Facebook data

1
Arugam Bay - Sri Lanka frågor
#102073 Arugam Bay - Sri Lanka frågor 12 år, 11 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

Tjena, ska till ovanstående destination om en vecka och ser ut som jag timar ett helt OK swell...har lite funderingar och frågor till er som har varit där förr under samma period:

-hur fungerar vindarna där nere egentligen? de flesta videos jag sett har onshore/cross-shore. blir det offshore alls eller får man lägga energin på dawn-patrol? jag har inte svårt att gå upp tidigt men vore ju kul om man kunde få mer än en session i cleana förhållanden om dagen.

-vilka andra spots än main point funkar bra just nu, och är de värda att besöka? ser knappt en enda bild eller film från något annat spot på östkusten som ser bra ut. okanda möjligtvis.

-hur tidigt blir det crowded i vattnet, och vilken typ av crowd kan man vänta sig? känns inte som ett ställe som drar till sig de bästa surfarna.

-andra tips för en sri lanka-virgin mottages tacksamt!

shaka/JW

Logga in för att svara
#102075 Svar: Arugam Bay - Sri Lanka frågor 12 år, 10 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

Jag var där i mitten av april för två år sedan. Du får nog ha inställningen att det blir lätt mkt folk i abay men jag kan ha fel. I slutet av min period där var det fruktansvärt, dels med folk och dels hur många beteede sig ute i vattnet. Men som sagt, behöver inte alls vara så idag. Det finns ganska gott om ställen att leta på om det är crowded i abay. Vinden brukar vara ganska skral på morgonkvisten för att sedan öka ordentligt och sedan mojna mot eftermiddag kväll. Oftast blåste det kraftig side/onshore under perioden jag var där på dagarna.
Hyr moped och åk både norröver och söderöver. Det finns några allmänt kända som peanut farm och några till jag glömt namnet på. Det hjälper inte så mkt kanske, men det finns ett par stycken bra ställen som det oftast bara är att fråga folket i byn om. Men som så många andra spots blir de som ligger längst bort från arugam minst crowded. Se upp för morgontrötta elefanter om ni ger er ut själva bara.

Ej surfrelaterat tips är att besöka bergen under någon dag om tid finnes. Och försökt äta på någon av de finare restaurangerna i Colombo, det kan vara den bästa maten du har ätit till ett fruktansvärt billigt pris!

Ändrat av Frankie
Logga in för att svara
#102077 Svar: Arugam Bay - Sri Lanka frågor 12 år, 10 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

tack för bra tips frankie!

en grej till - har du tips på brädval? jag ska vidare till indo så 6'6an åker med, men sen står jag och väljer mellan lite olika åkdon. hur mkt kräm är det egentligen i vågorna när det är mindre där nere, ser ut som en del tjocka sektioner? lutar just nu åt en rätt fyllig quadfish för de slappare dagarna. finns det någon våg som är lite brantare och kanske till och med kastar ut en tub?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!