Facebook data

1
Ericeira i Augusti?
#101603 Ericeira i Augusti? 13 år sen Stoke: 1

Shallow
graphgraph

Är taggad på två veckor till Portugal i mitten på Augusti för att lära mig surfa.
Efter lite googlande börjar jag få kalla fötter för tiden på året, finns en hel del som säger att det är både platt och crowded.. Köper att det är rätt kass om man hållt på ett tag, men för en nybörjare som aldrig så mycket som paddlat, funkar Ericeira i Augusti? Finns där nåt att lära sig på eller kommer man sitta med baken i sanden och titta på plattvatten i två veckor?

Logga in för att svara
#101606 Svar: Ericeira i Augusti? 13 år sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

det beror på om det finns vågor eller inte!!
att fråga om det kommer att finnas vågor i ericeira i aug nu när det är maj är omöjligt..sommar i portugal är inte det bästa tiden för surf men det kan oxå bli vågor ändå..du är nubörjare..far dit på sommar

Logga in för att svara
#101607 Svar: Ericeira i Augusti? 13 år sen Stoke: 1

Shallow
graphgraph

Självklart förstår jag också att det beror på om det är vågor eller inte, och absolut omöjligt att avgöra hur swellen i Augusti kommer se ut redan nu. Syftade mer till att det kan vara skillnad på platt och platt beroende på kraven från den som uttalar sig?

Ändrat av Shallow
Logga in för att svara
#101610 Svar: Ericeira i Augusti? 13 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

I Augusti har ju sydeu semester så det lär ju var smockat med folk. Det är nog vågor så det räcker i aug till en nybörjare.

Logga in för att svara
#101612 Svar: Ericeira i Augusti? 13 år sen Stoke: -4

BiGFredd
graphgraph

skulle skippa augusti o köra sept eller okt, under juni
juli o aug, får portugal väldigt lite groundswell, det är bara jävligt blåsigt onshore och sideshore. tror du har större chans att pricka in en skön resa då med massa surf, jag va där i aug för några år sen , ingen höjdare måste jag säga, men staden är ju jävligt smooth iallafall;)

Logga in för att svara
#101648 Svar: Ericeira i Augusti? 13 år sen Stoke: 3

ännna
graphgraph

inga vågor i aug? därför jag spräckte upp hela läppen och nästan bröt armen på rev när jag var där i aug? vissa dagar var det 3 metersvågor..

Logga in för att svara
#101650 Svar: Ericeira i Augusti? 13 år sen Stoke: 1

Shallow
graphgraph

Tnx!

Logga in för att svara
#101655 Svar: Ericeira i Augusti? 13 år sen Stoke: -4

BiGFredd
graphgraph

ännna skrev:
inga vågor i aug? därför jag spräckte upp hela läppen och nästan bröt armen på rev när jag var där i aug? vissa dagar var det 3 metersvågor..

Vissa gånger har man tur MEN GENERELLT SETT! så är det mer värt att åka i sept okt

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!