Facebook data

1
Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige
#100135 Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Nej och åter nej skulle jag vilja säga, det finns inte!
Ibland läser man folk som använder de här ganska storartade uttrycken om surfet i Sverige.
Finns det eller finns det inte? Har jag missat nåt eller används uttrycken lite väl frikostigt.?
Surfet i Sverige kan givetvis vara bra men hallå???
Lägg gärna ut bilder i tråden på vågor i och utanför Sverige som skulle vara dubbelgubbe.
Vad avses med uttrycket "världsklass" vad gäller surf???

Bifogade bilden tycker jag kanske knappt tangerar dubbelgubbe, det är slutet av vågen som jag surfar som avses.
jaga vidare, det ser ut att bli bra med vind i dagarna. Äntligen kommer nordan!!!
 
Logga in för att svara
#100137 Svar: Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Skulle kalla detta dubbel gubbe rakt av - lokala beachen som du har surfat

 
Logga in för att svara
#100138 Svar: Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

slut sektion

 
Logga in för att svara
#100139 Svar: Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Skulle definera detta som gubbe+ men INTE dubbel


 
Logga in för att svara
#100140 Svar: Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Andiss skrev:
slut sektion



Jo det där är ju dubbelgubbe om inte aningen mer, ser jobbigt ut att ta sig ut en sån dag???
 
Logga in för att svara
#100141 Svar: Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: 3

MesS
Inlägg: 84
graphgraph
offline

 
Ändrat av MesS: glömde citering..
Logga in för att svara
#100142 Svar: Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: 3

MesS
Inlägg: 84
graphgraph
offline

ErikG skrev:
Andiss skrev:
slut sektion



Jo det där är ju dubbelgubbe om inte aningen mer, ser jobbigt ut att ta sig ut en sån dag???


Solid dubbelgubbe, alltså dubbelgubbe med råge skulle jag säga. 6ft enligt den hawaiianska skalan..
 
Logga in för att svara
#100151 Svar: Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: -2

Robban
Inlägg: 39
graphgraph
offline

Hahaha Hur orkar ni???
 
Logga in för att svara
#100154 Svar: Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
Inlägg: 1405
graphgraph
offline

Adamski kör Gubbe+ i norden för BOS räkning

 
Logga in för att svara
#100157 Svar: Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: 2

Olle VK
Inlägg: 31
graphgraph
offline

tröttaste tråden. Det luktar översittarattityd
 
Logga in för att svara
#100158 Svar: Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: 1

Kalleknekt
Inlägg: 23
graphgraph
offline

Väddö högst upp?
 
Logga in för att svara
#100171 Svar: Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: 7

Wrane
Inlägg: 151
graphgraph
offline

Kom igen Erik, du får ta Kinkys språk med en slurk saltvatten.
Gärna "dubbelgubbe" och "världsklassvågor" är mer för att måla upp en önskan om så bra bilder som möjligt skulle jag gissa.
Nu tror jag i och för sig att du nog innerst inne förstod vad han menade men använder dig av situationen för att hävda att vi inte har så bra vågor i vårt land som vi gärna vill påstå i många fall.
Jag vill hävda att jag har surfat vågor i Sverige som med råge överträffat vågor jag många gånger fått på resor utomlands. Kanske inte dubbelgubbe då... eller så ofta.
 
Logga in för att svara
#100174 Svar: Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

En sak som ar battre med svenskt surf jamfort med utomlands ar antalet vagor.. dvs man sitter inte o vantar pa set vagor utan det ar ett konstant flode...

Sista gangen jag surfade hemma blev jag mer trott av att konstant plocka & surfa vagor jamfort med att paddla efter och placera sig efter set vagor...
 
Logga in för att svara
#100177 Svar: Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: 15

Papasharq
Inlägg: 358
graphgraph
offline

Erik sluta resa runt i världen och surfa, du har skaffat dig ett för stort referens material.
Om man som jag bara håller sig till att surfa Svea och ger f....n i filmer och internet, så har man inget jämförelsematerial dvs att jag ibland då ur mitt perspektiv får världsklassvågor. Det gäller att anpassa sin världsbild....

 
Logga in för att svara
#100184 Svar: Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Wrane skrev:
Kom igen Erik, du får ta Kinkys språk med en slurk saltvatten.
Gärna "dubbelgubbe" och "världsklassvågor" är mer för att måla upp en önskan om så bra bilder som möjligt skulle jag gissa.
Nu tror jag i och för sig att du nog innerst inne förstod vad han menade men använder dig av situationen för att hävda att vi inte har så bra vågor i vårt land som vi gärna vill påstå i många fall.
Jag vill hävda att jag har surfat vågor i Sverige som med råge överträffat vågor jag många gånger fått på resor utomlands. Kanske inte dubbelgubbe då... eller så ofta.



Okej ursäkta om jag trampat nån på tårna, inlägget var inte riktat mot nån specifik figur.
Jag håller med om att svenskt surf har överraskat mig och faktiskt fortsätter att göra det. Både i variation mellan olika ställen och även kvaliten som jag håller med om kan vara väldigt mycket bättre än jag nånsin kunde ana när jag började harva runt på Öland helt själv för många år sen.
Jag skulle vilja påstå att mina absolut bästa dagar som verkligen står ut har varit på olika öar i Östersjön. Några enstaka dagar med tung dyning och vindstilla har tangerat (kanske?) dubbelgubbe.

Vad man ska läsa in i begreppet världsklass är väl nåt jag inte riktigt greppat än. Avser världsklass toppklass i världen eller vad?

Nån skrev att mitt inlägg var översitteri, det var det heller inte menat som.
Det finns fortfarande massa ställen som kommer överraska den orkar leta upp dom..både i Sverige och utomlands. Eller varför inte utomlands i Östersjön.
 
Logga in för att svara
#100185 Svar: Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Kalleknekt skrev:
Väddö högst upp?

JA absolut det är Ålandsbåten i bakgrunden hahah
 
Logga in för att svara
#100193 Svar: Dubbelgubbe och surf av världsklass i Sverige 12 år, 3 månader sen Stoke: -1076

IST
Inlägg: 798
graphgraph
offline
Donerat Brons

Vad är medellängden för en gubbe egentligen? Är ju skillnad om gubben är 170 eller 195cm
Denna tråd var intressant, världsklass hade den, så trådskaparen fick en stoke av mig.
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!