Facebook data

1
¿Hablas tú español? - översättningshjälp
#100471 ¿Hablas tú español? - översättningshjälp 13 år, 2 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Undrar vad de sjunger om på videoklippet. Är det någon som snabbt kan översätta?

Passar på att visa ett foto från området när jag var där då det var sämre väder och folktommare konstigt nog.

Ändrat av IST: Ändrade bildstorleken
Logga in för att svara
#100477 Svar: ¿Hablas tú español? - översättningshjälp 13 år, 2 månader sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

Pratar inte Spanska men skummade igenom första hälften och i princip var det att dom skulle till stranden för det finns fina tjejer osv. Inte direkt den djupaste texten mao!

Logga in för att svara
#100480 Svar: ¿Hablas tú español? - översättningshjälp 13 år, 2 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

pennywize skrev:
Pratar inte Spanska men skummade igenom första hälften och i princip var det att dom skulle till stranden för det finns fina tjejer osv. Inte direkt den djupaste texten mao!
Okej tack så länge! Ja det finns förmodligen djupare låttexter av andra artister. Jag fattade att refrängen betyder att sjunga på stranden, i alla fall.

Logga in för att svara
#100492 Svar: ¿Hablas tú español? - översättningshjälp 13 år, 2 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Mådde lite fysisk dåligt över den här, ähumm "låt" men typ i korta drag . vi går till stranden Cica är stranden, på stranden är det surf, sololja och solstolar för två euros (? ) . Snygga tjejer finns det gott om på stranden, finns inga vågor just nu och det suger, osv....Som ovanstående talare sa, inte de djupaste texterna precis. så nu ska jag "lena" min öron med lite Deerhunter....

La proxima vez por favor pone un video bueno! adios!

Logga in för att svara
#100494 Svar: ¿Hablas tú español? - översättningshjälp 13 år, 2 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

GZaa skrev:
Mådde lite fysisk dåligt över den här, ähumm "låt" men typ i korta drag . vi går till stranden Cica är stranden, på stranden är det surf, sololja och solstolar för två euros (? ) . Snygga tjejer finns det gott om på stranden, finns inga vågor just nu och det suger, osv....Som ovanstående talare sa, inte de djupaste texterna precis. så nu ska jag "lena" min öron med lite Deerhunter....

Tack för denna obehagliga sanning Gzaa till översättning!
Blev tvungen att sen googleöversätta din uppmaning. Och jag ska se vad jag kan göra åt saken. Om något intressant foto eller filmreportage om annan syn på tjejer och surfing dyker upp där även musiken förmedlas annorlunda så använder jag det istället.

Logga in för att svara
#100497 Svar: ¿Hablas tú español? - översättningshjälp 13 år, 2 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

IST skrev:
GZaa skrev:

Blev tvungen att sen googleöversätta din uppmaning. Och jag ska se vad jag kan göra åt saken. Om något intressant foto eller filmreportage om annan syn på tjejer och surfing dyker upp där även musiken förmedlas annorlunda så använder jag det istället.

hehe ja du tjejsynen är väl lite som det alltid är i många låtar. Mest att själva låten inte var nåt viadare och ja låttexter som inte säger nåt brukar göra att jag mår fyssik dåligt...

Gillar dock att de har surf i videon (antar att det var därför du fastnade för videon från börjarn). Men ska man se surf i en video och samtidigt lyssna på ett bra band så kan man ta den här!!

Hälsningar/Indienörden

Logga in för att svara
#100537 Svar: ¿Hablas tú español? - översättningshjälp 13 år, 2 månader sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

Den här har skönare text, kopplat direkt till surf iof på franska men... översta kommentaren i videon är översättningen.

Logga in för att svara
#100540 Svar: ¿Hablas tú español? - översättningshjälp 13 år, 2 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

pennywize skrev:

Den här har skönare text, kopplat direkt till surf iof på franska men... översta kommentaren i videon är översättningen.

Intressant. Att bara titta på bildspråket gjorde mig mörkrädd/surfrädd , men efter att ha tittat på texten så insåg jag att dessa artister förmedlat just den kvinnosyn på surfing som idag råder. Bara tanken att behöva ta till såna här drastiska åtgärder i en musikvideo för att föra fram budskapet är oroväckande.

Logga in för att svara
#100541 Svar: ¿Hablas tú español? - översättningshjälp 13 år, 2 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

GZaa skrev:
IST skrev:
GZaa skrev:

hehe ja du tjejsynen är väl lite som det alltid är i många låtar. Mest att själva låten inte var nåt viadare och ja låttexter som inte säger nåt brukar göra att jag mår fyssik dåligt...

Gillar dock att de har surf i videon (antar att det var därför du fastnade för videon från börjarn). Men ska man se surf i en video och samtidigt lyssna på ett bra band så kan man ta den här!!

Hälsningar/Indienörden

Indie alltså. Kollade lite på låttexten och tyckte mest att den handlade om bilåkande och vänskap. Så att se surf samtidigt och lyssna på låten blev lite förvirrat, kanske jag missförstod då jag inte är någon indielyssnare annars. Kanske är hela grejen med indielåten att de tänkte på detta medans de surfade.

Att jag fastnade för musikvideon med alla uppstickande surfbrädor på stranden och sen ville veta vad som sjöngs var för att min senaste surfskola var de surfare som sprang i klunga på klippet med surfbrädorna och för att jag nyligen varit där videon spelades in. Mitt musikklipp spelades av ett rätt känt band från den aktuella surfön. De spelar normalt spansk pop/punk enligt deras hemsida och blev kända via en talangtävling.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#100543 Svar: ¿Hablas tú español? - översättningshjälp 13 år, 2 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Ibland hänger jag upp mig på onödiga saker men faktum är att denna gång kanske det var något vettigt.

Hittade en dagsfärsk artikel om det canarienska musikklippet från en tvkanalfrån surfön
www.noticiasgrancanaria.com/2012/02/por-una-playa-de-las-canteras-saludable.html
där det står via googleöversätt att det hela handlar om en informationskampanj för miljöhänsyn och säkerheten i vattnet då denna strand besöks varje år av 20 000 nya personer som introduceras till surfing och som kanske inte alltid har koll på vad som gäller sen innan.

De ansvariga ska visst göra en handbok på hur man bör vistas på stranden för att säkerställa miljön och sen dela ut denna till alla skolbarn i området. Fast jag skulle nog tycka att en sån även bör delas ut till alla turister barn som vuxna. Att som i musikvideoklippet där det uppmanades bildligt att det var dåligt att fimpa cigaretten på sandstranden eftersom att det klassas som skräp sånt förstår inte alla.

Okej musikvideon var inte speciellt bra med tanke på vad den skulle försöka förmedla men bra ändå att den ledde till att tv uppmärksammade vad som pågår i staden av de samarbetande surfskolorna på stranden. De outade rejält men var ju inget hemligt ställe innan heller.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!