|
#1001 |
Faktum kvarstår EM-2005 18 år, 6 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Av ngn. anledning gick detta ej att lägga in under kommentarer till artikeln Skandalernas EM.Dörför hamnade den här.Ursäkta.
Nirre! Du (inget personligt)snackar ju jämt om Chill ,ta och coola ner dig.Ingen har väl påstått att du,Adis eller Camillo trampat ngn. på tårna eller myglat till er saker.
Du påstår att vissa hade bestämt sig att för att smutskasta Myggan och göra livet väldigt jobbigt för honom .
JAG HÅLLER INTE MED DIG !!!
Tala i klartext. Vilka gjorde detta och vad gjorde de ???
Sverige var återigen den glada och positiva färgklick under EM-2005 liksom vi alltid varit under EM/VM sen 1985. Vi sprang runt som kalvar på grön bete glatt viftande med det svenska baneret och hejade på varandra och att detta är vad surfing handlar om påtalades ofta av speakers före/under/efter våra heat. Jag samspråkade även medPortugisen Miguel(tävlingsansvarig för hela EM-2005)dagen efter tävlingarna och detta var ord ur hans mun.
Till EM-2005 skulle en större trupp än någonsin skickas och då tävlingen körs parallellt på flera olika podium(som alltid) så sade SSA-styrelsen tydligt redan på ett tidigt stadium att Team Captain INTE skulle delta i ngn. av klasserna.Det skulle vara svårt att vara på flera ställen samtidigt.Tider och heat kan ändras under dagen och detta informeras på extra team captain /team manager möten under dagen. Under dessa premisser så tackade såväl jag som Binge nej till updraget då vi ju skulle tävla.
I ett fösök att skapa "ONE LOVE " hos Svedala surfers på alla fronter så valdes Myggan till team captain av styrelsen.
Myggan tackade för förtroendet med att genast ta ut sig själv (i senior -men klassen).Då styrelsen påtalade att Team Captain INTE skall surfa samt att Myggan ej platsar så löd svaret
-"Laget är spikat".
Eftersom styrelsen inte orkade tjafsa så förblev det så. Alla vill ju ha ONE LOVE,eller ?
MKt .riktigt blev uppgiften Myggan övermäktig Vilket visade sig på 1:a tävlingsdagen.Det var oklart vid vilken tid samt på vilket podium (på den kilometerlånga stranden) vissa svenskar/svenskor skulle köra.Denna INFO. får bara team capatain kvällen före tävlingarna och förmedlar sen skriftligt till sitt lag(så gör alla länder). Tack vare att andra främst Didine ryckte in så ordnade sig allt till slut den dagen.
Vi hade en givande diskussion ang. vad det var som faljerat och hur man kan göra det bättre på lagsamlingen den kvällen. Den gode Lee satt sedan på kvällarna och lärde myggan samt hjälpte honom hur man bäst gör detta.Sedan flöt det ju på galant.
Anders kommentar var Myggans huvudintressen låg är tyvärr klockren. Ingen hade på förhand bestämt sig för att göra livet surt för ngn. Vilket kvalificerat struntprat. Det blev lite "Robinson-såpa" feeling .med Lag Nord och Lag SYD.Lag Nord körde från dag 1 med sina Nord Sweden kläder(som ej erbjöds till alla) medan Lag SYD körde med den officiella klädessponsorn QUIKSILVERS kläder(som alla hade fått).
Det är väl inget att hymla om att EM eller VM är ypperliga marknadsföringstillfällen för de som har sådana intressen.
Man måste ju kunna påtala vad som inte funkar till Team Capain och hur det kan göras bättre(vilket oxå skedde) utan att det tas som ett personligt påhopp samt att hela Lag Nord tar parti för denne.
Avslutningsvis. Vi hade ju faktiskt mest väldigt kul även under EM-2005. Ser fram emot allt skoj och att försvara min 7:e plats i Masters-klassen EM-2007. Blir man uttagen ??
Fram med BMW nu och sätt på "ONE LOVE "
ALOHA NUI LOA HENIO
|
|
|
|
|
#1003 |
Svar: Faktum kvarstår EM-2005 18 år, 6 månader sen |
|
May the Devil take the bofink nu fick ja ju in detta på sin rätta plats. Ja Ja .
Passar på att önska alla så mkt. bra surf ni bara tål var ni än befinner er på vår härliga planet.
Du Nirre kan vi inte ses över en Bira och snacka lite känns som att det behövs.
ONE LOVE ¤¤¤ HENIO
|
|
|
|
|
#1007 |
Stoke: 4 |
|
ojoj det är inte lätt att hålla reda på alla turer kring EM 05, det är nog bäst att jag inte kommenterar detta.
Tycker dock fortfarande att det är grymt konstigt att du inte blev uttagen till WM 06. Resultaten talar ju sitt tydliga språk du skulle ha haft en plats!
|
|
|
|
|
#1094 |
|
adisgladis
|
Jag håller med om ONE LOVE-argumentet men tycker inte ditt inlägg är ett särskilt bra exempel på just det!
Jag ska bryta mot trenden lite här och inte hålla på och nämna massa namn......det är över ett år sedan nu och iallafall jag tycker det hela är vansinnigt överspelat.
Som jag ser det är exklusivitet när det gäller sponsring totalt omodernt och helt fel väg att gå för ett initiativ som SSA. Ska förbund som SSA funka och dra in lite flis till sina medlemmar och landslag måste man ha flera samarbetspartner och framförallt proffsiga landslagsdeltagare som inte blir upprörda av ett litet klistermärke som ligger i konflikt med deras egna intressen - ekonomiska eller känlosamma!
QUIK, REEF, GUL och NORD accepterade varandra som SSA-sponsorer - var det för mycket begärt av styrelsen att de tävlande skulle göra detsamma?
Visst ska du väl med på masters VM Henio - folk här på VM frågar ju efter dig! Speciellt sydafrikanerna som hälsar så mycket.
|
|
|
|
|
#1103 |
|
Tjenare Adam !
Det gällde väl INTE bara ngr. klirremärren(från alla nämnda sponsorer),som jag för övr hade på brädorna jag tävlade på . Jag accepterade såväl styrelsens som ALLA sponsorers villkor.
Ingenstans nämner jag heller att exklusiv sponsring är rätt väg .Tvärtom , om du läser mitt inlägg . Det var INTE här bootien klämde.
Man måste inte hålla med varandra jämnt. Det är när man argumenterar i en sund debatt som utveckling sker. Det gjorde vi ju oxå vilket ledde till förändring i bra riktning.När alla tycker lika så stagnerar man.
Trodde det hela var överspelat men då Nirre skrev som han gjorde kände jag mig tvungen att delge en annan synvinkel .Trenden är ;alla undviker att nämna namn(se de övr. inläggen) jag gjorde det för atta undvika missförstånd
Nu må det vare nokk ge mej en TINE MELK jej bara må ha den !!!
Nu till roligare saker .Bra kämpat på VM Svedala Rippers.
Hälsa Syd Afrikanerna !Har de kanske jobb åt mig !
Masters VM jo jag tackar . Skall jag representera Sydafrika ?
¤¤¤ ALOHA ¤¤¤
|
|
|
|
|
#1144 |
Stoke: 1 |
|
Jo Henio! Du agerade proffsigt under EM. I mina ögon är du så vansinnigt given i en svensk masters-trupp. Förstår att ISA tog bort masters från VM - tävlingen blev för stor för sig själv - trist men nödvändigt!
Det där med exklusiv sponsring var mest ett förslag och med såna policies kan man komma långt. Folk som inte förstår det (såna finns) har absolut inget i ett landslag att göra. Tror dock inte det kommer bli ett problem i framtiden. Alla vill väl att SSA ska kunna ge stöd åt sina medlemmar och landslag och inte behöva vara låsta till ett märke. JAg menar att moderna märken har ju så pass mycket vett att de vet att samarbeten/cross promotion ökar värdet av en satsning.
Tänk er denna lineup i framtiden. Junior camps med hjälp av surfakademin, landslagsdress från nord med SSA´s logga i fokus och alla samarbetspartners får samma utrymme nord, surfsverige, surfakademin, volvo eller vad det nu blir - bara vi slipper Red Bull - det är gift! Surfsverige erbjuder SSA en utökad profil/gästbok så att de kan kommunicera bättre och enklare eller överhuvudtaget. Typ en egen nyhetsmodul eller nått!
ONE LOVE!
|
|
|
|
|
#1145 |
|
Så vansinnigt given i all landslag borde det vara - inte bara masters! Så gubbig är du ju inte! Heheh!
|
|
|
|
|
#1156 |
|
adisgladis skrev:
[quote]
Som jag ser det är exklusivitet när det gäller sponsring totalt omodernt och helt fel väg att gå för ett initiativ som SSA. quote]
Ok, inget ont Adam, men det syns igenom väldigt mycket att du inte riktigt förstår hur det funkar med sponsorer. Exklusivitet är ngt som SPONSORN själv kan tycka till om, beroende på avtal, summa, tjänster etc. I detta fallet så sa Quick, Exklusivitet på lanslagsdräkten, inget Nord, inget annat surfmärke på lanslagströjan. Simpelt.
Och vill du kalla exlusivitet totalt omodernt inför en eventuell sponsor så får du nog jobba tills pensionen tar över om du ska hooka upp ngn....
Och ....jag undrar fortfarande var alla "FETA SPONSORDEALAR" är som JAzzman o Klangen skulle fixa fram till SSA.?????
salut!
|
|
|
|
|
#1158 |
|
Ok, jag o datorer är ju ingen bra kombo,
Skulle bara citera Adams ord ;
" Som jag ser det är exklusivitet när det gäller sponsring totalt omodernt o helt fel väg att gå för ett initiativ som SSA"
Resten har INTE Adam sagt;)
|
|
|
|
|
#1194 |
Stoke: 33 |
|
Det roliga är att man som SSA medlem inte får nog information om någonting genom SSA regi.
Ingen uppdatering av hemsida, inga emails eller brev.
Denna FETE deal all pratar om kan SSA redovisa hur de planera att spendera dessa FETE pengar?
Om vi går tillbaks några år. T.ex hur mycket gav JEEP till SSA 2003 och hur mycket gick till att launcha en presskonferens som Binges flickväns företag arrangerade? (Rätta mig om jag har fel)
Jag skulle vilja se alla de 4 senaste åren styrelsemötens protokoll och hur alla sponsor pengar spenderades.
Synes
|
|
|
|
|
#1210 |
Stoke: 7 |
Cagge
|
Var det dykare där? Har Klang erlagt TV-licens? Har det funnits svarta barnflickor? De där suspekta brudarna Klang presenterade på nordforum för ett tag sen. Ehhhh.....??Det finns många frågetecken som behöve rätas ut.
|
|
|
|
|
#1217 |
|
THE MAN
|
HOW CAN YOU FINISH 4 PLACE IN A COMPETITION-?... 
|
|
|
|
|