Blir det någon tävling i år från ett magazin eller sponsor eller SSA för en bevisad stor våg fångad i Sverige 2012?? (på kamera eller film)
Igår var det vågor surfade i Norrland av 3st surfare, mig själv, Woodsy och Nils Blom (som INTE var fångade på bild eller film naturligtvis!!

)
Det var stooooooooort och efteråt tänkte jag vad synd det var att vi inte hade någon som tog kort föratt det var stort nog att det hade en bra chans att var med i en sådan tävling..
MEN.... vem vill stå på en strand och ta kort när det är +1 grader ute och +3-4 grader i vattnet med tok regnblandat snö och 20m/s pålandsvind och STOOOOOOORM..
Inte JAG iallafall...jag var smart nog att vara i vattnet där det är betydligt varmare i dräkt..
Det kom några clean up sets som stängde i princip heeeeela viken och gjorde det till ganska obekväma duckdives med huvspolningar..brrrrrrrrrr...vad kallt!
Men en 4-5m face med 300m åk till en dubbel gubbe closeout in till shorebreaken räknas till mig som en stor svensk våg...
Vi alla 3 fick några pärlare...jag fick 4 sådana vågor och på de första 3 gjorde jag en closeout floater som funkade, MEN...... på den 4:e vågen gick det inte så bra...(hehe)
När jag åkte ner på floater'n.... drog vågen bort min bräda så jag bara stog RAKT UPP i "luften"...och jag åkte ner i vattnet stående med min armar tätt mot min sida som en spik hopp eller dykning..i nästa fas på spolningen vände vågen mig rakt upp och ner och drev mig spik rakt neråt under vattnet med huvudet pekande neråt mot bottnet (jag var forfarnade som en pinne, armarna mot sidan hehe)..och sedan.... efteråt blev jag EXPLODERAD i en tvättmaskinsspolning som en 'rag doll' med 3-4 graders mega spolning genom huvan och dräkten...!
Yeah LOOOOOVE IT..BRING ON THE BIG WAVE COMP FOR SWEDEN 2012..YEHOOOOOOO--HAHAHAHAHAHAHAHAA
Love from en stokad RATMAN