Facebook data

1
Påsksurf i peniche ;)
#101138 Påsksurf i peniche ;) 13 år, 1 månad sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Länge sedan jag skrev något här nu

Nu är det nästan bokat påskesurf till peniche men jag tänkte höra om det finns någon här med erfarenheter av peniche surfcamp? Verkar vara bra pris och bra läge och ok upplägg. Kom gärna med tips och erfarenheter.

Om någon mer tänkte åka 4-10:e är vi två som gärna är med och delar transferkostnaden om vi inte lyckas komma så att buss är ett alternativ.

Logga in för att svara
#101143 Svar: Påsksurf i peniche ;) 13 år, 1 månad sen Stoke: 1

rasbengt
graphgraph

Jag va i Peniche i oktober med en polare vi hyrde en 9 sittsig van och bodde i den på lite olika parkeringar på stranden de kostade typ 1500 för en vecka. De är sjukt billigt att hyra bil där en liten kostar typ 500-600 för en vecka och de behövs nästan för att ta sig runt till dom bästa spottsen.

Logga in för att svara
#101146 Svar: Påsksurf i peniche ;) 13 år, 1 månad sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

Är själv där då men slaggar @ Baleal Surf Camp och dom är bra och billiga. Åker dock dit 30e Mars redan så får ta bussen dit.. Polarn kommer några dagar senare med bilen.

Logga in för att svara
#101150 Svar: Påsksurf i peniche ;) 13 år, 1 månad sen Stoke: 7

Vagabond
graphgraph

Var en uke på Peniche Surfcamp for et år siden, bodde i en av leilighetene - litt dyrere enn lodgen men helt supert!! Det virket som om de som bodde på lodgen også var veldig fornøyd. Uansett: veldig trivelige folk som driver campen, de har fattet konseptet av god service og fikser det meste. God tur!!

Ändrat av Vagabond
Logga in för att svara
#101151 Svar: Påsksurf i peniche ;) 13 år, 1 månad sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Jag googlar upplägget som de beskriver det på sin sida och priset är bra men det verkar dyrt eller krångligt att ta sig till campet från Lissabon. Någon som har bra tips? 90 € enkel resa känns lite blodigt

Logga in för att svara
#101152 Svar: Påsksurf i peniche ;) 13 år, 1 månad sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

Du kan ju ta bussen till Peniche.

cl.ly/F54c Bussinfo.

Ändrat av pennywize
Logga in för att svara
#101153 Svar: Påsksurf i peniche ;) 13 år, 1 månad sen Stoke: 7

Vagabond
graphgraph

..bussen koster bare 8 Euro om jeg husker rett.

Logga in för att svara
#101155 Svar: Påsksurf i peniche ;) 13 år, 1 månad sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Tack! Var lite orolig att det skulle vara krångligt med bussen.

Får ändå bli en annan lösning första dagen om vi landar22:30 verkar bussarna ha slutat gå.

Logga in för att svara
#101165 Svar: Påsksurf i peniche ;) 13 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Kan rekommedera att hyra bil i Portugal. Finns flera bra firmor att anlita. Jag kanske är på ...

Logga in för att svara
#101168 Svar: Påsksurf i peniche ;) 13 år, 1 månad sen Stoke: 0

kitemartin
graphgraph

Ett annat alternativ ta in billigt hotel första natten nära flygplats nästa dag hyra bil buss, så gjorde jag.
Hotel Estoril tror jag det hette googlade på billiga hotel betalade ca 300 för två 250 för enkel. martin

Logga in för att svara
#101172 Svar: Påsksurf i peniche ;) 13 år, 1 månad sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Låter.trevligt gazzer!

Tack för alla tips. Jag lyckades hitta flygningar som passar bra med bussarna och inte var för dyrt:) nu är det bokat och klart så bjuder jag på recentiorn när jag kommer hem eller under resan

Logga in för att svara
#101222 Svar: Påsksurf i peniche ;) 13 år, 1 månad sen Stoke: 0

sassa
graphgraph

Sist jag var där tog jag faktiskt en taxi från flygplatsen till peniche, eftersom vi var ett par stycken blev det billigare jämfört med att slagga en natt på hotell i Lisabon. Nåväl, naturligtvis ska man i såfall ha sett till att surfcampet förbeställt taxin för annars är det som att be om att få bli blåsta av chaffisarna som hänger runt flygplatsen..

Logga in för att svara
#101223 Svar: Påsksurf i peniche ;) 13 år, 1 månad sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Ok skall försöka undvika att bli lurad

Verkar bli taxi till bussstationen och sen buss om inte gazzer kommer med den 4:e

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!