Facebook data

1
hjälp med boende i bali uppskattas massvis
#104056 hjälp med boende i bali uppskattas massvis 12 år, 5 månader sen Stoke: 0

Creavil
graphgraph

hallojsan gjorde en liknande tråd om min och min flickväns resa till bali. vi är där i en månad
(14nov-12dec)

nu har vi bokat biljett men hittar inga billiga bungalows eller överhuvud taget någonting som är under 100kr per person och natt och relativt nära till surfet.

har ju läst om folk som bor i lyx bungalows för 50kr natten och att det överhuvud taget ska vara billigt med boende.
ska man chansa och leta på plats eller?
vore oerhört tacksam om ni har någon kontakt (nummer, mail,websida) att dela med er av

om det är några svenskar där nu så hör av er så går vi på äventyr

BTW Vart fan är surfet i uppland!!!

mvh filip

Logga in för att svara
#104068 Svar: hjälp med boende i bali uppskattas massvis 12 år, 5 månader sen Stoke: -6

ConfuseD
graphgraph

Boendepriserna har gått upp ordentligt senaste åren på Bali, men lyxbungalow för 50kr natten har man nog inte kunnat hitta på väldigt länge. Det går att långtidshyra nybyggt riktigt fint boende för 3000-5000 i månaden men dom hittar du nog inte på nätet, ni kan även hitta boende för 50kr natten (eller billigare) nära surf men ha inga höga förväntningar på det boendet, utan det kommer va sunkigt och ni kommer inte hitta det på nätet heller. För ca 150kr per natt bör ni hitta rätt ok boende på plats. Vill ni ha hyffsat billigt boende i kuta så kolla komala indah 1 eller komala indah 2 Cottages, väldigt enkelt och rätt sunkigt. Eller Beneyasa 2 va nog ett av Kutas billigaste boenden förut med rum för 25kr natten, dom har byggt pool nu och med det höjt priserna, men skulle tro att ni kan få ett rum för en 50-60kr med lite prut och om ni bor där hela månaden. Vill ni ha lite bättre standard (fortfarande långt från lyx) men då även betala lite till så kolla Kuta Bungalows eller Hotel Lusa. Nästa steg är Uns, det är väldigt mysigt men inte lyx, och nog min favorit om jag bara e där 1-2månader dom har hög rabbatt om man hyr 30dagar eller mer, får man inte den rabbatten e boendet för dyrt för vad man får.
Alla ställen där ligger 2-5min gång till surf i kuta, och har ni tur så e kutabeach fortfarande ren och funkar (kanske i november men troligtvis inte i december), annars blir det moppe till andra sidan. En liten grej som jag tror att 90% som åker dit inte tänker på är att man behöver svenskt mc-kort och även en internationell översättning på det för att lagligt få köra moppe där. Man kan ta ett körkort på Bali (åka till uppkörningsstället i denpasar och muta) eller köpa ett internationellt kk om man vet var, och då kommer du inte heller ha några problem med polisen, men om nått händer så lita inte fullt ut på att din reseförsäkring täcker, blir det nått stort med tex hemtransport eller stora sjukhuskostnader så lär ju försäkringsbolaget vilja slippa betala, och om du inte har ett riktigt körkort då så kan det nog bli dyrt.

Logga in för att svara
#104073 Svar: hjälp med boende i bali uppskattas massvis 12 år, 5 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Håll dig undan Beneyasa 2 då det finns personal som stjäl ifrån sina egna gäster! Stölderna genomförs under din sista dag/natt på hotellet för att undvika upptäckt.
I mitt fall var det ca 2000 kr som stals. Polisanmälan är lönlöst då polisen vill ha betalt av dig samt att det tar sin tid att göra detta under samma dag som du ska resa vidare.

Logga in för att svara
#104134 Svar: hjälp med boende i bali uppskattas massvis 12 år, 5 månader sen Stoke: 0

Creavil
graphgraph

ok, tackar så mycket för era svar känner mig lite säkrare nu bra info om mopparna och körkortet där. får försöka fixa det på någon vänster.

trodde inte stölder var så vanligt där men som vanligt är man väll lite naiv.

uns låter som ett bra ställe kommer dock vara i kuta max 1vecka. har hört att det är väldigt turistiskt. åker nog över till östra bali sedan.

återigen tack för infon

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!