Facebook data

1
Vilken våtdräkt i Hoddevik april/maj?
#101328 Vilken våtdräkt i Hoddevik april/maj? 13 år sen Stoke: 2

Namio
graphgraph

Hej!
Funderar på att dra till Stadlandet i månadsskiftet april/maj och undrar vad vattentemperaturen brukar ligga på då. Ska man köra på en 6 mm, eller kan det funka med en 4/3 om man tar med huva, handskar och boots också? Kan i och för sig ta med både och...
Tacksam för svar! Ha det gott!

Logga in för att svara
#101334 Svar: Vilken våtdräkt i Hoddevik april/maj? 13 år sen Stoke: 8

tobbe
graphgraph

du behöver definitvt boots. Hoddevik har atlantklimat, dvs. inte så starka temperaturväxlingar som inlandsklimat. Detta innebär att vintrarna inte blir lika kalla och somrarna aldrig blir lika varma som här i Sverige. Det är kallt i Hoddevik i april/maj.

Skulle chansa på ca 10 grader i vattnet och mellan 10-20 i luften. Ta med 6mm dräkt. Jag skulle aldrig ta med mig mig mindre än 5 mm runt kroppen om jag åkte dit den tiden.

Logga in för att svara
#101336 Svar: Vilken våtdräkt i Hoddevik april/maj? 13 år sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Di behöver en 654 med huva eller en 54 med huva + minst 5mm skor och 5mm handskar

Logga in för att svara
#101337 Svar: Vilken våtdräkt i Hoddevik april/maj? 13 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Ja varför frysa

Logga in för att svara
#101340 Svar: Vilken våtdräkt i Hoddevik april/maj? 13 år sen Stoke: 1

snookered
graphgraph

Ta med både...så slipper du kall och blöt dräkt till dagens 2a eller 3e session. Till skillnad från föregående talare, tror jag att du står dig rätt bra i en schysst, tät 4/3 m handskar, boots o hoodie. Surfat stavanger i december o hoddevik april/maj i 4mm och det funkade. Paddla mycket så du håller värmen!

Logga in för att svara
#101341 Svar: Vilken våtdräkt i Hoddevik april/maj? 13 år sen Stoke: 2

Namio
graphgraph

Tack för svaren! Det blir till att ta med båda helt enkelt så får man se.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!