men inte speciellt tung. Impossibles är väldigt liknande (sällan crowded också!) och mellan de två har du Dreamland som på sin dag är kul.

Har spenderat 5 somrar i indo så undrar du något mer så kan jag hjälpa. Lycka till.

Logga in för att svara
#105205 Svar: Bali / Maldiverna hjälp! 12 år, 2 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Heej ! Tack alla snälla! preciis vad jag behövde.

Bara en sak till! Var hittar ni dessa 150 krs boenden med pool? Hur är tillgängligheten? äre bara att ta nåt när man är där eller bör man boka innan? Ok nu ska jag sluta fråga...

Någon som är där i juli ? Jag tänkte ta en månad.

kraaam

Logga in för att svara
#105206 Svar: Bali / Maldiverna hjälp! 12 år, 2 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Andiss skrev:
Nar far du? Blir det till sommarn hade jag hellre dragit till SA..

haj mat!

Logga in för att svara
#105207 Svar: Bali / Maldiverna hjälp! 12 år, 2 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

rosurfv skrev:
Hey!

Sorry for the english response!
I organize surf trips and I coach professionally so I have a fair share of experience for people traveling with equipment and where to go.
If you fly Qatar airways or Emirates your equipment will fly for free and they are very good at thaking care of it, just make sur that it's not heavier than 30 KG.

I would recommend you to go to Maldives, the waves are a lot more perfect and not as heavy as in bali, plus a lot less people there too. My wife is putting together a group for girls in the first 2 weeks of July in a local island in the maldives, there are 6 or 7 girls going already, there are 2 perfect waves right in fron of the island and we have a boat that takes you there so you don't have to paddle and you can relax between sessions. I will be there too and assist everyone with coaching and guiding throughout the trip. this area of the maldives is not crowded, we normally have the waves to ourselves 85 % of the time.

e-mail us if you have more questions and I will send you more info and pictures of the place.

annalarsson88@gmail.com , victor@diversedynamics.com

Hi !

Thank you
Id looove Maldives, especially the idea of not having to paddle ! Im super lazy surfer... also why I never bothered to shortboard.. way too much effort. Anyway, a friend of mine just joined and she doesnt surf, so it might be a bit isolated for her. but good luck with the biz! I will keep you guys in mind as I will def. go in the future.

Logga in för att svara
#105208 Svar: Bali / Maldiverna hjälp! 12 år, 2 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

150 kr för rum med pool är svårt nu för tiden, men de flesta ställen går att deala med om man stannar längre än en vecka. ska du ha pool så budgetera för åtminstone 200 kr/natt (300.000 rp).

de boenden som är så billiga och har pool hittar du mitt i smeten i Kuta, på poppies 1 och 2. ute på landsbygden kan du oftast räkna med att bo utan pool för 100-200 kr, men där brukar just pool-boenden skjuta i höjden lite.

vill du bo på balangan som jag tipsade om så kolla på sea view cottages, det är lite lyxigare men har grym utsikt och pool för typ 250 kr natten. du ser vågorna från terrassen vilket kan va skönt på morgonen.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!