Facebook data

1
Problem med surfutrustning
#103884 Problem med surfutrustning 12 år, 6 månader sen Stoke: 0

goransmith
graphgraph

Hej,

Jag studerar till produkutvecklingsingenjör och ska som examensarbete eventuellt utveckla någon typ av surfutrustning. Behöver dock först veta om det finns några problem med den utrustning som finns på marknaden idag och därför ett behov av något nytt och annorlunda.

Jag skulle gärna dra nytta av er kunskap om surfning och surfutrustning. Därför har jag tagit fram en kort enkät. Om ni vill får ni gärna hjälpa mig genom att fylla i den.

Tänkte att eventuella problem och idéer också kunde diskuteras i den här tråden.

Tack så mycket för hjälpen!

MVH Göran

Ändrat av goransmith
Logga in för att svara
#103885 Svar: Problem med surfutrustning 12 år, 6 månader sen Stoke: 0

goransmith
graphgraph

Lyckades inte få med mitt inlägg så jag testar igen;

Hej,

Jag studerar till produkutvecklingsingenjör och ska som examensarbete eventuellt utveckla någon typ av surfutrustning. Behöver dock först veta om det finns några problem med den utrustning som finns på marknaden idag och därför ett behov av något nytt och annorlunda.

Jag skulle gärna dra nytta av er kunskap om surfning och surfutrustning. Därför har jag tagit fram en kort enkät (docs.google.com/spreadsheet/viewform?fromEmail=true&formkey=dGNERlUwYVFxUGRGMGNKOGZQQndzcFE6MQ). Om ni vill får ni gärna hjälpa mig genom att fylla i den.

Tänkte att eventuella problem och idéer också kunde diskuteras i den här tråden.

Tack så mycket för hjälpen!

MVH Göran

Logga in för att svara
#103886 Svar: Problem med surfutrustning 12 år, 6 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Kul inriktning! Hoppas du får några idéer efter din behovsinventering är klar som sen kan leda till grund för ditt examensarbete.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#103889 Svar: Problem med surfutrustning 12 år, 6 månader sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

Hehe angående transportmedel till stranden, det absolut vanligaste sättet måste man skriva i Övrigt? Bilen??! : D men om man tar frågan rakt upp och ner så skulle jag säga att du skulle tjäna en hel del pengar om du utvecklade någon slags boardbag som skyddar brädan jävligt bra.

finns ju inget sätt idag att garantera att brädan kommer fram hel, hur än man packar.

Logga in för att svara
#103890 Svar: Problem med surfutrustning 12 år, 6 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

pennywize skrev:
Hehe angående transportmedel till stranden, det absolut vanligaste sättet måste man skriva i Övrigt? Bilen??! : D men om man tar frågan rakt upp och ner så skulle jag säga att du skulle tjäna en hel del pengar om du utvecklade någon slags boardbag som skyddar brädan jävligt bra.

finns ju inget sätt idag att garantera att brädan kommer fram hel, hur än man packar.

Precis så där tänkte jag med och skrev det via enkäten när jag svarade på frågorna.

Logga in för att svara
#103927 Svar: Problem med surfutrustning 12 år, 6 månader sen Stoke: 0

goransmith
graphgraph

Haha, var inte meningen att utelämna bilalternativet. Gillar svaret "BIL, e du go eller?" bäst.

Tack alla som svarat på enkäten! Det verkar som att transport är den delen då flest upplever problem. Brädor dingas för enkelt (framförallt vid flygtransport) och de är opraktiska att bära. Andra problemområden som många upplever är problem med läckande våtdräkter och leashes som trasslar sig.

Hade ni velat använda andra transportmedel för att ta er till stranden (t.ex. cykel, gång eller buss) om det vore mer praktiskt och mindre fysiskt krävande att bära brädan (t.ex. med hjälp av en bättre boardbag eller en delbar bräda)?

MVH Göran

Logga in för att svara
#103929 Svar: Problem med surfutrustning 12 år, 6 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Om kusten vore närmare hade jag velat att denna prototyp på cykel skulle tillverkas www.ecofriend.com/eco-bikes-wave-bike-is-green-desire-for-your-surfing-blues.html

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!