Facebook data

1
Vilken kanarieö ska man till som nybörjare?
#103786 Vilken kanarieö ska man till som nybörjare? 12 år, 6 månader sen Stoke: 0

cecilia
graphgraph

Jag och en kompis funderar på att åka till någon av kanarieöarna för att surfa, plugga spanska och eventuellt jobba i vinter..vilken av öarna är bäst om man bara har surfat några få gånger tidigare? Vill gärna också vara på ett ställe som erbjuder surfstämning och skönt häng efter man varit ute i vattnet

Ändrat av cecilia
Logga in för att svara
#103789 Svar: Vilken kanarieö ska man till som nybörjare? 12 år, 6 månader sen Stoke: 1

Simon Tedenryd
graphgraph

Den enda ön jag sett någon som surfat på är teneriffa

Logga in för att svara
#103791 Svar: Vilken kanarieö ska man till som nybörjare? 12 år, 6 månader sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

Jag ska till Fuerteventura i Dec och vad jag har är det rätt najs..

Logga in för att svara
#103797 Svar: Vilken kanarieö ska man till som nybörjare? 12 år, 6 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Stanna hemma - blir nog bättre surf här hemma

Logga in för att svara
#103801 Svar: Vilken kanarieö ska man till som nybörjare? 12 år, 6 månader sen Stoke: 3

muminmia
graphgraph

Hejs

Jag har surfat både på Teneriffa och Fuerteventura. Båda är bra för nybörjare. Men Fuerteventura har nog fler bryt. På Teneriffa var jag bara på en veckas charter, men fanns massa bryt på gångavstånd från hotellet i playa de las americas, och fler surfskolor att välja mellan. På Fuerte stanna jag längre och körde runt en del. Vill du ha lektioner, låna utrustning och få skjuts till bryt rekommenderar jag Oscar (www.hotzonesurfschool.com/pages/en/home), världens snällaste kille och bästa pedagogen.

ha så kul

Logga in för att svara
#103808 Svar: Vilken kanarieö ska man till som nybörjare? 12 år, 6 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Lanzarote är mitt tips bra mycket bättre än teneriffa om man är grön

Logga in för att svara
#103811 Svar: Vilken kanarieö ska man till som nybörjare? 12 år, 6 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Gran canaria har ca 20grader varmt vatten vintertid och får vågor som är pyttesmå samt såna som man som mindre erfaren surfare är glad att man aldrig paddlade ut till, allt beror på vädret samt tidvattnet påverkar även höjden. Gran Canaria har både en egen surftradition med landslag med regelbunden träning i lokala surfklubbar samt turistisk surf med surfcamps. Surfskolor som är godkända av The Canarian Surf federation kan hittas här www.fcsurf.net/Descargas/ESCUELAS%20OFICIALES%20GRAN%20CANARIA%202012.pdf

Språk, surf o häng
Norra Gran canaria har en lite större stad Las Palmas som erbjuder; olika spanska språkskolor, även Universitet, olika surfskolor, surfträningsklubbar. Då det är en stad så finns det rikt kulturliv och möjligheterna till skönt aftersurfhäng är enorma. Om du tänkt vara där en längre tid är det väl att rekommendera en lokal spanskspråkig surfskola som erbjuder regelbundna surfpass under en längre tid. De mer turistiska surfskolorna/campen har oftast 10euro dyrare surfpass än de mer lokala spanskspråkiga varianterna. Båda varianterna hittar du på gångavstånd intill stadens nordliga surfbryt. Runt omkring ön finns det vågor som passar nybörjare till avancerad.

Transport
Ön tar endast 1h att åka igenom om du väljer de största vägarna. Busstidtabellen erbjuder många turer som tar en runt flera gånger per dag, annars finns det många biluthyrare. Vissa surfskolor åker en bit till sina vågor och kan hämta upp deltagare från vissa platser. De kallar det för surfaris men de har oftast bara tillåtelse att ha sin företagsverksamhet på ett ställe. Någon allemansrätt råder inte där som surfskolor kan utnyttja.

Tjäna pengar
När det gäller jobb så är det stor arbetslöshet i landet redan men om du söker jobb inom turism/marknadsföring för något svenskt charter/turism/hotellföretag kan du säkert hitta något om du har tur. Många i landet väljer dock att jobba svart.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!