Facebook data

1
Bluebottle flyttar till större lokaler
#101773 Bluebottle flyttar till större lokaler 12 år, 11 månader sen Stoke: 17

surfineurope
graphgraph

Jag fick ett telefonsamtal från en lite större portugisisk brädproducent förra veckan. Deras shaper hade plötsligt gått under jorden och tagit med sig både verktyg och brädmodeller. Då de hade ett 20-tal beställningar som väntade var läget ganska desperat.

Eftersom jag redan fått en del klagomål från grannar angående oljud ifrån maskinen och polyesterlukt av brädorna så var det inte läge att utöka tillverkningen i garaget. Efter en del funderingar beslutade jag istället att flytta över vår produktionsutrustning till deras lokaler. Igår gick således flyttlastet och på eftermiddagen kunde vi skära ut de första brädorna på nya stället.

I och med flytten får vi inte bara tillgång till större lokaler, utan blir också starkare rent personalmässigt. Framför allt har de riktigt duktiga laminerare. För tillfället står jag för bräddesignen, tillsammans med deras nya shaper samt deras team av surfare.

Vet inte riktigt hur det hela kommer att utveckla sig, men fortsättning följer...

/Jonas

Logga in för att svara
#101774 Svar: Bluebottle flyttar till större lokaler 12 år, 11 månader sen Stoke: 17

surfineurope
graphgraph

Jag borde ha tagit bilder igår, men glömde naturligtvis det i all uppståndelsen. Så här såg i alla fall garaget ut i morse. Känns tomt utan shapemaskinen. Jag får lägga upp bilder på nya fabriken lite senare...

/Jonas

Logga in för att svara
#101776 Svar: Bluebottle flyttar till större lokaler 12 år, 11 månader sen Stoke: 2

Rig
graphgraph

Kul! Grattis! Hoppas det kan leda till något stort av detta

Logga in för att svara
#101807 Svar: Bluebottle flyttar till större lokaler 12 år, 11 månader sen Stoke: 0

Mauro
graphgraph

Låter grymt och Lycka til mannen

Logga in för att svara
#101809 Svar: Bluebottle flyttar till större lokaler 12 år, 11 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Stort

Logga in för att svara
#101961 Svar: Bluebottle flyttar till större lokaler 12 år, 11 månader sen Stoke: 17

surfineurope
graphgraph

Tack för uppskattningen! Jag har inte riktigt hunnit med att vare sig fotografera eller uppdatera då det varit fullt upp med att jobba ikapp. Mitt i allt ringde även den försvunne shapern. Han hade försökt montera upp shapemaskinen som han tog med sig, men hade glömt att markera var sladdarna skulle sitta vilket resulterade i att det bara luktade bränt när försökte starta maskinen. Jag fick därför rycka ut och göra ytterligare en maskininstallation.

Som tack för hjälpen så passade han på att måla några av mina brädor. Om någon vill ha en ny bräda så finns nu en unik möjlighet att skaffa ett exemplar ur denna samlarserie som utgör de sista brädorna som tillverkades i Bluebottle-garaget . Rabbit (den försvunne shapern) bjuder som sagt på målningen, och för de mindre brädorna kan jag även bjuda på frakten. Priset är 350 EUR/bräda och då ingår även fenor.

Måtten på brädorna är (från vänster):
5'10" x 20" x 2 1/4"
6'0" x 20 1/2" x 2 3/8"
6'7" x 18 3/4" x 2 1/2"
7'6" x 21 3/4" x 2 1/2"

Ikväll skall jag se till att skärpa mig och ta någon bild på den nya fabriken...

/Jonas

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!