Facebook data

1
Rip curl "flash bomb" 5/3
#101099 Rip curl "flash bomb" 5/3 13 år, 1 månad sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Någon som har testat den nya Rip curl "flash bomb" dräkten?
verkar ju perfekt om man ska låta sig köpas av reklamen. torkar fort och håller värmen.

har ni testat så skriv gärna en rad eller två.

Ändrat av cederholm
Logga in för att svara
#101100 Svar: Rip curl "flash bomb" 5/3 13 år, 1 månad sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

det gick inte att lägga upp en bild, vad är det som har hänt med sidan?

Ändrat av cederholm
Logga in för att svara
#101101 Svar: Rip curl "flash bomb" 5/3 13 år, 1 månad sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

Jag har flashbomb 6/5/4 och det är överlägset den varmaste och mest snabbtorkande dräkt jag provat. senast var jag ute på torö två dagar efter nyår och den höll mig riktigt varm (och torr) i 3 timmar. Kan inte göra annat än ge den mina lovord.

Logga in för att svara
#101102 Svar: Rip curl "flash bomb" 5/3 13 år, 1 månad sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Jag har haft 4 olika Rip curl dräkter. Just nu deras F bomb 3/2 och alla har gått sönder väldigt lätt. Släppt överallt, slitage på knän efter några sessions etc. Så kan inte rekomendera deras våtdräkter till någon. Men kanske deras nya kollektion är förbättrad. Aldrig provat deras vinter dräkter / Swingkid

Logga in för att svara
#101103 Svar: Rip curl 13 år, 1 månad sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Swingkid skrev:
Jag har haft 4 olika Rip curl dräkter. Just nu deras F bomb 3/2 och alla har gått sönder väldigt lätt. Släppt överallt, slitage på knän efter några sessions etc. Så kan inte rekomendera deras våtdräkter till någon. Men kanske deras nya kollektion är förbättrad. Aldrig provat deras vinter dräkter / Swingkid
Tjenare Swingkid

jag har 2 dräkter sen förr som är Rip Curl och är super nöjd, men det är bland dom senaste modellerna och dom tunna modellerna så det kanske är därför. har alltid kört Xcel när det kommer till vinterdräkter och har fortfarande inte hittat något märke som slår dem på fingrarna när det kommer till kallt vatten. men kör mycket i Norge och behöver en 5/3 för dom kalla dagarna, även på våren här uppe. har hört en del bra om den nya kollektionen från RC, torkar den så fort, är så smidig som det sägs och håller värmen så låter det ju onekligen väldigt bra. vi får se om man får prova en.
//Peter

Logga in för att svara
#101105 Svar: Rip curl 13 år, 1 månad sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Sticker oxå in å tycker att RipCurl dräkterna är mkt bra! Har alltid kört RipCurl Bomb dräkter 654 som 4.3or. de har alltid hållt i flera år.
Men om man därimot köper deras billigaste dräkter "Down Patrol" för sisådär 15000spänn eller billigare på rea. Då får man vad man betalar för.....

Nästa dräkt blir nog en Flash Bomb el likn. Fast det blir nog om några år.......för mina håller, som sagt!

Logga in för att svara
#101109 Svar: Rip curl 13 år, 1 månad sen Stoke: 1

Fbergman
graphgraph

Jag har en F-bomb 654 och jag kan inte annat än att hålla med jacob! Jag surfade i -18°c och 10m/s för några veckor sedan och det var inte kallt alls. Och den är dessutom bland de smidigaste dräkterna jag testat, rekommenderas starkt!
a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/431255_10150755303754848_705339847_12544273_1897077056_n.jpg

Logga in för att svara
#101111 Svar: Rip curl 13 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Har en 6/5/4 flash bomb och den är otroligt smidig och en super bra dräkt dock inte lika varm som en xcel 654..kan inte klaga på kvalitét heller faktiskt..det får tiden visar antagligen..
Min sista xcel 654 var och fortfarrande är en fanstastisk dräkt efter 6 år!!!! dock inte like smidig som rip curl dräkten...det är små marginaler som skiljar de tycker jag..flexibilitet mot värme...hoppas att det hjälper! peace från rat

Logga in för att svara
#101113 Svar: Rip curl 13 år, 1 månad sen Stoke: 3

MesS
graphgraph

Säger bara C-Skins. Bästa våtdr¨kten på marknaden!!

Logga in för att svara
#101133 Svar: Rip curl 13 år, 1 månad sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

RATMAN skrev:
Har en 6/5/4 flash bomb och den är otroligt smidig och en super bra dräkt dock inte lika varm som en xcel 654..kan inte klaga på kvalitét heller faktiskt..det får tiden visar antagligen..
Min sista xcel 654 var och fortfarrande är en fanstastisk dräkt efter 6 år!!!! dock inte like smidig som rip curl dräkten...det är små marginaler som skiljar de tycker jag..flexibilitet mot värme...hoppas att det hjälper! peace från rat

Tack ska du ha. det får bli en "flash bomb" 5/4-3 tror jag. nu gäller det bara att hitta en i Sverige/Norge.

//Peter

Logga in för att svara
#101135 Svar: Rip curl 13 år, 1 månad sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Har inget att säga om Flashbomben men däremot Xcels senaste 654. Den är smidig och varm, visst, men huvan måste designats av en nöt. Den e helt värdelös och håller sig inte kvar över hakan och tar därför in en massa vatten när man blir spolad. Tur det var dubbelt så varmt som det brukar så här års (+2) annars hade hjärnan stelnat igår.
Men vem vet, dom kanske har åtgärdat felet och därför min dräkt var nedsatt i pris..?

Ändrat av Esta
Logga in för att svara
#101142 Svar: Rip curl 13 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

men esta la vista...hur kan den håller sig på din haka?? du har ingen haka :-D

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!