Facebook data

1
Bästa surfskolan på Bali?
#104991 Bästa surfskolan på Bali? 12 år, 3 månader sen Stoke: 1

petemimo
graphgraph

Åker till Bali med min dotter 13 år för att hon ska få testa på ordentligt att surfa. Dels för att jag tror hon verkligen skulle gilla det men också pga hennes sjukdom: www.cbsnews.com/8301-18563_162-6840072.html

Bästa nybörjarskolan?

Logga in för att svara
#105006 Svar: Bästa surfskolan på Bali? 12 år, 3 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Tjenare! Härligt initiativ du gör för din dotter:-)

Bästa nybörjarskolan vet jag inte men du kan boka upp dig med Lapoint då en fördel med dem kan vara språket Svenska/norska De håller till i Cangoo som är en skönt område bortanför det stökiga Kuta beach.

Läs och bedöm själv lapoint.se/surfcamp/indonesien-bali

Logga in för att svara
#105007 Svar: Bästa surfskolan på Bali? 12 år, 3 månader sen Stoke: 1

petemimo
graphgraph

Tack för kvickt svar! Kollade lite nyss via din länk. Hittar inte någon karta där..inte heller om jag lägger in Cangoo i google maps...Ligger det nära Kuta,men inte i myllret?
En ide om resan är att hon surfar intensivt en vecka medans jag lagar tänder (Sanur). Sedan tänker jag mig att vi cruisar runt på Bali (motorcykel el. bil). Surfar på andra ställen, ev. hälsa på några kontakter osv.
Har inte kollat upp så mycket än, men det börjar väl luta åt att det bästa/effektivaste sättet för henne att introduceras är någon form av paket. Frågan är om det funkar bäst om man också bor på stället. Eller om det funkar lika bra att bo någon annanstans och ta sig till stället när dagen börjar?
Att vi åker dit slutet av feb-början på april har ju med skolan att göra. Hon behöver bara ta ledigt veckorna mellan sport o påsklov. Går det att säga något om vädret o vågorna eller är det rätt olika år från år?

Logga in för att svara
#105008 Svar: Bästa surfskolan på Bali? 12 år, 3 månader sen Stoke: 1

petemimo
graphgraph

Såg nu att om man stavar Canguu så dyker det upp i googlemaps...Nära Kuta alltså..

Logga in för att svara
#105009 Svar: Bästa surfskolan på Bali? 12 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Det finns en bra surfskola för nybörjare nere vid padang padang. De tar nybörjare ut på insidan av Padang padang där det är väldigt lättsurfade rullande revvågor.
www.balisurfingcamp.com/
Om din dotter har svårt med andningen kan jag även rekommendera att bo nere på södra delen av Bukit, det är rätt skitig luft runt Kuta.
Prova Thomas homestay för boende det är trevligt och prisvärt boende hemma hos en familj.
Det går också bo på surfskolan, det är fint men lite töntigt surfskoleaktigt med buddhakrimskrams överallt men fint och rent och säkert trevligt socialt för den som gillar surfskolestämningen.

Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
#105023 Svar: Bästa surfskolan på Bali? 12 år, 3 månader sen Stoke: -6

ConfuseD
graphgraph

Med tanke på vad du är ute efter för din dotter så skulle jag satsa på nått ute i bukit, dels för den renare luften men framförallt för det rena vattnet. Den här årstiden är vattnet alltid skitigt runt kuta/canguu, och efter ett stort regn (vilket inte är ovanligt nu) så blir vattnet riktigt förorenat, så pass att en kallsup kan göra dig riktigt sjuk, och det finns absolut ingen helande effekt med vattnet då. Lycka till och hoppas ni får en grym resa

Logga in för att svara
#105032 Svar: Bästa surfskolan på Bali? 12 år, 3 månader sen Stoke: 0

steff
graphgraph

hej och håller med tidigare talare ang fint initiativ för din dotter!

med tanke på tid på året feb-april är option att bo i Nusa dua alternativt Sanur, bägge ställen har fina nybörjarbreaks med kort bil-avstånd. personligen har jag inget emot att åka en liten bit så länge man inte ska passera Kuta( 2013 kommer fortfarande vara katastrof innan infrastruktur-projekt blir klart)

vill även tipsa om en annan disiplin som inte kräver lika mkt av utövaren, SUP-surfing mkt lättare att lära sig och man blir långt ifrån lika utmattad som från traditionell surfing, och man har en mycket bredare chans att få ut många roliga surfdagar då väldigt små vågor kan vara mycket nöje i jämförelse till plocka vågor med en liten bräda på en för klen våg.
finns sup-kurser på bali, sporten är dyrare i stort sett på alla plan.

jag brukar inte pusha för sup, men tex när jag sup-surfar Uluwatu paddlar jag ifrån Padang padang-beach i en kvart/20min vilket är en härlig upplevelse i sig.

Logga in för att svara
#105078 Svar: Bästa surfskolan på Bali? 12 år, 2 månader sen Stoke: 3

Tompos
graphgraph

Tja!

Jag har själv CF och surfar och har vart på Bali flertalet gånger...
Slå mig en signal om ni har frågor gällande Bali, surf och kanske vill ha lite tips gällande cf relaterade saker på Bali... Då jag är i samma sits så har jag haft vissa "krav" eller önskemål gällande boende osv...

0737 20 22 96
Tompa

Logga in för att svara
#105825 Svar: Bästa surfskolan på Bali? 12 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!