Facebook data

1
Långbräda på norweigan airways
#100299 Långbräda på norweigan airways 13 år, 3 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Norweigan airways säger att maxlängden för surfbräda är 250 cm, men en långbräda är ju 9 foot=270 cm... Finns det nån som har flugit med långbräda, alltså 9 foot? Ska man chansa att ta med den till flygplatsen, eller brukar det vara tvärstopp? Det skiljer ju bara 20 cm. Någon som har erfarenhet? Ska flyga från Agadir till Stockholm på lördag. Köpte brädan i Marocko och blev kär så tänkte ta med den hem. Trodde massor av folk reste med långbrädor...

Logga in för att svara
#100302 Svar: Långbräda på norweigan airways 13 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

De brukar har rätt bra koll på Kundservice hör med de. Ringa kanske??

Logga in för att svara
#100303 Svar: Långbräda på norweigan airways 13 år, 3 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Gazzer skrev:
De brukar har rätt bra koll på Kundservice hör med de. Ringa kanske??

Jag har ringt, och de sa att jag måste vara medveten om att de kan tvinga mig att lämna brädan om den är längre än 250 cm. Jag har inte mätt den men den är 9 foot och det motsvarar 274 cm om jag inte har helt fel... så det jag undrar är hur stenhårda de är, kommer de ut med måttband om man vill checka in en bräda som är på gränsen? Nu har jag redan beställt extra bagage för att ta den med (som en 250 cm bräda) så det är väl bara att hålla tummarna...

Logga in för att svara
#100304 Svar: Långbräda på norweigan airways 13 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Är du på Lapoint nu?

Logga in för att svara
#100305 Svar: Långbräda på norweigan airways 13 år, 3 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Gazzer skrev:
Är du på Lapoint nu?

Nej, jag har inte varit på Lapoint över huvud taget. Jag är faktiskt i Sverige sen i lördags (suger!) men min sambo är kvar, så det är han som får kånka på brädan Han är i en lägenhet i Taghazout. Förresten så har vi en kortbräda som vi skulle vilja sälja, om du vet nån som är intresserad. Berberflaggans färger, så den väcker lite uppmärksamhet

Logga in för att svara
#100323 Svar: Långbräda på norweigan airways 13 år, 3 månader sen Stoke: 3

alex.schumacher
graphgraph

i dont think they are that concerned about 20 cm... I flew with them a month a go, and they didnt even care that I had surfboards with me. They didnt even make me pay Just lie and say its 250 cm, and I doubt that they will actually measure...

good luck!

Logga in för att svara
#100327 Svar: Långbräda på norweigan airways 13 år, 3 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

alex.schumacher skrev:
i dont think they are that concerned about 20 cm... I flew with them a month a go, and they didnt even care that I had surfboards with me. They didnt even make me pay Just lie and say its 250 cm, and I doubt that they will actually measure...

good luck!

Thanks!!! That's what I wanted to hear!

Logga in för att svara
#100347 Svar: Långbräda på norweigan airways 13 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Hur gick det??

Logga in för att svara
#100349 Svar: Långbräda på norweigan airways 13 år, 3 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Gazzer skrev:
Hur gick det??

Inga problem alls! Han behovde inte ens betala de 300 som det skulle kostat Sa nu ar de hemma alla tre: sambo, langbrada och kortbrada

Logga in för att svara
#100384 Svar: Långbräda på norweigan airways 13 år, 3 månader sen Stoke: 3

alex.schumacher
graphgraph

Hea skrev:
Gazzer skrev:
Hur gick det??

Inga problem alls! Han behovde inte ens betala de 300 som det skulle kostat Sa nu ar de hemma alla tre: sambo, langbrada och kortbrada

haha awesome!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!