Facebook data

1
Australians all let us rejoice!
#100387 Australians all let us rejoice! 13 år, 2 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

For we are young and free!

Remember, responsible drinking boys and girls!

Fick mitt australienska uppehålls tillstånd för ett par månader sen, så nu kan jag åxå vara med och grilla räkor i morrn.

Gla Australia day (i morgon allstå, ville bara vara först och slänga in det på forumet)

Logga in för att svara
#100389 Svar: Australians all let us rejoice! 13 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

happy oz day mate!

Logga in för att svara
#100404 Svar: Australians all let us rejoice! 13 år, 2 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Grattis Freddy och Happy Oz day blokes!
När delar vi en våg på Headies Freddy?

Logga in för att svara
#100426 Svar: Australians all let us rejoice! 13 år, 2 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Jag bor uppe centralcoast nu sen 3 månader. Fick ett grymmt jobb här uppe som jag bara inte kunde låta bli. Saknar Austi dock. Får nog bli att flytta tilbax ner dit igen efter ett tag, centralcoast har för mycket folk och inga bra vågor (finns ju bra vågor som alla säjer, men de funkar ju bara 2ggr om året).
Om du har vägarna norr ut dock så hör av dig så kan vi surfa lite sloppy wind stuff.

Logga in för att svara
#100427 Svar: Australians all let us rejoice! 13 år, 2 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Sweet.. Ses i Oktober..
Hur var eran NZ trip Petter?

Logga in för att svara
#100445 Svar: Australians all let us rejoice! 13 år, 2 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Hehe, ja nog är det mer fölk där uppe, men surf finns det väl. Har du surfat Crackneck än? Gryyyyymt ju Var bor du där?

NZ var fantastiskt Swinken! Stick ner å kolla in sydön om du inte gjort det än. Kanske är världens coolaste ö!

Ändrat av Redax
Logga in för att svara
#100613 Svar: Australians all let us rejoice! 13 år, 2 månader sen Stoke: 0

vietcongsurfer
graphgraph

Nu hoppar jag in här och byter ämne kanske.
Men har funderingar hur ni lyckats få uppehållstillstånd?
Har själv bott där nere med workingholiday men funderingar på försöka få "permanent" visum vilket som jag förstår det ni har? Hur gick ni tillväga?

Är vatten/avlopp projekterings ingenjör så en lukrativ marknad finns där nere med galet bra betalt så borde kunna vara en bra kandidat att få visum, tycker jag, sen vad OZ immigrationsverk tycker är jo en annan fråga.
/Gustav

Logga in för att svara
#100615 Svar: Australians all let us rejoice! 13 år, 2 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Kolla in www.immi.gov.au/visawizard
Är australiensisk medborgare sen en tid tillbaka.
Aussie flickvän => PR => Citizen

Ändrat av Redax
Logga in för att svara
#100630 Svar: Australians all let us rejoice! 13 år, 2 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Nog finns det vågor. Är lite bortskämd bara. Bodde ju 50m från headies i 2 år, och bor nu 10-15min med bil från crackneck. Bor i Tumbi Umbi, ca 5 km från The Entrence. Surfat mycket uppe mellan Soilders point och Catherine hill bay. Många fina rev och uddar. Mycket gående bara, men man är ofta själv i vattnet med fina vågor. Mest snabba tubande vänstrar dock, vilket suger om man är kass på bakfoten. Surfa Crackneck super cleant huvud höjd 2 månader sen, fick en våg på 1 timma. 1 miljon bogans och en blue bottle på örat gjorde att upplevelsen inte blev så bra, men det är en fin våg defenetivt. Surfa bonzai, eller heter den banzai, på med bodyboard i veckan när det var east swell. Surfa mid tide och det var tungt och läskigt, stanna och kolla när de lokala kidsen körde på i low tide, när det var dubbelt så stort och dubbelt så snabbt, världsklass måste jag säja.
Började på tafe nu i veckan, så nu blir det ännu mindre tid för surf, kommer nog bli en fet gammal weekend warrior nu skulle jag tro!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!