Facebook data

1
Surfbräda med på British Airways
#100469 Surfbräda med på British Airways 13 år, 2 månader sen Stoke: 3

kljungqv
graphgraph

Jag skall flyga från Nya Zeeland med British Airways i mars och det står på deras hemsida "*Maximum dimensions: 190cm x 75cm x 65cm" Vilket betyder att man max kan ha en ca 6'1'' +utrymme för bag.
Har ni erfarenheter om BA följer den här regeln eller är dom inte så noga om det går lite över 190.
Jag tänkte köpa en ny bräda på 6'3-6'4.
BA är ju som känt inte så surfbrädsvänliga.

Logga in för att svara
#100478 Svar: Surfbräda med på British Airways 13 år, 2 månader sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

Uppdatera gärna om hur det gick, har ett kreditkort på BA där man tjänar mileage per transaktion så vill veta om man kan ta med brädan när man samlat tillräckligt med poäng.

Logga in för att svara
#100535 Svar: Surfbräda med på British Airways 13 år, 2 månader sen Stoke: 3

kljungqv
graphgraph

Jag skall göra det, men måste bara få lite mer info. Vet inte om jag vågar köpa en ny bräda om det finns risk att jag måste lämna den i Auckland p.g.a BA

Logga in för att svara
#100549 Svar: Surfbräda med på British Airways 13 år, 2 månader sen Stoke: 3

alex.schumacher
graphgraph

Jag vet inte hur det är med 6'3"-6'4" men jag fick inte ta med min 9'4" från San Diego för två år sen... Jag flög BA då, men hon som skulle fixa bagaget ville verkligen hjälpa till! En 9'4" är väldigt svårt att flyga med på dom flesta flygbolag... Jag tror det beror på hur schyst tjejen/killen är som checkar in ditt bagage :-P Se till att ha ett leende och va väldigt positiv så tror jag att det funkar!

Logga in för att svara
#100552 Svar: Surfbräda med på British Airways 13 år, 2 månader sen Stoke: 8

kapten
graphgraph

Om du flyger BA från NZ så flyger du troligen med Qantas och dom brukar var chill med brädor, men ganska ofta nu för tiden är det inte flygets personal som checkar in. Brukar alltid flyga Qantas/BA till Sverige och har varit lugnt till Sverige men har blivit tvungen att punga ut ett par gånger på Arlanda på vägen tillbaka eftersom när SAS körde första sträckan till London.

O andra sidna, ska du köpa bräda för Sverige surf så skulle jag köpa en kortare och tjockare bräda än 6'3-4".

Ska flyga hem till Sverige i sommar och är lite i samma situation som dig så vet faktiskt inte vilket bolag jag ska flyga med.

Kapten

Logga in för att svara
#100553 Svar: Surfbräda med på British Airways 13 år, 2 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Min bag som är 6.3 dvs 190,5 cm tar utan problem en bräda som är 6.3 Åker förövrigt själv BA i slutet av feb och kan naturligtvis visa upp min bag som det står 6.3 på om de vill tjafsa. Om jag känner BA rätt så är de nog rätt så hårda på detta. De totalförbjöd ju surfbrädor under ett antal år!

Logga in för att svara
#100610 Svar: Surfbräda med på British Airways 13 år, 2 månader sen Stoke: 3

kljungqv
graphgraph

Tack för alla svar.

Surfer: Meddela gärna hur det gick efter att du flugit.

Kapten: Jag tror att jag kör på att dom är schyssta:) Vet dock inte hurudan bräda jag skall köpa. Jag har för tillfället en 6'4'' med lite mer volym 19 5/8' x 2 1/2' och jag funderade lite på att möjligtvis köpa en fish. De borde vara relativt bra för sverigesurf. har lite kollat på 7s superfish. Det står överallt att man skall ha en lite kortare och brädare bräda om man har en fish, stämmer det? Kan jag gå ner hela vägen till 6’0”X20 1/4X2 5/8 eller skall jag kanske köra för en 6’3” x20 1/2 x 2 3/4 . Jag är 186cm lång och väger 77kg. Min nuvarande bräda är väldigt bra för mig men jag behöver en till och tänkte att det skulle va kul med en lite annorlunda.

Ha de gött

Logga in för att svara
#100611 Svar: Surfbräda med på British Airways 13 år, 2 månader sen Stoke: 8

kapten
graphgraph

Jag är 183 cm och väger 88 kg, min shorty är 6'4", 18 1/2", 2 3/8", och min småvågs bräda som jag surfar i Sverige liknande förhållanden är 5'10", 19 1/4", 2 3/8", men hade jag flyttat till Sverige så hade jag nog lagt till lite extra volym och stigit upp till 6'0", 19 1/4", 2 1/2" mestadels för att man inte surfar lika mycet i Sverige och blir lite ringrostig.

Men det beror helt på vilken shape brädan har och var/hur volymen är fördelat på brädan, måtten är bara en väldigt personlig guide när man letar ny brädor och jämför med vad du har surfat för brädor tidigare av samma typ.

Lycka till.

Logga in för att svara
#100620 Svar: Surfbräda med på British Airways 13 år, 2 månader sen Stoke: 9

våt dräkt
graphgraph

Som tidigare sagts beror det ofta på dagsformen hos incheckningspersonalen.
Jag fick gratis med mig en jättestor hård väska med en MTB i tre gånger över Atlanten när jag reste till Denver från Stockholm. Fjärde gången var det en dam med PMS som tvingade mig att betala $100.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!