Facebook data

1
Våtdräkt - vad ska jag ha?
#101231 Våtdräkt - vad ska jag ha? 13 år sen Stoke: -2

Frasselinho
graphgraph

Hej,

Precis hemkommen från Itacaré, Brasil. Fick varierad surf, men är riktigt hooked.
Blir bil till Frankrike i sommar och ska även komma igång här hemma i vår.

Dock har jag aldrig surfat med våtdräkt:) Vindsurfar en del, men den dräkten känns sådär för surf, rätt pösig över bröst och armar så behöver hjälp med:

1. Dräkt för Europa (Frankrike, Portugal, Kanarieöaran typ) vår, sommar & höst. Är hellre för varm än för kall:) Vet inte om jag behöver skor oxå,har ett par reefbooties från Fcs - gummisula och neopren, kanske funkar.

2. Dräkt för Sverige. Ovan kanske funkar här hemma på sommaren så en för höst & vinter. Ska jag ha integrerad luva eller är det bättre med separat? Tips på skor och handskar uppskattas!

Bor på söder och vill gärna kunna prova innan så jag vet att det sitter rätt så ngt ställe i Sthlm som har fuysiska dräkter vore sweet.

Tack för hjälpen
/Frasselinho

Logga in för att svara
#101240 Svar: Våtdräkt - vad ska jag ha? 13 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Köp en 3/2 för sommar, köp en 6/5/4 för vinter. Däremellan är det up to u vad som känns ok

I Sthlm rekommenderar jag att du tar dig en titt hos Depontes på Skånegatan. Junior som jobbar där kommer fr Brasilien, shapar själv brädor och är en kul kille. www.depontes.se

Hänger du något på västkusten tar du dig självklart t Surfers i Varberg - de har precis allt. www.surfers.se

Integrera luvan i wetsuiten. Eller inte. Jag tycker iaf det är najs att slippa känna iskallt vatten sippra in där bak... Å andra sidan är det tungt att ha luvan runt nacken när man inte vill ha den på. Men oftast har man den ju på av förklarlig anledning...

Skaffa handskar m tre fingrar ist för fem. Köp de varmaste dojjorna du kan hitta. Rip curl har en 7 mm - se Surfers hemsida.

Ändrat av Liinus
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!