Facebook data

1
Bilar är hårda fenor är mjuka
#103554 Bilar är hårda fenor är mjuka 12 år, 7 månader sen Stoke: 3

arnet
graphgraph

Är fosterpappa åt en plastig bic och tyckte för en tid sedan att det var dags att rasta den i Kberga. Efter någon timmas motion så var det dags för en hårdstekt hamburgare i kiosken och bicen lade jag lite nonchalant bakom bilen. Den lätta lunchen avnjöts ca 20 meter från bilen och plötsligt iaktar vi en 240 som backar ut i närheten av min bil på ett sätt som skulle få christer glenning gråta sig harmynt. Vi konstaterar lugnt att han kommer köra över min bräda vilket han också gör (samt parkerar på den).

Jag ber vänligt den skäggiga föraren att backa lite till så jag kan utföra första hjälpen..
Detta gör han och han ursäktar sig lite .. Han såg brädan men trodde han skulle klara att backa runt den med en espresso i näven. Den skäggiga föraren varvade nu upp sin mördarvolvo och önskade mig lycka till med reparationen och for iväg.

Fantastiskt nog så klarade sig brädan nästan oskadd och vaxet är prytt av 240:s däckspår. Fenorna var dock inte lika lyckosamma. Har kikat på fenorna men inte hittat något namn/modell på dem vet bara att det inte är fcs utan man fäster dem med en skruv från ovansidan av brädan. Är det någon som vet vilka fenor jag snackar om ? Kanske har ett par till försäljning ?

Som extra lök på laxen så var jag tvungen att lägga ifrån mig min amerikanska delikatess för att försöka rädda min plastiga tingest.. Detta var inget de skånska måsarna missade.

Logga in för att svara
#103558 Svar: Bilar är hårda fenor är mjuka 12 år, 7 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

Låter som det är samma fenor typ som till nsp brädorna

www.surfers.se/sv/vagsurfing/tillbehor/nsp-fin-set.html

Logga in för att svara
#103559 Svar: Bilar är hårda fenor är mjuka 12 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Gick inte fenboxarna sönder? Jag har dessvärre noll koll på bicfenorna.

Klämdu inte gubbfan på ersättning? Vilken fräck typ haha

Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
#103561 Svar: Bilar är hårda fenor är mjuka 12 år, 7 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

BIC:en verkar vara rätt tålig om den klarar tyngder från en bil. Hoppas fenorna växer ut igen på ett eller annat sätt.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#103565 Svar: Bilar är hårda fenor är mjuka 12 år, 7 månader sen Stoke: 3

arnet
graphgraph

Fenboxarna klarade sig mycket bra men vet inte om jag orkar vänta på att fenorna ska växa ut.. Nsp fenorna ser himla bekanta ut gracias papasharq ! Befinner mig nästan i tvivel om man ska avbeställa sin dominator och köra bic istället.. känns helt oförstörbar

Logga in för att svara
#103572 Svar: Bilar är hårda fenor är mjuka 12 år, 7 månader sen Stoke: 2

carligula
graphgraph

Finns ju utfyllare till fenboxarna som gör att man skruva i ett par fcs. Alla nsp brukar levereras med bägge så det bör ju ligga drösvis med sådana runtom i folkhemmen. Undrar vad han hade i kaffet, en lina vitt?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!