Facebook data

1
Surfcamp bali
#101396 Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 2

soll87
graphgraph
Donerat Guld

Hej

Nybörjare både här på forumet och surfen.
det jag vill fråga här är, går det bra att fixa visumet väl nere på bali? är det lätt svårt eller tar det bara lite tid och små trist?. och hur funkar det med lapoints deal? menas med bokar man sin flyg resa först o sen in tiden hos dom eller? man vill ju veta om det e full bokat först innan man bokat flyg. Och är det nån mer som utnyttjat lapoints surfcamp på bali?

Tacksam för svar MVH: Jonas (ursäktar för viss noobighet)

Logga in för att svara
#101397 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 6

Angie
graphgraph

Vilken typ av visum behöver du? Hur länge ska du vara där? Ska du stanna kortare än 30 dagar kan du fixa det på (flyg)plats, kostar 350:- tror jag. Ska du stanna längre får du höra av dig till ambassaden i sthlm, all info finns på deras hemsida. Surfcampet vet jag inget om så det får nog någon annan svara på!

Logga in för att svara
#101411 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 2

soll87
graphgraph
Donerat Guld

Okej. det låter bra. stannar mindre än 30 dagar härligt då slipper jag oroa mig för det.
tack så mycket för svaret.

nu väntar jag spänt på svar om surfcampet

catch u on the flipp side?

Logga in för att svara
#101412 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 0

Lance
graphgraph

"Lapoints" surfcamp på Bali är helt ok. Bra boende, hyffsad mat, och ligger rätt bra till även om nybörjarbryten är typ en halvtimmes bilfärd bort. Guiderna är schyssta och är helt ok på att lära ut men framförallt så är dom balineser som typ växt upp i dom bryten och därför också känner alla locals vilket kan va bra.

Det ska dock nämnas att Lapoints camp på Bali inte har någonting över huvud taget med Lapoint att göra förutom att Lapoint bokar in lite gäster åt campet. Åtminstone när jag var där för något år sedan så jobbade där inga skandinaver, det var inga andra skandinaviska gäster o.s.v., inte ens en lapoint skylt vid infarten så det gick fan inte att hitta dit med taxi=) Så ska du boka där så föreslår jag att du jämför priser med dom på campets egen hemsida www.rapturecamps.com/bali-surfcamp/ . Och se till så du fixar transport dit genom campet för vår taxichafför bodde själv i padang padang men hade ändå aldrig hört talas om Lapoint så vi körde runt där och letade i "djungeln" ett par timmar. Därför blev jag ju rätt lack när jag insåg att det inte alls var Lapoint jag skulle till. Men men, som sagt Rapture camp håller rätt bra standard trots allt.

Logga in för att svara
#101418 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

245 euro i veckan för en vandrarhemsbädd på Bali? Känn er grundlurade om ni bor på det där surfcampet.

Logga in för att svara
#101419 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 0

Johnny_Bravo
graphgraph

Jag har aldrig varit på Lapoints camp så jag kan inte uttala mig om dem.
Men jag kan verkligen rekommendera www.surfcampindonesia.com ligger på Lombok (ön brevid Bali) som du kan komma till med antingen flyg eller båt från Bali.
Gyrmt bra upplägg och läge. Jag har iofs inte gått deras nybörjarkurs men deras progression session var sjukt bra.
De nybörjare som var där lärde sig sjukt snabbt. Så den gruppen var nog också grymt bra.

Lycka till

Logga in för att svara
#101435 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 2

soll87
graphgraph
Donerat Guld

Lance skrev:

Det ska dock nämnas att Lapoints camp på Bali inte har någonting över huvud taget med Lapoint att göra förutom att Lapoint bokar in lite gäster åt campet. Åtminstone när jag var där för något år sedan så jobbade där inga skandinaver, det var inga andra skandinaviska gäster o.s.v., inte ens en lapoint skylt vid infarten så det gick fan inte att hitta dit med taxi=) Så ska du boka där så föreslår jag att du jämför priser med dom på campets egen hemsida www.rapturecamps.com/bali-surfcamp/ . Och se till så du fixar transport dit genom campet för vår taxichafför bodde själv i padang padang men hade ändå aldrig hört talas om Lapoint så vi körde runt där och letade i "djungeln" ett par timmar. Därför blev jag ju rätt lack när jag insåg att det inte alls var Lapoint jag skulle till. Men men, som sagt Rapture camp håller rätt bra standard trots allt.

Haha ja det låter verkligen frustrerande.. bra att veta satt man inte råkar ut för samma problem.

Logga in för att svara
#101439 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 1

Pepyn
graphgraph

Låter som en ganske dålig deal, 245 är galet dyrt för en dorm bed och sen får du köra minst en halvtimme til närmaste spot som är bra för nybörjare. Om du inte vill surfa Kuta/Legian beachbreaks kommer det 20 minuter till. Det finns mycket bättre alternativ för pengarna:

- Om du vill bara bo i Bali, festa lite, surfa bra vågor och chilla finns det många ställer i Canggu/Brawa/Tugu omradet där man får mycket billigare boende, och du kan går till stranden eller köra moped i 5 min.

- Om du vill lära dig mycket och blir riktig bättre på surfa: åk till Surfcamp Lombok som Johhny_Bravo rekommenderade.

Förresten koster 30 dags Visa on Arrival US$ 25 på flygplatsen, och om du vill stanna 30 dager extra kostar Visa Extension IDR 400.000 hos immigrationsverket. Det går också at skicka passet till indonesiska ambassaden i Sverige, då kostar det sek 350 för 60 dags visa.

Logga in för att svara
#101440 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

ErikG skrev:
245 euro i veckan för en vandrarhemsbädd på Bali? Känn er grundlurade om ni bor på det där surfcampet.
Vad borde det kosta för att inte bli lurad?
Vet du förresten hur det går med Tommys surfbutik/café på Bali?

Logga in för att svara
#101441 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

ingen aning 50 - 100 kr natten? För ett EGET rum.
Jag vet inte vad Tommy gör, ring honom han finns nog i indonesiska telefonkatalogen.

Logga in för att svara
#101444 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

ErikG skrev:
ingen aning 50 - 100 kr natten? För ett EGET rum.
Jag vet inte vad Tommy gör, ring honom han finns nog i indonesiska telefonkatalogen.

Ja det verkar ju stor skillnad. Att hyra lägenhet borde ju även vara ett alternativ till surfcamps om man reser tillsammans med någon om det är priset som avgör vilket boende som är passande.
Jag vet inte vart den indonesiska telefonkatalogen kan hittas så jag skickade ett mail istället till honom, var lättare.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#101448 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 5

hman
graphgraph

ErikG skrev:

...

sist jag var där fick jag tips om ett tfn nr som man kunde ringa för att få hjälp m allt möjligt: telefon nr, adresser, tidtabeller osv. Typ en analog indo variant av google och 118118... +62 361 147 . Det numret ska aldrig raderas från min telefon.

Disclaimer: jag vet inte om numret fortfarande funkar och framför allt har jag ingen aning om hur de kvalitetssäkrar sin info men m tanke på hur allt annat funkar där nere så ska man nog inte hänga upp hela sin resa på deras info...

Logga in för att svara
#101459 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 2

soll87
graphgraph
Donerat Guld

Okej en liten uppdatering då.

Det blev 3 veckor i canggu på lapoints. så nu har man inhandlat en gopro satt
ska försöka lägga upp en uppdatering sen på mitt youtube account så kan jag länka hit sen.

Logga in för att svara
#101483 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

Hur mycket gav du? Funderar på att dra över till Bali med i Augusti och letar bra boende.

Logga in för att svara
#101519 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

En liten kort uppdatering från Lapoint så det blir korrekt information om vårt camp på Bali. Sedan slutet på februari har vi drivit det i egen regi i Canggu och innan det var det ett samarbete med Rapture. Det var vi inte så nöjda med och det var därför vi startade i egen regi. Standarden på vårt nya camp är väldigt mycket bättre och det är väl bara att kolla in bilderna på campet så ser man att det inte är ett sunkit hostel som någon skrev...

lapoint.se/surfcamp/indonesien-bali

När det gäller surflektionerna har vi ett mobilt upplägg och vi har haft väldigt bra respons från våra kunder. Så får väl bara fråga någon som varit där sen vi tog över driften själva vad de tycker om det nya campet och kvaliteten på surflektionerna.

Om en månad är man själv på plats, ska bli grymt skönt att få lite tropiskt surf efter ett par kalla månader här hemma...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#101559 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 5

fugusports
graphgraph

Kolla in Kima Surf camp i Canggu. Schysst ställe med bra mat. Nära till Echo beach med ytterligare resturanger och bra surf.
Där signar man upp varje dag för olika tripper (minst 2 per dag) och i vilken nivå man är som surfare. 1,2,3 eller 4 stjärnor. Där 1 är absolut nybörjare och man får den hjälp man behöver upp till 4 stjärnor (advanced) där man åker till de bästa ställena!
Se filmar också varje session 2 ggr per vecka för att utveckla surfarna ytterligare.
Har varit där nu några år i rad, och det har varit mycket bra. Är man riktigt keen som jag så hinner man morgonsession vid 5.30 och tillbaks till frukost 11.00, sen ett par timmar på Echo beach för lunch och surf.
Vid 14-15.00 går andra passet och sen är man tillbaks till campet vid kvällstid och middag.
Ofta blir det tidiga kvällar då man är rätt slut efter sådana dagar.
All skjuts till spotsen ingår samt även eventuell båthyra till outside reefs såsom Airport breaks mm.

Riktigt bra ställe!

Lycka till,

Kenneth

Logga in för att svara
#101561 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 2

Charlie
graphgraph

Äshh! Skippa Bali första tiden...
Bali är helt fantastiskt, men trångt, dyrt och galet mycket trafik..framför allt där nere där... Kom till Lombok så ska du få se på andra bullar!

Logga in för att svara
#101563 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 2

soll87
graphgraph
Donerat Guld

Ja la 9 tusen tur o retur för flyget ett byte i bangkock bara. sen campet 3 veckor fullt paket kostar 11 lök. så som jag ser det är det grymmt bra pris. billigare om man kan surfa och har egna grejer..

pennywize skrev:
Hur mycket gav du? Funderar på att dra över till Bali med i Augusti och letar bra boende.

Logga in för att svara
#101564 Svar: Surfcamp bali 13 år sen Stoke: 2

soll87
graphgraph
Donerat Guld

Charlie skrev:
Äshh! Skippa Bali första tiden...
Bali är helt fantastiskt, men trångt, dyrt och galet mycket trafik..framför allt där nere där... Kom till Lombok så ska du få se på andra bullar!

Du det blir det säkert efter canggu. blir det nice där nere som jag tror/vet att jag kommer få med lapoint så kommer jag ner fler ggr. om jag lär mig surfe dvs hehehe. min uppfattning totalt nu så här i början av min tid med lapoint är positiv, men bra service o snabbt svar till en .

Logga in för att svara
#101665 Svar: Surfcamp bali 12 år, 12 månader sen Stoke: 1

Martin.A
graphgraph

pennywize skrev:

Hej!

Jag har ett hus i Canggu där jag bor halva året.
Passar bra om man vill ha ett självständigt boende.

Hus på Bali uthyres.
I Canggu området.
15min till välkända Echo beach.

Nybyggt hus på 2 våningar.
Omgivet av gröna risfält.
Fullt möblerat, 2 AC, fullutrustat kök,
Stor tiksäng o tikbord. Tv, dvd, Ps2, safetybox.
Modern toalett, dusch med varmvatten. Surfställ mm.
Passar bra för par eller surfare.

Uthyres 1maj-1nov 2012 (6mån).

Pris
1v=1800kr
2v=2700kr
1månad=3900kr

Städning ingår.
El tillkommer ca 100kr/v.

MAILAR GÄRNA BRA BILDER.

/Mvh Martin Andersen
T.073-9719351

Logga in för att svara
#101667 Svar: Surfcamp bali 12 år, 12 månader sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

Fan Martin det lät som en bra deal! Hade nappat om jag inte hade åkt själv, lite segt att spendera hela månaden ensam i ett stort hus!! Men sparar den infon inför framtiden.. :]

Logga in för att svara
#101668 Svar: Surfcamp bali 12 år, 12 månader sen Stoke: 5

christiansson
graphgraph

Tja Martin!

Det där lät lockande! Jag och två kompisar ska ner i slutet av Juli - Augusti.
Kommer bli Lombok och Bali. Vi kan eventuellt vara intresserade av att hyra en vecka.
Skicka gärna några bilder och adress till min mail: jon_christiansson@hotmail.com

ha de!

Logga in för att svara
#101682 Svar: Surfcamp bali 12 år, 12 månader sen Stoke: 1

Martin.A
graphgraph

Hej!

Jag förstår.
Kanske kan du hitta någon att dela med?
Vill du att jag skickar bilder?
Sänd isf din emailadress.

/Mvh Marin

pennywize skrev:
Fan Martin det lät som en bra deal! Hade nappat om jag inte hade åkt själv, lite segt att spendera hela månaden ensam i ett stort hus!! Men sparar den infon inför framtiden.. :]

Logga in för att svara
#101683 Svar: Surfcamp bali 12 år, 12 månader sen Stoke: 1

Martin.A
graphgraph

Hej!
Har mailat bilder o info om Balihuset.

/Mvh Martin

christiansson skrev:
Tja Martin!

Det där lät lockande! Jag och två kompisar ska ner i slutet av Juli - Augusti.
Kommer bli Lombok och Bali. Vi kan eventuellt vara intresserade av att hyra en vecka.
Skicka gärna några bilder och adress till min mail: jon_christiansson@hotmail.com

ha de!

Logga in för att svara
#101851 Svar: Surfcamp bali 12 år, 11 månader sen Stoke: 2

soll87
graphgraph
Donerat Guld

Härligt med mycket svar..
och istället för att starta ett nytt så tänkte jag fråga här.

Är det någon på detta forum som ska ner till lapoints surfcamp på bali nånstans mellan 30jul-19aug ???..

hör gärna av er så man kanske kan fixa kontakt innan

Logga in för att svara
#101858 Svar: Surfcamp bali 12 år, 11 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Inget camp dock Vad betalar du för ditt bo?

Logga in för att svara
#101866 Svar: Surfcamp bali 12 år, 11 månader sen Stoke: 2

soll87
graphgraph
Donerat Guld

okej härligt. jag la 11 för 3 veckor allt ingår med mat sovplats o matrial o lektioner skulle jag kunna surfa själv är det billigare.

Logga in för att svara
#101867 Svar: Surfcamp bali 12 år, 11 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Oj då.

Logga in för att svara
#101868 Svar: Surfcamp bali 12 år, 11 månader sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

Jag la 9300 för fyra veckor. Har inget emot att slagga på camps när jag reser själv. Gör det mest för att inte behöva bo skabbigt och för den sociala biten som egentligen väger mer.

Hur mycket lägger du ut för ditt boende Liinus ?

Logga in för att svara
#101875 Svar: Surfcamp bali 12 år, 11 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

4000 kr för en månad.

Logga in för att svara
#101879 Svar: Surfcamp bali 12 år, 11 månader sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

Är det flott eller pratar vi om ett sunkigt vandrarhem med löss i lakanen?

Logga in för att svara
#101888 Svar: Surfcamp bali 12 år, 11 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Nä det är fräsch som fan. Såklart kostar det mer beroende på hur mkt space du vill ha. Ett plus är att de har egen yogastudio.

Logga in för att svara
#101890 Svar: Surfcamp bali 12 år, 11 månader sen Stoke: 6

Angie
graphgraph

Kommer vara på Bali i augusti, vart är det du ska bo Liinus?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!