Facebook data

1
Brädtips
#103114 Brädtips 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

mats65
graphgraph

Jag är en vindsurfare som har tänkt mig att skaffa en vågsurfingbräda som komplement de dagar då det trots allt finns lite vågor men dålig vind. Kommer nog bara använda den i Sverige, främst Torö och Halmstad-trakten. Jag är 1.92 och väger ca 85 kg. Har vågsurfat några gånger utomlands med longboard och minimal, så jag är inte total nybörjare men vill inte påstå att jag kan surfa.
Jag har snöat in på 2 alternativ:
NSP funboard 7.10
7S superfish XL 6.8
Jag vet att det enkla svaret är funboarden, men superfishen går att få till bra pris på rea och min tanke är att den kanske är roligare när man lärt sig lite mer.
Vore tacksam för kommentarer om vad jag bör välja.

Logga in för att svara
#103116 Svar: Brädtips 12 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Köp inte en NSP är mitt tips, den kan verka stryktålig och så men går den sönder kan den spricka upp rejält.
Jag har lagat några stycken och det är ingen riktig väv i brädorna utan billig glasfibermatta. Förkastligt.

Logga in för att svara
#103117 Svar: Brädtips 12 år, 8 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Men nog faan håller de bra ändå Skulle helt klart satsa på funboarden, så får du rätt kul i vattnet här hemma. Samt slipper dingar bara av att man råkar få en smäll på brädan..

Logga in för att svara
#103119 Svar: Brädtips 12 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Nej det gör dom inte alls.

Logga in för att svara
#103126 Svar: Brädtips 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

mats65
graphgraph

Tack för svaren.

Ok, kanske skall kolla på något annat märke än NSP också.
Jag har förstått att det blir lättare att plocka vågor med funboarden, men är det väldigt stor skillnad?Superfishen marknadsförs ju trots allt som en bräda som är lämplig för svenska förhållanden.
När man väl kan surfa bra, är det då någon större skillnad på brädtyperna eller kan man ha kul med funboarden även då? Hörde av någon att superfishen inte funkar bra i långsamma vågor som det ofta är i tex Halmstad-trakten.

Logga in för att svara
#103129 Svar: Brädtips 12 år, 8 månader sen Stoke: -5

POGA
graphgraph

Superfishen finns ju i större format, satsa på en sådan och i epoxy, så får du volym o stryktålighet. Kommer du över en beggad Nsp i bra skick för 2000-2500, är det också ett bra val.

Logga in för att svara
#103135 Svar: Brädtips 12 år, 8 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Just det

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!