Facebook data

1
Portugal i slutet av sept
#103141 Portugal i slutet av sept 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

pesone
graphgraph

Hejsan hoppsan alla livsnjutare.
Någon som har varit i Portugal och rekat lite på hösten?

Tänkte ta en semester med morsan o brorsan i slutet av sept. Söker ett fint höger bryt som man kan pumpa och snappa hela dagarna. Behöver man våtdräkt i sept? Gärna inte fööör avlägset så morsan o brorsan kan underhålla sig lite men inte för långa avstånd (om man inte kan hyra moppe med brädställ) till stranden o surfet. Har kollat lite på Ponta Delagada europas svar på hawaii?? men en jävla bede att flyga, någon som vet nått om detta ställe?.
Sedan undrar jag om någon har info om hur mkt det kostar att ta med bräda när man flyger i europa?

Tidigare varit i aus, indo, sri lanka där har ju surfet varit najs och inga problem med att flyga runt med bräda..

PEACE!

Logga in för att svara
#103146 Svar: Portugal i slutet av sept 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

pesone
graphgraph

Kollat lite på peniche. Finns det något slags hostel eller liknande om man skulle få för sig att åka ner själv.. !?

Logga in för att svara
#103154 Svar: Portugal i slutet av sept 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

erradude
graphgraph

Tjaba! Efter att ha läst här i nått år kommer nu mitt första inlägg på Surfsverige!

Jag har inte varit i Portugal på hösten, men på våren samt sommaren. Du kommer behöva våtdräkt då vattnet där ligger runt 17 grader i september.

Surfen är riktigt bra i Peniche (Bl.a. en fet strand mellan Peniche och Baleal som oftast funkar). Men själva staden är ju ingen riktig höjdare... Om du har med folk som inte surfar tror jag inte dom kommer vara jätteimponerande, ganska lite restauranger och barer samt en bajslukt från fiskfabrikerna när vinden ligger på. Jag skulle hellre satsat på Ericeira isåfall. Typ lika bra surf med ett nice reef-break (ribeira d'ilhas) lite norr om stan samt några schyssta beach-breaks mer söderut (bl.a. foz do lizandro). Det är även en riktigt mysig/fin fiske-by med gott om restauranger, barer och ho(s)tels.

Vet dock inget om Azorerna eller kostnader för att transportera brädan (jag hyr på plats).

Ha det!

Logga in för att svara
#103155 Svar: Portugal i slutet av sept 12 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

good time to go
Ribieira is what you are looking for, håller med den ovanstående i övrigt

Logga in för att svara
#103157 Svar: Portugal i slutet av sept 12 år, 8 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Du behöver alltid våtdräkt i Portugal typ! En bra 4.3a är ett säkert kort!
Flyga med bräda å kostnader beror helt på vilket flygbolag du väljer att flyga med.
*rätt viktigt att kolla upp sånt i förväg innan du bokar flyg!

Logga in för att svara
#103166 Svar: Portugal i slutet av sept 12 år, 8 månader sen Stoke: 3

lillville
graphgraph

tjena pesone! bra plan med portugal i slutet av september, goda chanser att scora fint. jag är själv nyss hemkommen efter ett års utbytesstudier i algarve och har därför surfat mest nere i dom södra delarna. ett område som jag tycker är riktigt bra och som det inte snackas lika mycket om som tex peniche och ericeira är sagres som ligger på portugals sydvästra hörn. massor av stränder och points åt höger och vänster som är skyddade från dom jobbiga vindarna som ofta blåser från norr såhär års. om du vill surfa en fet höger så kan arrifana leverera riktigt ordentligt om swellet räcker till. och precis i närheten av byn sagres (som btw är jättefin och säkert kan gillas av föräldrar och syskon) finns flera spots som funkar nästan oberoende av vind. mitt livs bästa tubar har jag fått på tonel som är på gångavstånd från byn..lovely.

närmsta flygplats är faro, drygt en timme bort, och dit flyger ryanair svinbilligt emellanåt och det går bra att ta med bräda och allt om man betalar extra. hur mycket extra det kostar har jag inte i huvet nu men det är inte massor och eftersom flybiljetterna är billiga så blir det inte så dyrt i slutänden ändå.

ha det fint!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!