Facebook data

1
skador på brädan, vad ska jag göra? (:
#102982 skador på brädan, vad ska jag göra? (: 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

jo.linn
graphgraph

Hej! Jag köpte en 7S superfish 6'3 på surfers paradise i Varberg (jätte nöjd med den och riktigt bra personal) för ett par månader sen, har använt den i April i två veckor i Spanien och inte förän idag upptäckte jag sprickor i den, när jag köpte brädan sa dem att jag skulle laga den så fort det hände för det kan förstöra brädan så jag hoppas att någon av er har lust att ta en titt på de bifogade bilderna och ge mig tips på vad jag bör göra, eller så kanske det inte är någon fara alls (crossing my fingers), problem nr två, efter att skruvat av och på fenorna ett par gånger för mycket har det uppstått små sprickor i plasten runt skruvarna, är det vanligt eller bör det också lagas innan det spricker helt? Tack på förhand till er som tagit er tid att läsa igenom det här!
Hoppas ni alla har en kanon sommar!

Ändrat av jo.linn
Logga in för att svara
#102983 Svar: skador på brädan, vad ska jag göra? (: 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

jo.linn
graphgraph

har ingen aning hur man lägger min bilden här verkade inte fungera, så försöker ladda upp den på min profil om ni har ork att kika in där

Logga in för att svara
#102986 Svar: skador på brädan, vad ska jag göra? (: 12 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Hej Jo. Det såg inte så farligt ut med sprickorna i aktern på brädan. Är det sprickor runt själva pluggarna? Eller i själva pluggarna? Pluggarna är där du sätter i fenorna.
Du har kanske kört i nåt med fenorna, du får nog skruva dig grön i ansiktet om du ska få sprickor i pluggarna. Du ska skruva tills det börjar ta stopp och sen typ ett halvt varv ytterligare.

Hade

Logga in för att svara
#102987 Svar: skador på brädan, vad ska jag göra? (: 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

jo.linn
graphgraph

Vad skönt att höra att det inte verkade så farligt med sprickorna Det lilla mellanrummet mellan där skruvarna sitter och där man fäster fenorna är vart sprickorna har uppstått, tänker att om det spricker helt så kommer jag ju inte kunna fästa fenorna ordenligt nästa gång, lägger upp en till bild om du har lust att kika, tack igen för ditt svar! Mvh Linn!

Logga in för att svara
#102988 Svar: skador på brädan, vad ska jag göra? (: 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

jo.linn
graphgraph

Det var visst svårt att få en bild så det syns bra, men det är ganska rejäla sprickor , lägger upp bilden så du ser vart jag menar iallafall

Logga in för att svara
#103001 Svar: skador på brädan, vad ska jag göra? (: 12 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Hej Jo din brädas fenpluggar är av en sort som heter FCS Fusion. Den sitter inplastad UNDER den blå plasten på din bräda.
Det är väldigt krångligt att byta speciellt då du måste matcha plastens färg osv.
Jag vet inte VAD du gjort med brädan? Har du kört emot sten/rev eller hårt ner i sanden kan det gå sönder..möjligtvis.
Jag tycker det verkar vara fel på pluggarna dom ska inte vad jag vet gå sönder på det viset. Slutsats: gå tillbaks till surfers och reklamera brädan. Det kanske går vägen.
Lycka till

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!