Facebook data

1
Södra Sumatra (Lampung area)
#101586 Södra Sumatra (Lampung area) 13 år sen Stoke: 0

men
graphgraph

Hej,

tittat runt lite på internet och i Stormrider bökerna om södra Sumatra men undrade om någon varit där och har lite tips om stället?

Framförallt undrar jag om vågkvaliten i jämförelse med Bali och Lombok under juli månad. Har varit i Bali så vet ju att det inte är någon problem med kvaliten, men väldigt mycket folk. Undrade även hur det är med brädor osv, finns det någon affär i trakterna eller måste man ta med sig allt (lite jobbigt att resa med tre brädor...)??

Logga in för att svara
#101588 Svar: Södra Sumatra (Lampung area) 13 år sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

tror du måste resa med 3 brädor i den regionen, inga brädbutiker, möjligtvis att Krui har några basic affärer för vax och legropes men skulle inte hoppas på för mycket brädor.

3 brädor är väl inte jobbigt att resa med, de tar ju lika mycket plats som en?

vågkvaliteten är förmodligen helt grym, jag vet att spotsen kring Krui behöver mer swell för att nå in ordentligt, men allting mer exponerat borde få samma swell som bali. ujung bocur är den mest surfade vågen, lång vänster över rätt djupt vatten. mandiri beach ska vara kul på litet swell och ingen vind. krui right och left ser grymma ut om du scorar ett swell. jag har funderat på att dra dit men inte blivit av ännu, åker till playgrounds i mentawai samma period istället. hoppas du scorar!

Logga in för att svara
#101593 Svar: Södra Sumatra (Lampung area) 13 år sen Stoke: 0

men
graphgraph

Då blir det väl att ta med allting, problem är dock med immigration, de brukar kunna bli lite arga om man har tre brädor med sig, tror att man ska sälja vidare de ,även om kvalitén på de är lite unk... surt o behöva muta innan man tagit sig ut genom flygplatsen dock

Krui ser fin ut som våg, även Way Jambu, verkar dock finnas en hel del annat om man kollar närmare med google earth....

Logga in för att svara
#101595 Svar: Södra Sumatra (Lampung area) 13 år sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

tror 3 brädor är cool, det är fler än 3 som är tull på om jag inte har helt fel? någon får gärna inflika med info här. jag har flugit till bali med både 3 och 4 brädor och aldrig fått problem.

way jambu är vad jag hört bara en boogieboardvåg, helt sanslöst tung och bryter över nästan torrt rev. sumatra pipe kallas den, säger väl en del. aldrig hört om någon som surfat den förutom boogieboarders. men kör!

Logga in för att svara
#101656 Svar: Södra Sumatra (Lampung area) 12 år, 12 månader sen Stoke: 0

slab
graphgraph

Det er topp - har vært i Krui-området to årn på rad i juli/august. Mange ganske store swell.
Kvaliteten er det ikke noe å si på - indo i et nøtteskall, men litt mer folk enn hva jeg hadde ventet meg . I all fall ujung bocur og Krui.
Popper opp fler camps der for hvert år - og i fjor hadde man i tillegg noen slags utendørs party med gogo-dansere
Å si at ujung bocur er en dyptvannsbølge er nok å ta litt i , den holder veldig stort swell og når den bryter langt ut så er det litt mer vann mellom deg og revet åpenbart. Men genrelt syns jeg den ofte er litt vanskelig , små marginer på swell-retningten som gir ganske mage seksjoner . Uluwatu er en bedre bølge syns jeg.
Venstrebølgen i krui kan bli perfekt om det er stort , like så beachbreaket Mandiri .
Noen som surfer Way Jumbu , men som oftest ikke uten kutt , kjekt med hjelm. som jacob skriver , er den fryktelig tung , og bryter netsen på tørt rev .
jennys og jimmys litt lenger nord er helt topp .Gidder du å lete litt så kan du finne en hel masse for deg selv dog .
Ta en tur , sterkt å anbefale ..

/ E

Logga in för att svara
#101664 Svar: Södra Sumatra (Lampung area) 12 år, 12 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

tack Slab, bra info!

är själv sugen på en tur, får bli nästa indo-resa, i sommar är mina stopp redan inplanerade...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!