Facebook data

1
This might cheer you up - Movie
#104578 This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

Här kommer del två från kanarieöarna. Tänkte att det var passande att posta den idag

bazmei.bloggsida.se/surfrullar/the-canaries-part-2

//bazmei

Logga in för att svara
#104580 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Ja det gjorde den.

Logga in för att svara
#104595 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

Så trevligt Tänkte att det kunde va härligt med litet varmvatten surf nu när vintern kom
//bazmei

Logga in för att svara
#104601 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Imperessing! Snacka om att få till that extra feeling m rätt musik, rätt solnedgång osv.
Men är det inte kallt där nu m shorts? Egentligen? Och var fan var alla andra surfare??

Logga in för att svara
#104611 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

Tack så mycket Temepen i luften var väll runt 26 och i vattnet var det väll ca 21 C. Som svensk får man väll anse det som rätt okey förhållande Angående folket så körde vi det breaket 4 gånger den veckan. Stötte bara på två bodyborders under 30 minuter under alla dagar. Ibland är det bra när ställen inte är med på magickseaweed och motorvägen inte räcker ända fram

/bazmei

Logga in för att svara
#104623 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: -3

Gotsurf
graphgraph

What song/singer was that?

Logga in för att svara
#104625 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Gotsurf skrev:
What song/singer was that?

Artist: First Aid Kit
The Lion's Roar

Infon visas när klippet öppnas på orginalsidan på youtube.

Logga in för att svara
#104641 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Ja faan, Kanarieöarna fortsätter bring it ooon

Logga in för att svara
#104651 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

bazmei skrev:
Tack så mycket Temepen i luften var väll runt 26 och i vattnet var det väll ca 21 C. Som svensk får man väll anse det som rätt okey förhållande Angående folket så körde vi det breaket 4 gånger den veckan. Stötte bara på två bodyborders under 30 minuter under alla dagar. Ibland är det bra när ställen inte är med på magickseaweed och motorvägen inte räcker ända fram

/bazmei

Vilken inkonsekvens, såg att du hade skrivit ut namnet på spotet nån annanstans! Goddag yxskaft liksom..hur trevligt är det för de lokala surfarna egentligen?

Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
#104652 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

This didn´t cheer Erik up at all verkar det som

Ändrat av Liinus
Logga in för att svara
#104655 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

Det var ett himla gnällande! Förstår inte inte problematiken med att jag nämner ett namn i något inlägg. Jag öppnar ju inte direkt upp något surfcamp på stället och försöker locka dit så mycket folk som möjligt. Lite små hintar till den som orkar söka tycker jag inte skadar någon. Jag vet inte hur många "o-ridna" vågor som slår utan att några "locals" är där och fångar dem. Sedan om man kollar på lokalbefolkningen i närområdet, så bidrar man ju snarare till deras inkomst genom att besöka området och konsumera(vilket nog är ganska uppskattat i dessa tider). Det är inget spot för nybörjare, så risken att att det blir crowded med kooks är förmodligen inte så stor, såvida de inte vill äta sten. Alltså kommer bara folk som surfat ett tag att kunna åka dit och förmodligen vet de redan hur man läser av en prognos. Finns ju inte direkt några secret spots om man man kan läsa av ett sjökort och en prognos.

Sedan vet jag inte om min eventuellt nedsatta hörsel har något med att jag nämner ett namn i ett inlägg och inte ett annat.

Logga in för att svara
#104657 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jamen vad bra då kan du ju lobba för att detta och andra ställen ska komma med i surfguider då, kanske du kan skriva och be MAGICSEAWEED ta med stället???

Logga in för att svara
#104659 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: 1

BillyTheKid
graphgraph

ErikG skrev:
Jamen vad bra då kan du ju lobba för att detta och andra ställen ska komma med i surfguider då, kanske du kan skriva och be MAGICSEAWEED ta med stället???

Good idea!!!!!!!

Logga in för att svara
#104662 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Många spott är tydligt beskrivna på gran canariska hemsidor. De kan hittas på google om man ändrar sökinställningarna till de mer avancerade och ändrar språk till spanska. Då öppnar sig en helt nya spännande värld av surfmöjligheter. Alltså är min uppfattning att canarierna själva outar rätt mycket på internet så att surfställen kan hittas.

Sen att Bazmei nämner spott på sin blogg hjälper ju bara till desperata turister som letar efter rätt ställe att åka till när surfprognoserna spökar o planeringen går i kras o man snabbt måste hitta ett nytt ställe o besöka. Det har hjälpt mig en gång hehe. Vilka som surfar vågorna beror ju ändå i slutändan på hur de bemöter canarierna i vattnet.

Logga in för att svara
#104663 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Aja, sluta gnäll nu Erik. Det tillför inget gott.

Logga in för att svara
#104666 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

ErikG skrev:
bazmei skrev:

/bazmei

Vilken inkonsekvens, såg att du hade skrivit ut namnet på spotet nån annanstans! Goddag yxskaft liksom..hur trevligt är det för de lokala surfarna egentligen?

Ja fy faaan for er som outar sa att svenne kooks som typ BillyTheKid och diverse snorungar som surfar pa lovtunna chips kommer och skammer ut mig. Har harjat om detta forut och kommer att gora det igen. Bara en sann kook outar!!

Logga in för att svara
#104667 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: 1

BillyTheKid
graphgraph

ett berg med frustration och otillräklighet bor tryggt och säker i lille elinns kropp. Du behöver en reéll session tjejen!! !! Hahahaha!!

Logga in för att svara
#104669 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

BillyTheKid skrev:
ett berg med frustration och otillräklighet bor tryggt och säker i lille elinns kropp. Du behöver en reéll session tjejen!! !! Hahahaha!!

Varför får jag en känsla av att du är 12 och äcklig? Eller är du 40+ det är ju ännu äckligare isf.
Förlåt om jag säger det. Men mår typ illa,..känner kvävlningar...

Ändrat av elinn
Logga in för att svara
#104675 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: -3

Gotsurf
graphgraph

elinn du känner inte att du blivit trollad eller? Inte svårt faktiskt!!

Logga in för att svara
#104686 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Gotsurf skrev:
elinn du känner inte att du blivit trollad eller? Inte svårt faktiskt!!

Vadå trollad... tror du att jag är född igår eller?
Trolla hur mycket du vill. Men vissa saker ska man inte trolla om då det inte ens är kul... utan osmakligt och ointelligent.

Kul är det när man har intelligent humor.. när man är lite vass och har en poäng. Man är knappast kul när man låter som en puckad tonnåring som ska anspela på sex... suck. Som att ja gskulle spinna vidare... "Öhh du har inte fått en reell session på jääävligt länge för att du är förmodligen jävligt ful på riktigt och har liten K'K"

Kul eller? nää... trolla över bältet plz..

Logga in för att svara
#104687 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Hel rätt Elinn Men det bästa du kan göra är att inte ens kommentera skiten. Ge inte människor m mobbar-tendenser och taskig kvinnosyn mer syre.

Logga in för att svara
#104688 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Liinus skrev:
Hel rätt Elinn Men det bästa du kan göra är att inte ens kommentera skiten. Ge inte människor m mobbar-tendenser och taskig kvinnosyn mer syre.

I guess so... tror han har rätt i att jag behöver lite surf..
Sugen på en sista minuten till Fuerteventura Liinus?

Logga in för att svara
#104690 Svar: This might cheer you up - Movie 12 år, 4 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jag drar t Bali hela sommaren. Pluggar fram tills dessssssss Zzzzz.....

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!