Facebook data

1
18 sekunder riskhantering kring secret spots
#101673 18 sekunder riskhantering kring secret spots 13 år sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Jag tänkte att några här kan vara intresserade av att läsa och ta del av ett reportage som tar upp söktaktiker för att hitta secret spots samt även bevarandet och vill därför dela med mig av något jag läst inom området.

I den interaktiva onlinebaserade 18 seconds går det att klicka en massa, den brukar jag kolla in regelbundet.

I det nuvarande numret är det först 16 sidor reklam innan reportagen börjar som förmedlar lite mer än just köp och konsumtion. Jag fastnade för reportaget på sidan 25-32 om riskhantering i kombination till surfing, http://viewer.zmags.com/publication/e8f5ba. Det handlar om surfarna Makala Jones och Brad Masters taktik samt råd för att hitta secret spots för året 2012 och hur man kan bevara ställena som just secret spots. Känns som om det är aktuellt varje år hur just bevarandet bör ske efter att någon är helt extatisk lycklig över att den funnit ett så speciellt ställe.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#101675 Svar: 18 sekunder riskhantering kring secret spots 13 år sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

valdigt hemligt nu nar det har postats pa natet.

Logga in för att svara
#101676 Svar: 18 sekunder riskhantering kring secret spots 13 år sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Andiss skrev:
valdigt hemligt nu nar det har postats pa natet.

Om du läste reportaget så kanske du förstod att söktekniken inte var hemlig av dem som skrev utan mer ställena. Vad jag kunde se så outade de inga namn på platser eller större ledtrådar mer än en endaste bild. Som en skattjakt ungefär man vet hur skatten ser ut men inte vart den kan finnas.

Logga in för att svara
#101678 Svar: 18 sekunder riskhantering kring secret spots 13 år sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

It's only a secret till you tell someone else and tell them to keep it a secret!!!!!!

Logga in för att svara
#101680 Svar: 18 sekunder riskhantering kring secret spots 13 år sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Ja så kan det säkert vara Ratman, folk vill berätta att de vet en hemlighet och tillslut i sin ivrighet försäger de sig via text eller bilder. Jag tycker det är intressant att vissa t.o.m döper hemliga ställen till olika fantasinamn för att enklare sedan kunna prata om dem med dem som inte vet vart de ligger. Då är det lätt hänt att ändå råka berätta någon detalj som är en uppenbar ledtråd för att hitta skatten för de som inte vet men vill veta. Bara fenomenet att kalla surfställen för secret spots tror jag gör att fler blir nyfikna att hitta dem, mer intressant är det som är hemligt, konstigt det dära hur det funkar.

Logga in för att svara
#101695 Svar: 18 sekunder riskhantering kring secret spots 12 år, 12 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Vill du hålla en hemlighet så håll det hemligt att du har en hemlighet. . .

Logga in för att svara
#101699 Svar: 18 sekunder riskhantering kring secret spots 12 år, 12 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

IST skrev:
Ja så kan det säkert vara Ratman, folk vill berätta att de vet en hemlighet och tillslut i sin ivrighet försäger de sig via text eller bilder. Jag tycker det är intressant att vissa t.o.m döper hemliga ställen till olika fantasinamn för att enklare sedan kunna prata om dem med dem som inte vet vart de ligger. Då är det lätt hänt att ändå råka berätta någon detalj som är en uppenbar ledtråd för att hitta skatten för de som inte vet men vill veta. Bara fenomenet att kalla surfställen för secret spots tror jag gör att fler blir nyfikna att hitta dem, mer intressant är det som är hemligt, konstigt det dära hur det funkar.

Galet, mycket battre att kalla surfspotsen efter platsen istallet.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!