Facebook data

12
Homeshaped eggish funboard
#67263 Svar: Homeshaped eggish funboard 14 år, 8 månader sen Stoke: 49

Jesper B
Inlägg: 473
graphgraph
offline

Jesper B skrev:
Hittar (!?) man lite tjockare XPS skum kan man böja den i bastun. Då slipper man den där svårshapade limkanten. Vill man hyvla mindre kan man ju ta ut både rocker och volym med glödtråd.

Jo har läst om det men var inte villig att betala extra eller att vänta på en tjockare skiva. Körde pu-lim blandat med vatten så det skummade mycket. Gör att det blir lättslipat som skummet självt.

Jorrå med rätt pu-lim blir det ju hyfsat lättslipat (glödtråden går också igenom om man använder det) men jag tycker ända det brukar bli en liten knix just över skarven. No big deal dock, ville bara tipsa om bastuböjning (som kräver ordentligt varm bastu och att man låter blankset ligga många timmar för att bli helt genomvarmt)! /JB
 
Logga in för att svara
#67293 Svar: Homeshaped eggish funboard 14 år, 8 månader sen Stoke: 7

Mr.Green
Inlägg: 69
graphgraph
offline

Daniel skrev:
Otroligt snygg! Om du summerade mtrl-kostnader och total arbetstid, vad landar du på ungefär?
Jag räknade matreal till 2300 kr, men timmar är ingen idé. Blir aldeles för mycket. Har faktiskt ingen som hälst koll på hur många timmar den krävde. Dock så är det ju av intresse och för att det är kul som jag gör brädor, så känns inte som att man ska räkna timmar man lägger ner på sin hobby, är ju till för avslappning och recreation.
 
Logga in för att svara
#67396 Svar: Homeshaped eggish funboard 14 år, 8 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
Inlägg: 1125
graphgraph
offline

kommer tillbaka bara för att säga att denna bräda är sjukt snygg och välgjord. Sett den i verkligheten och in action - Leash loopen, bara den gör mig grymt imponerad. Grattis till ett extremt fin bygge!
 
Logga in för att svara
#67399 Svar: Homeshaped eggish funboard 14 år, 8 månader sen Stoke: 11

hangten10
Inlägg: 1987
graphgraph
offline

helt sjukt fint! otroligt! kan man beställa en bräda av dig? haha Grattis för bygget!
 
Logga in för att svara
#67400 Svar: Homeshaped eggish funboard 14 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

alex el gordo skrev:
kommer tillbaka bara för att säga att denna bräda är sjukt snygg och välgjord. Sett den i verkligheten och in action - Leash loopen, bara den gör mig grymt imponerad. Grattis till ett extremt fin bygge!

ok, tack för informationen.
 
Logga in för att svara
#67423 Svar: Homeshaped eggish funboard 14 år, 8 månader sen Stoke: 2

Charlie
Inlägg: 148
graphgraph
offline

Väldigt kul läsning!
 
Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!