Hejsan !
Jag har funderat ett tag nu på vilken bräda jag ska gå över till då jag tänkt lämna min 7,6 funboard och byta till en kortare. Nu skulle jag gärna höra lite vad ni på forumet har att säga om de brädor jag funderar på.
Lite om mig: 191 cm lång, ca 80-85 mjölkpaket tung, och har surfat ungefär 1 år i svenska vatten och nu senast spenderat 5 månader i sydamerikanska vatten. Sydamerika var platsen där jag utvecklades mest (Ohh Rly?..

) och började där åka på kortare brädor ,fish/shortboards. Jag är kapabel till att ta lite svängar och pumpa lite fart i vågväggen men skulle vilja lära mig få in mer tryck,fart och svängar. Sedan känner jag att det är extremt skönt att kunna duckdivea vågor och detta blir svårt med funboarden.
Jag har läst runt en hel del för att hitta något som kanske kan passa mig samt våra svenska vågor och har fastnat för främst 3st modeller.
Webbers "The Pulse" 6’6” x 20 3/4 x 2 t3/4” ,
www.surfindustries.com/surfboards/webber_thePulse.php
Webbers "Gutter Lover" 6’4” x 21” x 2 3/4” ,
www.surfindustries.com/surfboards/webber_gutterLover.php
7S "Superfish II" 6’6” x 20 3/4” x 2 5/8” ,
www.surfindustries.com/surfboards/7S_superFish_ll.php
Jag har fastnat för dessa då alla verkar vara brädor med lite mera volym samt att de läggs fram lite som "vågfångare", då det jag är mest rädd för är att jag byter ner mig till en kortare bräda och således halverar min wavecount så låter dessa brädor lockande.
Den bild jag fått efter att läst om dessa är väll att The Pulse och Superfish är något liknande volym-mässigt men att Superfishen troligtvis är mer lättåkt och håller bättre. Sedan Gutter Lover vart mer som ett wildcard för mig då jag gillade dess bredare bredd och den såg mysig ut.
Nu hör jag gärna era kommentarer om dessa och gärna från någon som testat surfa någon av dessa i svenska vatten. Tänk även gärna på det jag skrev att jag vill ha en bräda som fångar vågor samt att jag vill kunna surfa allt från knähögt till så högt det blir (sedan förstår ju även jag att det är svårt att ha en bräda som är en "armekniv" som passar allt). Jag surfar mest i salusand och har ni någon annan modell som skulle passa är det fritt fram att tipsa.
Tacksam för svar!