Facebook data

1
Surfing chart!
#103699 Surfing chart! 12 år, 6 månader sen Stoke: 2

soll87
graphgraph
Donerat Guld

Hallå.

tänkte bara som en liten fråga eller ett statement.
slänga ur mig som nybörjare att det skulle vara grymmt om det fanns en kollumn eller
som en sida ni kan skapa där det står olika ställen i världen som man surfar på.
att börja med som ett forum men där det finns platser utskrivna vart man surfar och hur säsongerna ligger till just där. skulle va kul att ha och även bra. där man även som surfare om man varit där kan lägga upp en bild då man surfar där o lägga ut sin tid man surfade på den spotten i det landet. så kan det finnas kategorier i länder, världsdelar eller va det nu kan vara. nästan som en dykloggbok.

förstår ni hur jag menar??

Logga in för att svara
#103700 Svar: Surfing chart! 12 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

ja precis o så lägger man ut helt fel plats och säsong muhahahah

Logga in för att svara
#103701 Svar: Surfing chart! 12 år, 6 månader sen Stoke: 2

soll87
graphgraph
Donerat Guld

ErikG skrev:

Muahaha ja vore ju lite konstigt om nån lyssna och åkte till sibirien för att surfa i januari..
men men

man får väll ägaa ut ut alla surfings spotts utan sverige

Logga in för att svara
#103705 Svar: Surfing chart! 12 år, 6 månader sen Stoke: 6

Angie
graphgraph

Logga in för att svara
#103706 Svar: Surfing chart! 12 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

soll87 skrev:
ErikG skrev:

man får väll ägaa ut ut alla surfings spotts utan sverige

varför tror du att det är bara sverige?

Logga in för att svara
#103709 Svar: Surfing chart! 12 år, 6 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Ja det var ett intressant förslag/förfrågan. Förstår att du vill förenkla sökninginformationsstrukturen för de länder som inte producerar böcker med namn som "Surfers guide to the best waves".

En kolumn här på surfsverigeprofilen skulle va effektivt om det läggs till där även som du Soll87 nämnde tidsperiod nämns när man vart där och några kortfattade ord om kvalitén på vågor i området. Då skulle man kunna se vart alla har surferfarenheter ifrån ifall man vill fråga dem på direkten om något ställe. Detta skulle minimera forumtrådar kring resemål om man redan innan kan söka på det via medlemslistans sökfunktion här : surfsverige.se/index.php/medlemslista

Förtillfället kan man söka på folks hemmabryt då det finns en sån kolumn på surfprofilen, de skrivs då in via denna flik surfsverige.se/sok De söksvaren där blandas dock upp med forumtrådarnas info som kan vara något förvirrande ibland. Det som nuläget ger är ju i alla fall möjligheten att få kontakt med de lokala surfarna dit man tänkt åka. Finns förresten rätt många länders lokala surfställen representerade här bland Surfsveriges surfprofiler vilket e rätt fascinerande när man tänker till.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#103713 Svar: Surfing chart! 12 år, 6 månader sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

Jag tror att IST är en dator.

Logga in för att svara
#103716 Svar: Surfing chart! 12 år, 6 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Whale skrev:
Min kunskap och minne ryms i en unik databas ja. Och just i denna tråd delade jag med mig av lite "data" som fortfarande kan plockas fram effektivt.

Logga in för att svara
#103719 Svar: Surfing chart! 12 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Whale skrev:

Spamrobot?

Logga in för att svara
#103752 Svar: Surfing chart! 12 år, 6 månader sen Stoke: 2

soll87
graphgraph
Donerat Guld

kul att du tycer om förslaget.
kan vara en bra grej då om man sitter hemma o ser att man kan va ledig nån vecka eller två o känner nej nu ska jag surfa så kan man lätt glida in till sidan och titta på platser i närheter av sverige och se hur säsongen ser ut med vågor när man har bra chans på vågor om man ska ha våtdräkt dylikt. sen även är det ju bra att man då kan se folk som varit där som skriver in en liten notis med nån bild kanske och information. som man kan gå in o läsa om vilken strand dylikt.
men man ska inte kunna skriva nån kommetar på det utan man kan gå in på andvändarens profil o skicka ett mail eller GB om man vill veta mer.
och även där fins det att det skulle kunna finnas info om olika campar som finns man kan länka till från sidan.

bara en tanke ställare från en nybörjare..

sen när det gäller om folk vill vara hemliga om sina ställen så visst fine. men den skara som kommer läsa o sen informationen kommer vara en piss i mississippi av dom som kommer dit. men enjoy vi kanske syns på torö

Logga in för att svara
#103776 Svar: Surfing chart! 12 år, 6 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Du verkar vara en idérik person soll87.

Logga in för att svara
#103784 Svar: Surfing chart! 12 år, 6 månader sen Stoke: 2

soll87
graphgraph
Donerat Guld

hehehe ja snor slogan från triss ibland händer det